Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2012-03-25, 00:52
  #37
Medlem
Oh! Tankar ner Myst online. Låter spännande!
Citera
2012-05-15, 21:47
  #38
Medlem
talgoxens avatar
IG flashback. Fyra sidor och ingen diskussion om hur man ska tolka det hela.

__________________
Senast redigerad av talgoxen 2012-05-15 kl. 21:52.
Citera
2012-05-15, 22:16
  #39
Medlem
grithors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristerN
Jag har nog liknande smak.

Det finns ett senare Myst URU, med full 3D, First Person ("FPS"). Windows.
Mysigt Mysko lätt surrealistiskt, konstnärligt. Härlig grafik och ljud.
Jag löste några problem, men sen fick jag ta till hjälp.
Problemen är ibland ovanliga. Vissa problem liknar inget jag skådat. Men några är vanliga.
(Jag tror alla fastnar, åtminstone om man inte läser texterna noga. Det finns en plan på översättning till skandinaviska).
Jag njuter av att bara gå omkring och titta och lyssna.
Nu fullständigt gratis, och utvecklas:
http://mystonline.com/en/
Man kan även köpa en variant på Steam.

Dear Esther är vacker med härliga ljud.
Jag skulle gilla det ännu mer om man var fri att gå överallt, leta saker, plocka växter, upptäcka och njuta av det vackra och stämningsfulla och gärna en bra historia.

Christer

Myst URU är otroligt kul. Jag brukade lira det en del back in the day.
Otroligt stämningsfullt och atmosfäriskt, med sjukt kluriga gåtor och pussel.

Kul att se att det fortfarande lever.
Citera
2012-05-15, 22:19
  #40
Medlem
grithors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristerN
Jag har nog liknande smak.

Det finns ett senare Myst URU, med full 3D, First Person ("FPS"). Windows.
Mysigt Mysko lätt surrealistiskt, konstnärligt. Härlig grafik och ljud.
Jag löste några problem, men sen fick jag ta till hjälp.
Problemen är ibland ovanliga. Vissa problem liknar inget jag skådat. Men några är vanliga.
(Jag tror alla fastnar, åtminstone om man inte läser texterna noga. Det finns en plan på översättning till skandinaviska).
Jag njuter av att bara gå omkring och titta och lyssna.
Nu fullständigt gratis, och utvecklas:
http://mystonline.com/en/
Man kan även köpa en variant på Steam.

Dear Esther är vacker med härliga ljud.
Jag skulle gilla det ännu mer om man var fri att gå överallt, leta saker, plocka växter, upptäcka och njuta av det vackra och stämningsfulla och gärna en bra historia.

Christer

Myst URU är otroligt kul. Jag brukade lira det en del back in the day.
Otroligt stämningsfullt och atmosfäriskt, med sjukt kluriga gåtor och pussel.
Något värt att notera är ju att Myst URU är online. Nu kan jag dock tänka mig att det inte är så många som spelar längre kanske, men om man hittar någon så kan man alltid teama upp och hjälpa varandra att lösa gåtan som är världen Ages.

Även ett av dom bästa communitys jag sett i ett onlinespel. Seriösa och mogna personer, inga arroganta skithögar, för det mesta.

Kul att se att det fortfarande lever.
Citera
2016-08-29, 10:37
  #41
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ifall någon missat kommer spelet till ps4/xbox one 20 september fö r runt hundringen. Chinese rooms senaste speg everybody gone to the rapture fick mig verkligen på fall så ska bli kul och pröva detta ochså
Citera
2016-11-15, 14:20
  #42
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Ifall någon missat kommer spelet till ps4/xbox one 20 september fö r runt hundringen. Chinese rooms senaste speg everybody gone to the rapture fick mig verkligen på fall så ska bli kul och pröva detta ochså

Ballt!

Blir lätt att spela Dear Esther nu då det ska vara liknande Rapture.

Förstår inte varför inte Everybody's gone to the rapture har en egen tråd. Bland de bästa spelen jag spelat ut. Och jag har spelat MÅNGA spel sedan tidigt 90-tal.
Citera
2016-11-15, 15:34
  #43
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Ballt!

Blir lätt att spela Dear Esther nu då det ska vara liknande Rapture.

Förstår inte varför inte Everybody's gone to the rapture har en egen tråd. Bland de bästa spelen jag spelat ut. Och jag har spelat MÅNGA spel sedan tidigt 90-tal.
Fast det har det

(FB) Everybodys gone to the rapture

Inga svar dock så är väl bara du och jag här som gillar det . Håller helt med. Ett av dem bästa spel jag spelat också.

Angående dear Esther spelade jag det för någon månad sedan och gillade det skarpt också även om rapture är i en klass för sig själv i genren
Citera
2016-11-15, 16:24
  #44
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Fast det har det

(FB) Everybodys gone to the rapture

Inga svar dock så är väl bara du och jag här som gillar det . Håller helt med. Ett av dem bästa spel jag spelat också.

Angående dear Esther spelade jag det för någon månad sedan och gillade det skarpt också även om rapture är i en klass för sig själv i genren


Skumt, provade att söka men hittade inte din tråd då!

Konstigt att inte fler verkar gilla spelet hursomhelst.
Citera
2023-06-12, 10:59
  #45
Medlem
diseuses avatar
Trailer för Still Wakes the Deep, ett förstapersons-skräckspel från skaparna av Dear Esther.

https://youtu.be/UI74BV20B7g
Citera
2023-06-12, 22:20
  #46
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Trailer för Still Wakes the Deep, ett förstapersons-skräckspel från skaparna av Dear Esther.

https://youtu.be/UI74BV20B7g
Tackar för tipset. Rapture var fantastiskt men varit tyst sen dess. Hoppas dom lyckas lika bra med story och musik i detta. Dear Esther var bra det också men inte på samma nivå.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback