Citat:
Ursprungligen postat av
Binary
Omvänd bevisbörda gäller inte. Den som hävdar något (t.ex. att Gud finns) är den som ska bevisa det. Kan du det eller inte?
Fast du hävdade ju att Gud
inte finns, och då frågade jag hur du vet det, och hur du bevisar det?
Det var ju du som först hävdade att bibeln bara är myter, eller hur? Och då är det upp till bevis.
Citat:
Ursprungligen postat av
Binary
Det finns människor till allt uppenbarligen. Men jag är inte säker på att jag tror på din historia: P.g.a. kristendomens historia är väldigt nedsmutsad av falska människor som ljuger, tvingar, misshandlar, våldtar, och bedrar. Varför skulle du vara så mycket bättre?
Jag har inte påstått att jag är bättre eller sämre, jag bara berättade som det var. Jag är inte uppvuxen eller uppfostrad med någon som helst religion eller tro. Det närmaste jag kom var luciatåg, fira födelsedagar, fira jul o.s.v. Som jag misstänker även du växte upp med?
Citat:
Ursprungligen postat av
Binary
Det finns inga bevis i Bibeln. Snälla, plocka fram ett enda bevis då.
Jag kan inte bevisa själva personen Gud, eftersom ingen människa kan se Gud och leva. Men jag kan ge dig evidens på Guds efterverkningar på liknande sätt som man kan se efterverkningar av svarta hål, men själva svarta hålet kommer du aldrig att kunna observera, eftersom den slukar allt synligt ljus.
För att kunna bevisa att svarta hål borde existera, så måste du sätta dig in i matematik och allmänna relativitetsteorin, det räcker inte bara att visa dig ett mattetal. Och för att kunna bevisa att Gud existerar, så räcker det inte med "ett enda bevis", det kräver att man sätter sig in i bibeln, och studerar den logiskt, förnuftigt, i det närmaste vetenskapligt, men jag misstänker att du inte är intresserad?