2016-09-04, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Nej vetenskapen har inte motbevisat (en icke-specificerad) gud. Det har jag heller inte påstått.

Jag är mer intresserad av vad DIN tolkning av bibeln är, eftersom du påstår att vetenskapen är en gåva från gud.

Gör du en bokstavlig tolkning? Exempel: Tror du bokstavligen på berättelsen om Adam och Eva?
Bibel är ett ord som betyder samling av böcker och sannerligen, jag tror på en äkta sådan som från Gud själv och det Gud har nämnt, det tror jag på och verkligen hoppas att jag kommer få full förståelse om utan tvivel.
Citera
2016-09-04, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
Bibel är ett ord som betyder samling av böcker och sannerligen, jag tror på en äkta sådan som från Gud själv och det Gud har nämnt, det tror jag på och verkligen hoppas att jag kommer få full förståelse om utan tvivel.

Det besvarar inte min fråga.
Citera
2016-09-04, 01:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Det besvarar inte min fråga.
du pratar om en "bokstavlig förståelse av Adam och Eva" men jag vet att det är Gud själv som ger förståelsen.
Citera
2016-09-04, 08:46
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
bibel är ett ord som betyder samling av böcker.

du må tro att "bibeln" är scam men jag vet att det är Herren som ger förståelse!

Din väl tilltagna narcissism i form av ditt eviga upprepande av vad du vet har inget med sanning/evidens att göra.

Det demonstrerar bara att du är mentalt dysfunktionell.
Citera
2016-09-04, 13:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Din väl tilltagna narcissism i form av ditt eviga upprepande av vad du vet har inget med sanning/evidens att göra.

det är du som står för dumstruten faktiskt.
Citera
2016-09-05, 11:25
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil

Citat:
det är du som står för dumstruten faktiskt.

Enligt vilka kriterier?
Citera
2017-01-21, 14:35
Medlem
Apologists avatar
Ett bevis på att bibeln är sann - befolkningsökning...

Man uppskattar att 6,5 procent av alla människor någonsin födda lever just nu. Just nu lever mer än 7 miljarder människor på jorden, men för bara 200 år sedan var vi mindre än 1 miljard. Här kan ni se en grafik över befolkningsökningen över tid http://www.worldpopulationbalance.org/sites/default/files/images/graphs_maps/wpb-population-graph-future-timeline-large.gif

Jag vill framföra två argument:

1. Befolkningsökningen stämmer mycket bättre överens med bibelns än med "ap-teorin". Axeln o lutningen stämmer inte överens om man ska gå tillbaks 10000år eller mer.

2. De flesta människor har fått tillgång till gospeln. Dvs de känner till Guds plan eftersom 99% eller något är födda efter Jesus tid. De flesta har befunnit sig i en situation där de kunnat nås av budskapet.
Citera
2017-01-21, 14:48
Medlem
Säger inte Bibeln att alla borde härstamma från Noa?
Citera
2017-01-21, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Man uppskattar att 6,5 procent av alla människor någonsin födda lever just nu. Just nu lever mer än 7 miljarder människor på jorden, men för bara 200 år sedan var vi mindre än 1 miljard. Här kan ni se en grafik över befolkningsökningen över tid http://www.worldpopulationbalance.org/sites/default/files/images/graphs_maps/wpb-population-graph-future-timeline-large.gif

Jag vill framföra två argument:

1. Befolkningsökningen stämmer mycket bättre överens med bibelns än med "ap-teorin". Axeln o lutningen stämmer inte överens om man ska gå tillbaks 10000år eller mer.

2. De flesta människor har fått tillgång till gospeln. Dvs de känner till Guds plan eftersom 99% eller något är födda efter Jesus tid. De flesta har befunnit sig i en situation där de kunnat nås av budskapet.
Var är bevisen? Det står bevis i titeln.
Att man hört talas om gospeln är väl inget bevis för att den är sann? Väldigt många har hört talas om jultomten...

Befolkningsökningen har mycket att göra med att vi lever mycket längre nu. (förutom vissa i bibeln förstås...) Snittåldern på stenåldern var 30-40 år.
Citera
2017-01-21, 14:58
Medlem
Apologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskulan2324
Säger inte Bibeln att alla borde härstamma från Noa?

Ja, Noas tre söner.
Citera
2017-01-21, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Ja, Noas tre söner.
Inga kvinnor?
Citera
2017-01-21, 15:05
Medlem
Citat: