2022-08-14, 04:56
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Taxi driver och No country for old men har redan nämnts, så jag lägger till
The Grand Budapest Hotel
Citera
2022-08-14, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Vilka filmer brukar ni se om ibland, och varför?

Det blir väl egentligen aldrig att jag ser om en film från första sekunden till sista rutan. Ganska ofta klickar jag igenom en film jag redan sett och kikar på de mest spännande scenerna. Så svaret på frågan är egentligen de allra flesta jag sett eller, beroende på hur man definierar "ser om" - ingen alls.
Citera
2022-08-14, 06:53
Medlem
Fäbodjäntan
Citera
2022-08-14, 07:22
Medlem
Interstellar. Har sett den en gång per år sedan biobesöket 2014. En av mina favoriter.

Andra filmer jag brukar se lite då och då är: Bad Boy Bubby, Gummo, Happiness (1998), Goodfellas och Die Hard.
Citera
2022-08-14, 07:44
Medlem
Starbacks avatar
Capricone one som avslöjar fusket runt den påstådda månlandningen.

Skuggor pekar fel på grund av strålkastarljus. Inga sjärnor kan observeras när Hasselbladskameran tar bild utåt rymden.

Dom som till varje pris ska försvara fejken påstår att "natthimlen aldrig fastnar på bild" fast kameran var den dåtida mest avancerade som fanns dittills.

Därför har jag ivrigt spanat in natthimlar på alla såna som fotograferats sen dess. Tagna mot natthimlen har dom alltid visat mångfalden av stjärnor. Även om man använt långt simplare kameror.

Månfärden är tidernas bluff.
Citera
2022-08-14, 08:01
Medlem
Le chef (Comme un chef) Underhållande, inspirerande, romantisk och humoristisk.
Citera
2022-08-14, 08:18
Medlem
fishANDchipss avatar
For a fistful of dollars, For a few dollars more, The good the bad the ugly.

Det är något med gamla spagettiwestern.
Ennio Morricone med sin perfekta musik kombinerat med en ung Clint Eastwood och Lee van Cleef. Det är på något sätt ett kulturarv.
Senast redigerad av fishANDchips 2022-08-14 kl. 09:03.
Citera
2022-08-14, 08:22
Medlem
kentolles avatar
Pulp fiction. Den kan man se om både 2,3 och 10 gånger.
Citera
2022-08-14, 08:26
Medlem
Dr.Hfuhruhurrs avatar
Citat:
Varför ser du om Nobody? Det är väl ingen särkilt med den? Ganska tråkig film.

Jag gillade den. Liksom Wrath of man. Och Schakalen. Det är säkert psykologiskt.
Citera
2022-08-14, 08:28
Medlem
Dr.Hfuhruhurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karpanen
Interstellar. Har sett den en gång per år sedan biobesöket 2014. En av mina favoriter.

Andra filmer jag brukar se lite då och då är: Bad Boy Bubby, Gummo, Happiness (1998), Goodfellas och Die Hard.

Bra! Interstellar glömde jag. En riktig höjdarfilm.
Citera
2022-08-14, 08:37
Medlem
Citat:
Vilka filmer brukar ni se om ibland, och varför?

Själv kollar jag på Alien/Aliens ibland när jag vill ha en bra skräck/sci-fi, bli typ aldrig gamla.
Predator är alltid bra. Arnold på topp!
Original Star Wars för nostalgi.

Känns inte som det är många filmer gjorda efter 2000 som är värda att se om? Eller bara jag som är gammal.

Vad roligt jag såg faktiskt om Predator vs Alien igår och i förrgår så såg jag ettan och jag har sett om dessa flera gånger. Dom är så jävla bra.
Lord of the rings och Hobbitarna har jag sett flera gånger.

Pirince of Persia och John Carter har jag sett flera gånger.
Citera
2022-08-14, 08:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Nedanstående filmer är idag med på min topp 10 någonsin. Men allihop kände jag "meh" över när jag såg dem. Men sen fastnade nåt i skallen med dem och jag såg om filmerna och nu tycker jag de är bland de bästa som gjorts.

Blade Runner. Tyckte inte den var dålig men lite knepig. Idag min favoritfilm.
Blade Runner 2049. Var sjukt skeptisk till att min favoritfilm skulle få en uppföljare massa år senare. Såg den på bio och var besviken. Såg om den hemma sen i lugn och ro och insåg att det är ett mästerverk.
Drive Om jag minns rätt släpptes en torrent med denna film som inte var komplett och såg den när jag var trött. Kollade om den sen i bättre kvalité och det är en av mina favoritfilmer nu och ser om den då och då.
The big Lebowski Här är en film jag tyckte var helt usel när jag såg den första gången. Vad fan är det här för skit och hur kan folk tycka den är bra tänkte jag. Jag skrattade ingenting. Men den fastnade i huvudet på nåt sätt. Tänkte på vissa scener då och då så såg om den typ en vecka senare och så förstod jag till slut humorn och storheten.

Lite konstigt att på min topp 10 lista över bästa filmerna någonsin är de 4 jag nämnde ovan några jag inte gillade första gången.

Väldigt stilig lista du kom med ändå!

Och kul att läsa hur du tänkte runt dem.

Det missade jag i min trötthet och spottade ur mig massor av filmer helt utan förklaring 🤦🏼‍♀️

Finns det någon mer på din topp 10 som du mer än gärna ser om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in