2012-02-07, 12:30
Medlem
Är 28 år och har styrketränat i snart ett år.
Började ta kreatin strax efter jul och var väldigt nöjd med effekten. Såg större ut och vägde mer, men jag började tappa hår!

Farsan är skallig så jag vet att det kommer så småning om, men kreatinet påskyndar processen.
Googlade fram lite information om kreatin och håravfall. Det verkar vara ett debatterat ämne. För vissa personer händer ingenting och läkare säger att kreatin inte orsakar håravfall.

För en vecka sedan slutade jag med kreatin och på bara ett par dagar har hår börjat växa fram igen.
Prisa gud för det! Började verkligen få dom klassiska vikarna högt uppe på hjässan.

Nu efter en vecka ser jag många nya hårstrån där det tidigare hade blivit kalt.

Vill härmed varna alla som funderar på att ta kreatin. Jag anser inte att det är värt det för min del.
För mig är det självklart att mitt kreatinintag hade ett direkt samband med håravfallet.
Citera
2012-02-07, 12:41
Medlem
Pipharens avatar
Det står redan i kreatin-tråden. Självklart ska du läsa på om vad du stoppar i dig.
Citera
2012-02-07, 12:43
Medlem
Argrashs avatar
Chansen är större att ditt temporära håravfall berodde på julstress.
Citera
2012-02-07, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipharen
Det står redan i kreatin-tråden. Självklart ska du läsa på om vad du stoppar i dig.
Jo jag läste om det. Men "skadliga biverkningar brukar aldrig hända mig", resonerade jag. Denna gång hade jag fel.
Citera
2012-02-07, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argrash
Det tvivlar jag faktiskt på. Hade knappt någon julstress alls. Inga julklappar eller julmat handlades. Bara en lång ledighet för mig. Stressar mer nu än under julen.

Dessutom började det dyka upp nya hårstrån bara ett par dagar efter avslutad kreatinkur. Nu växer det på mer och mer, men det är fortfarande glest.
Citera
2012-02-07, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karamell-kungen
Jo jag läste om det. Men "skadliga biverkningar brukar aldrig hända mig", resonerade jag. Denna gång hade jag fel.

Och alla andra tänker precis likadant.
Citera
2012-02-07, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argrash

Förmodligen inte. Det kan säkert stämma att enskilda personer med anlag för att tappa hår i tidig ålder löper risk att påskynda processen vid intag av Kreatin. I TS fall verkar det mer eller mindre självklart att så var fallet.

Skönt att håret börjat växa ut igen iallafall TS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in