Citat:
Ursprungligen postat av Utlandssvensk
Jag håller inte med om att (Katolska) Kyrkan orsakat mycket lidande och död.
Ok...
Fungerar kondomer mot AIDS?
I afrika gick Katolska kyrkan inklusive påven ut och betonade förbudet mot kondomer TOM i de mest AIDS-drabbade länderna i världen.
Inte nog med det. De presenterade falsk forskning för att stödja ställningstagandet som sa att AIDS-virusen är mindre än porerna i kondomers gummi så de hjälper i alla fall inte mot AIDS.
Vad tror du skillnaden i lidande och död hade varit om de tvärt om gått ut och i trots med sitt tidigare förbud UPPMANAT användande?
Det finns folk som har räknat på det och jämfört hur kampanjer för kondomanvändande har gått på annat håll av betydligt svagare organisationer än katolska kyrkan och de siffrorna är bitter läsning. Miljoner...
Now, kyrkan som du ställer ditt stöd till MÖRDADE ansiktslösa människor genom lögner och fasansfullt beteende.
Inga utredningar, inga byten av ledare. Länder fulla av föräldrarlösa barn i svält... Fuck'em!
Ps:
Hur rationaliserar man ett medlemsskap i en sådan organisation. Oavsett vad de i övrigt gjort, och det är ofta lika illa men även bra, så skulle tänkande människor med minsta moral KRÄVA utredningar och byten av ledare efter så ofantligt med skada orsakats andra i deras namn. Hur kan man med gott samvete stödja dem även om det "bara" rört sig om några tusen, vi talar om hundratusentals eller tom miljoner enbart i denna enda händelse. Sjukt...
Religion gör saker med folk. De ifrågasätter inte regler, trossatser och ledarskap, liknande övertramp i andra organisationer hade ALDRIG gått i en sekulär organisation i människor som kallar sig godas namn.
Görs något fel av någon jag stödjer så omvärderar jag mitt stöd.
Gör katoliker det (eller muslimer, .... .... ...)?
Inte när det gäller deras religion.