2012-02-06, 15:26
Medlem
gregerross avatar
Hej!

Jag har lust att testa hur nikotinplåster påverkar mig.
Jag har rökte ett tag relativt regelbundet men det var några månader sedan så vill inte ta dem för att sluta röka. Är mer intresserad av att se hur pass bra effekten är/om det är någon effekt.

Det jag funderar på är vilka doser det rör sig om.
Enligt apotekets hemsida så finns det olika styrkor, 7, 14 och 21 mg/24h.
Har hört att en cigg ungefär ligger på 1mg, stämmer det?

Nackdelen är att de kostar lika mycket, vilken styrka vågar man gå på, vill inte bli våldtagen av bieffekter. Kan man klippa sönder dem och ta en halv dos, en tiondels dos?

Tackar för svar!
Citera
2012-02-06, 15:28
Medlem
finns ju cigaretter som har 0.2, fast de vanligaste är väl 0.8 så vitt jag vet
prince och johnsilver brukar väl vara 1.0? men det de flesta röker (level, pall mall, osv) brukar vara runt 0.8. Det brukar stå på sidan av paketet, som du kanske vet?
Citera
2012-02-06, 15:30
Medlem
Keerstins avatar
Om du har lyckats vara utan rökningen i flera månader så rekomenderar jag dig INTE att ta nikitonmedel i någon form.
Det är lika lätt att fastna med dem som med snusning/rökning eftersom de innehåller just det beroendeframkallande medlet nikotin.

Börja träna (om du nu inte redan gör det) och få en kick av det istället.
Citera
2012-02-06, 16:09
Medlem
valter-eggons avatar
Köp 21mg och klipp i 4 delar. Börja med 1/4 och vänta 10-15 minuter och känns det ok så kan du klistra på en till 1/4. Börjar det gå åt helvete och du känner att du kanske överdoserat så riv bort allt annars blir du ordentligt illamående.

Jag brukar köra NiQutin Clear. Man får märken på huden från kläderna p.g.a. klistret men de är enklast att dela på jämfört med andra märken plus att jag tycker andra märken luktar jävligt illa. NiQutin Clear luktar inget.

Men generellt sett så tycker jag du ska skita i det! Jag gick över på plåster istället för snus och det gick bra ett tag men spårade ur till slut, som vanligt, så jag återgick till snus igen. När det var som värst med plåsterna så kunde jag ha 2,5 21mg plåster på mig! Det är sjukt mycket!!!
Citera
2012-02-06, 16:31
Medlem
gregerross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valter-eggon
Köp 21mg och klipp i 4 delar. Börja med 1/4 och vänta 10-15 minuter och känns det ok så kan du klistra på en till 1/4. Börjar det gå åt helvete och du känner att du kanske överdoserat så riv bort allt annars blir du ordentligt illamående.

Jag brukar köra NiQutin Clear. Man får märken på huden från kläderna p.g.a. klistret men de är enklast att dela på jämfört med andra märken plus att jag tycker andra märken luktar jävligt illa. NiQutin Clear luktar inget.

Men generellt sett så tycker jag du ska skita i det! Jag gick över på plåster istället för snus och det gick bra ett tag men spårade ur till slut, som vanligt, så jag återgick till snus igen. När det var som värst med plåsterna så kunde jag ha 2,5 21mg plåster på mig! Det är sjukt mycket!!!
Okej. Tackar för tipsen.
Ska köra på NiQutin Clear.

Än så länge har ingen substans jag testat fått ett grepp om mig och har diciplin på det mesta jag gör så jag kommer ta det lugnt om jag testar detta.
Lycka till med att sluta med snuset/snusandet.
Tack för svar!
Citera
2012-02-06, 17:42
Medlem
Xalterads avatar
Köp de starkaste och klipp dem i mindre bitar, fungerar klockrent.
T.ex. klipp ett 21mg plåster i tre delar så är varje på 7mg.

Föresten så köp inte NiQuitin plåster de sitter inte alls bra och lossnar lätt Nicorettes är betydligt bättre.
Senast redigerad av Xalterad 2012-02-06 kl. 17:54.
Citera
2012-02-06, 18:35
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xalterad
Köp de starkaste och klipp dem i mindre bitar, fungerar klockrent.
T.ex. klipp ett 21mg plåster i tre delar så är varje på 7mg.

Föresten så köp inte NiQuitin plåster de sitter inte alls bra och lossnar lätt Nicorettes är betydligt bättre.
För mig sitter de jättebra bara man ser till att man har ren och torr hud och inte sätter dem där huden rör sig så mycket. Jag brukar sätta dem på ryggen högst upp på skulderbladen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in