Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Nej, denna version av ID-postulatet är INTE logisk. Logiken SLUTAR att vara ett pålitligt verktyg när vi lämnar den observerbara kosmiska verkligheten.
Vad har jag lagt i din mun? Det var DU som svarade att ditt grundläggande underlag är 'guds' faktiska 'nånting'. Det kan inte bli mer "det bara är så".
Jag antar att du inte heller anser gravitation vara logisk, för M-teorin lämnar garanterat den "observerbara kosmiska verkligheten".
Det är detta jag menar, om det inte syns så finns det inte, det är eran devis, men vetenskapen har börjat acceptera att så inte är fallet. Det finns krafter burna av sånt som vi inte kan observera, det försvinner utanför vår och våra instruments uppfattningsförmåga. Vi ser ett ytterst litet spektrum av verkligheten, ett något större kan vi känna av, ytterligare en del kan vi gissa oss till, men sen försvinner resten över horisonten.
Med tanke på detta så är det inte ologiskt på något sätt att acceptera sannolikheten att det finns en andlig värld när människor vittnat om det i alla tider, även i vår "vetenskapligt" burna tidsålder. Det är ni som är inskränkta som vägrar att ens tro det, och inte ens vill gå så långt att ni söker upp folk som menar att dom sysslar med sagd andlighet och då med påtagliga resultat, som ni kan utmäta med era små sinnen och bilda uppfattningar kring.
Är det jag som är inskränkt, ologisk och lättlurad? Ni är endast en del utav en "masstrend" som bara pågått under en kort period utav mänsklighetens existens, och allt ni tror ni vet har gjort er högmodiga. Men även den vetenskapliga människan kommer att få mogna till sig.