Citat:
Ursprungligen postat av Katzespeien
Hur går man tillväga för att få nikotinkick av snuff egentligen? När jag var en 16-17 så hände det att folk hade varit utomlands och fått med sig snuff hem och då var det rena tävlingarna för att se vem som kunde dra fetaste linan. Oavsett mängd har jag aldrig lyckats få någon nikotineffekt. I och för sig är jag ganska nikotintålig och måste gå upp innan jag gått och lagt mig för att sedan röka stenhårt på ett stopp stark tobak för att få en liten nikotinkick.
Den största mängd snuff jag dragit lär har varit uppåt en tesked eller två men det var på fyllan så risken finns att eventuell nikotinkick försvann i bruset.
Gör en snuffbong..
Rulla ett tjockt rör som knappt går in i näsan, så du får sätta den mot ena näshålet typ. Sen viker/knögglar du ett papper så det blir en liten håla där du kan lägga snuff. Lägg cirka en halv dosa där, sen viker du upp kanterna av pappret och tejpar fast mot röret du vek innan. Se till så att röret ligger ca 0.5cm ovanför snuffet och se också till att du inte tejpar lufttätt mot snortröret utan se till att ha ett par ordentliga hål där.. Kan vara en fördel om du låter den stå ett par dygn efter att du tillverkat den så snuffet hinner torka, då flyger snuffet enklare/snabbare upp i näsan.
Sen drar du för kung och fosterland i röret. Det kommer kännas som att huvudet ska explodera och näsan trilla av, men vad gör man inte för en nickokick.
Annars finns en mindre och enklare version. Klipp av ett vanligt sugrör, tryck ner i snuffdosans hål och sedan tar du upp sugröret igen. Då har det förhoppningsvis fastnat en del snuff där och sedan applicerar du sugröret mot näsan och suger. Se till så att det är rätt mycket kvar i dosan och att snuffet inte är gammalt (torrt) så kommer du få en liten snuffshot och förhoppningsvis en mild nickokick också. Den här metoden är väldigt praktisk i sitautioner då det inte är helt lämpligt eller för bökigt att langa upp linor också, eftersom den är mycket diskretare och enklare.