Citat:
Min erfarenhet är att många människor är snabba att döma och ovilliga att lyssna för att verkligen pröva. Det är därför att vi har en tendens att pröva utifrån oss själva istället för att pröva både det vi själva (ibland utan grund) antagit och det den andre förmedlar.Han vore orättvis om han tog något som av människor uppfattas som mycket tvivelaktigt och svårt att tro på och som samtidigt motsägs av allt vi med stor möda och rigid vetenskap har utforskat av verkligheten och menar att detta osannolika, som dessutom bara är känt av de som fått höra det, detta måste vi tro på annars... och därefter gör åtskillnad mellan de som tror på det och de som inte tror på det.
Som jag säger, Guds verk i Kristus gäller alla oavsett om vi inget vet, inget förstår eller inget tror. Det skulle vara rättvisa.
Bibelns version är djup orättvisa.
Som jag säger, Guds verk i Kristus gäller alla oavsett om vi inget vet, inget förstår eller inget tror. Det skulle vara rättvisa.
Bibelns version är djup orättvisa.
Detta kan vi knappast skylla Gud för.
Koranen säger att Gud medvetet har gjort oss till olika samfund för att vi ska lära känna varandra. När Gud säger så bör vi dock minnas att Gud talar till Muhammeds följare.
Om det verkligen vore så att Gud friköpt= betalat vår skuld (så att vi är oskyldiga) vad gäller allt och alla, då vore Gud i själva verket orättvis.
Vems slav blir man om någon betalat skulden på 1 miljard som vi talade om? Är man då fri att fortsätta begå brottet man dömdes för lite som man vill, eller behöver man lyda sin man och härskare?
Edit;
På tal om det fetade är kaaba enligt islam en bild av Guds tempel i paradiset. I paradiset ska muslimer serveras frukter av jungfrur. Bibeln kallar kyrkan för jungfrur.
Kaaba betyder "kub". Läs om Kristi brud, nya Jerusalem, här;
"10Och han förde mig i anden åstad upp på ett stort och högt berg och visade mig den heliga staden Jerusalem, som kom ned från himmelen, från Gud, 11med Guds härlighet. Den glänste likt den dyrbaraste ädelsten, den var såsom kristallklar jaspis. 12Den hade en stor och hög mur med tolv portar, och vid portarna stodo tolv änglar, och över portarna voro skrivna namn: namnen på Israels barns tolv stammar. 13I öster voro tre portar, i norr tre portar, i söder tre portar och i väster tre portar. 14Och stadsmuren hade tolv grundstenar, och på dem stodo tolv namn: namnen på Lammets tolv apostlar."
https://sv.bibelsite.com/swe/revelation/21.htm
Som sagt, så är min tro att allting sker i en viss ordning. Först Kristus, sedan Israel, sedan dem som assimileras in i Israel och sedan hela skapelsen.
Senast redigerad av LadySweden 2022-01-08 kl. 12:19.
Senast redigerad av LadySweden 2022-01-08 kl. 12:19.