2012-02-06, 22:02
Medlem
adagios avatar
Vissa av er har kanske snappat upp information om det kommande spelet Dear Esther medan dom flesta kanske inte hört talas om det. Tycker det här spelet helt klart har potential att bli någonting bra och innovativt (precis som ursprungliga HL-2 modden I hear) och av trailern att döma är det väldigt stämningsfullt och miljöerna ser trevliga ut.

Det här spelet olikt föregångaren som var ett HL2-mod är ett standalone-spel som inte kommer behöva något annat spel för att köras. Spelet kommer ut 14:e februari och kommer kosta €7.99 på Steam. Perfekt för fattiga studerande som mig själv.
Citera
2012-02-11, 15:33
Medlem
Vallons avatar
Ser verkligen intressant ut. Har inte hört någonting om det första spelet och detta är det första jag ser utav uppföljaren.. Stämmer priset på 7.99 så blir det garanterat ett köp nu på tisdag. Har någon koll ifall storyn hör samman med det första spelet?
Citera
2012-02-11, 15:56
Medlem
Veeoons avatar
Är det äntligen dags? Har väntat i evigheter på detta, så länge att jag hade helt glömt bort det.
Citera
2012-02-15, 01:34
Medlem
Sha R'Taes avatar
Har provspelat det... det är verkligen stämningsfullt! Är dock, precis som t ex Dinner Date mer av en interaktiv saga än ett spel.
Citera
2012-02-15, 02:08
Medlem
nedranss avatar
nån som testat som kan ge lite info om vad spelet går ut på och om det är bra
Citera
2012-02-15, 03:09
Medlem
SirSkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedrans
nån som testat som kan ge lite info om vad spelet går ut på och om det är bra

Jag drog just igenom det och, jag vet inte riktigt. Man går runt på en ö, en röst pratar lite då och då. Det är verkligen fint och stämningsfullt måste jag säga. Det tog ungefär en timme att dra igenom så 80kr är lite väl tycker jag.
Citera
2012-02-15, 03:32
Medlem
erowids avatar
Så länge man inte betraktar det som ett spel utan som Sha R'Tae sade en interaktiv saga så kan jag rekommendera det stark. Det är helt otroligt att detta är gjort i source-motorn.
Citera
2012-02-15, 03:32
Medlem
nedranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirSkalle
Jag drog just igenom det och, jag vet inte riktigt. Man går runt på en ö, en röst pratar lite då och då. Det är verkligen fint och stämningsfullt måste jag säga. Det tog ungefär en timme att dra igenom så 80kr är lite väl tycker jag.
Så det är ett adventure spel eller? löser man pussel och grejer eller lallar man bara runt medans en snubbe pratar?
Citera
2012-02-15, 14:29
Medlem
Masturblijas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedrans
Så det är ett adventure spel eller? löser man pussel och grejer eller lallar man bara runt medans en snubbe pratar?

Nej det enda man gör är utforskar en ö samtidigt som man med mellanrum hör på en berättelse, det är ingen interaktion alls. Så ja man lallar runt, men det finns mål som man håller sig mot, det är lätt att se.

Spelar någon nu, för jag är inne på min andra playthrough för att verkligen fatta vad som händer?! Har någon märkt när man kommer ner mot de två strandsatta båtarna en skugga på kullen till vänster som springer mot kanten?
Citera
2012-02-15, 18:35
Medlem
var väl mysigt. Don't drink and drive kids.
Citera
2012-02-16, 14:15
Medlem
ChristerNs avatar
Om det är en riktigt bra och intellektuellt stimulerande historia, så kanske den är värd sitt pris.

Kanske för liten virtuell värld?

Jag uppskattar väldigt mycket en stor virtuell värld att upptäcka. (Gärna med sakletande, växt-käkande och problemlösning).

Jag uppskattar även nära realistisk, mysig mysko, konstnärlig, mjukt surrealistiskt.
Jag älskar ett sådant spel med ganska stor virtuell värld, (uppdelad i mindre områden),
det är Myst URU, gratis öppen källkod nu: http://mystonline.com/en/

Kanske Dear Esther liknar Myst URU delvis, men ändå annorlunda?

Det vore härligt med en bra historia på svenska. Kunde man inte använda google-översättaren i spel lite automatiskt? (Tyvärr inte perfekt).

Christer
Citera
2012-02-16, 17:31
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristerN
Om det är en riktigt bra och intellektuellt stimulerande historia, så kanske den är värd sitt pris.

Kanske för liten virtuell värld?

Jag uppskattar väldigt mycket en stor virtuell värld att upptäcka. (Gärna med sakletande, växt-käkande och problemlösning).

Jag uppskattar även nära realistisk, mysig mysko, konstnärlig, mjukt surrealistiskt.
Jag älskar ett sådant spel med ganska stor virtuell värld, (uppdelad i mindre områden),
det är Myst URU, gratis öppen källkod nu: http://mystonline.com/en/

Kanske Dear Esther liknar Myst URU delvis, men ändå annorlunda?

Det vore härligt med en bra historia på svenska. Kunde man inte använda google-översättaren i spel lite automatiskt? (Tyvärr inte perfekt).

Christer
Nej det är ingen problemlösning. Det är som poesi eller en historia som du själv går igenom. Man går alltså endast, och tittar på omgivningen. Otroligt vackert och jag tyckte det var värt pengarna bara för konst-värdet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in