2016-04-11, 19:17
Bannlyst
alla som menar att Guds ord finns i koranen rekommenderar jag att ta livet av sig.

ja, fortsätt där er s.k profet började fast gör det korrekt denna gången. kanske visar den sanna Guden nåd.
Citera
2016-04-11, 19:21
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Den har jag svarat på redan.
Då vill jag ha belägg, tack.
Citera
2016-04-11, 19:47
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
OK, Är bibeln sann ?

Citat:
Ursprungligen postat av Benon
Ja.

I vilken betydelse av ordet "sann"?
Citera
2016-04-11, 19:52
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
alla som menar att Guds ord finns i koranen rekommenderar jag att ta livet av sig.

ja, fortsätt där er s.k profet började fast gör det korrekt denna gången. kanske visar den sanna Guden nåd.

Men nu är frågan: "Ät bibeln sann", och denna fråga besvaras inte genom att påstå att koranen inte är sann (det är en falsk dikotomi).

*

Så lär dig elementär logik ... även om du är anti-logiker.
Citera
2016-04-11, 21:06
Medlem
Citat:

.

Hur rimmar det med att älska sin nästa ....?
Citera
2016-04-11, 21:08
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:

Och hur relevant är det för trådfrågan?
Citera
2016-04-11, 21:11
Bannlyst
Citat:
jag älskar muslimer så mycket att jag ger de detta tips för att de ska förstå vad det handlar om.

islam är ju helt för att mörda infidels. men vad är en s.k infidel enligt dem? jo, en sådan som inte känner Gud, och ett mer ogudaktigt folk än muslimer finns inte. så det handlar om att mörda sig själv. jo,. det råkar visst stå i bibeln också att den som förbannar Satan förbannar sin egen själ..

ja, det gör det i kristendomen med. döda ditt ego! Jesus sade "den som inte tar sitt kors är inte mig värdig" typ.
Citera
2016-04-11, 21:21
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
jag älskar muslimer så mycket att jag ger de detta tips för att de ska förstå vad det handlar om.

islam är ju helt för att mörda infidels. men vad är en s.k infidel enligt dem? jo, en sådan som inte känner Gud, och ett mer ogudaktigt folk än muslimer finns inte. så det handlar om att mörda sig själv. jo,. det råkar visst stå i bibeln också att den som förbannar Satan förbannar sin egen själ..

ja, det gör det i kristendomen med. döda ditt ego! Jesus sade "den som inte tar sitt kors är inte mig värdig" typ.

Jaja, men kan du komme till saken, tack.
Citera
2016-04-12, 08:24
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Vad heter då din Gud?
Känner du Gud så väl, tilltalar du Honom vid namn, eller hur.

Förtydliga gärna hur kunskap om ett namn skulle kunne vara en del av ett närmande till sanning.

För mig låter det nämligen mera som att du och saggeliten har trasslat er in i en typisk skolastik-retorisk härva (~typ: Hur många änglar kan dansa på ett nålhuvud).
Citera
2016-04-12, 12:42
Medlem
Citat:

How very christian of you...

Vad har det faktum att koranen (som helhet) inte är sann, med bibelns eventuella sanning att göra?
Blir bibeln sann bara för att koranen inte är sann?

Har du något ARGUMENT eller BELÄGG för att bibeln är sann? Jag syftar alltså på något mer relevant än ditt hot-predikande.
Citera
2016-04-12, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
How very christian of you...

Vad har det faktum att koranen (som helhet) inte är sann, med bibelns eventuella sanning att göra?
Blir bibeln sann bara för att koranen inte är sann?

Har du något ARGUMENT eller BELÄGG för att bibeln är sann? Jag syftar alltså på något mer relevant än ditt hot-predikande.
när har jag sagt att bibeln är sann?

den som är sann är Guds ord och Han bevisar sig själv!
Citera
2016-04-12, 13:00
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Hans namn är HELIGT och jag säger ofta pappa. eller rättare sagt, oftare är det anden som ropar pappa. Händer att jag säger mamma också..

Vad har det med bibelns sanning att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in