Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-07, 10:54
  #1
Medlem
TheDevilFreds avatar
Hej, jag tänkte göra vad rubriken säger och vet också ungefär hur man gör då jag nyligen gjorde samma sak på min Acer. Jag vill alltså att datorn skall bli som den var när den köptes, inklusive förinstallerade program.

Eftersom att det är min arbetsgivares dator så ville jag bara dubbelkolla en sak med er. I guiden som länkas nedan stårföljande:

"Alla anpassade inställningar, drivrutiner, program, programvaru- och maskinvaruuppgraderingar försvinner och måste installeras på nytt."

Vad jag ville försäkra mig om var att detta avser de program och drivrutiner som installerats av användaren och inte de som kom med förinstallerade när datorn köptes. Tex så vill jag inte få problem med ljudkortet eller musplattan osv.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/d...v&cc=se&dlc=sv

tack på förhand!
Citera
2012-02-07, 11:14
  #2
Medlem
Nejdå, de syftar på allt som du i efterhand har lagt in och uppdaterat. Om du kör fabriksåterställningen så kommer alla program och drivrutiner som fanns där från fabrik vara installerade. Bara att köra på.
Citera
2012-02-07, 11:25
  #3
Medlem
TheDevilFreds avatar
Datorn är av en äldre modell HP 550 och verkar inte ha HP recovery manager. Alltså fungerar inte guiden jag länkade till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback