Citat:
Jag har inte pratat om ljus, det är du som försöker lägga ord i min mun. Jag pratar om din definition av "ljuskälla" där en en "sekundär ljuskälla inte är en ljuskälla eftersom man kan blockera/ ta bort den primära ljuskällan och det lyser inte då".
Då borde rimligtvis norrsken vara en sekundär ljuskälla på samma sätt, eftersom samma sak händer om man blockerar/ta bort den primära ljuskällan solen.
Norrskenet kan inte på egen hand producera ljus.
Det blir så konstigt resonemang enligt din definition, du kanske förstår nu att din definition av en ljuskälla är problematisk?
I vilken uppslagsbok eller i vetenskapligt sammanhang hittar man samma definition som denna:
Jag frågar igen, är det fel på din definition av ordet "ljuskälla", eller var du slarvig när du sade att norrskenet är en ljuskälla?
Då borde rimligtvis norrsken vara en sekundär ljuskälla på samma sätt, eftersom samma sak händer om man blockerar/ta bort den primära ljuskällan solen.
Norrskenet kan inte på egen hand producera ljus.
Det blir så konstigt resonemang enligt din definition, du kanske förstår nu att din definition av en ljuskälla är problematisk?
I vilken uppslagsbok eller i vetenskapligt sammanhang hittar man samma definition som denna:
Jag frågar igen, är det fel på din definition av ordet "ljuskälla", eller var du slarvig när du sade att norrskenet är en ljuskälla?
Herregud vad tjockskallig du är.
Jag invände mot användningen av "primär" och "sekundär" ljuskälla som terminologi över huvud taget. Jag visade hur korkad den terminologin är.
Men, din invändning om att solen skulle vara en primär ljuskälla för norrsken är ännu mer korkad i och med att jag upprepade gånger förklarat att det inte är ljuset från solen som orsakar norrsken.
Dina kunskaper i fysik och hållfasthet är så undermåliga att jag inte fattar att du ens ger dig in i en diskussion om det, och att du sedan anklagar mig för att inte förstå fysik och hållfasthet är en typ av uppblåst ignorant arrogans som jag inte sett maken till.
Jag vet inte varför jag ens bryr mig om att svara på dina dumheter.