2013-01-09, 23:50
Medlem
American Gangster är för mig en film man kan se flera gånger om.
Citera
2013-01-12, 03:07
Medlem
Starship trooper, älskar i stort sett allt i denna film, helt underbar. Visst måste jag ett tag innan jag kan se den igen, men jag skulle mer en gärna se den om den gick på TV nu, såg den senast för ett år sen.
Citera
2013-01-12, 10:31
Medlem
SiSeniors avatar
Filmer som jag kollar på några gånger varje år:
12 edsvurna män
Black Swan
Gökboet
Nawals hemlighet
Psycho
Pulp Fiction
Seven
The Shining
osv, osv.
Kunde inte komma på fler nu men jag gillar att se om filmer och upptäcka nya grejer i dom varje gång.
Citera
2013-02-01, 23:57
Medlem
Spyrrans avatar
Det är många filmer som jag inte klarar av att se flera gånger. Inte för att de är dåliga, men när jag har sett filmen för andra gången så tycker jag för det mesta att filmen bara var bra första gången. Eller så var filmen inte lika bra som jag mindes den.

Sagan om Ringen-triologin har jag dock sett flertal gånger utan att tröttna. Tycker nästan att de bara blir bättre för varje gång, men det kanske är inbillning. När vi är inne på det temat, lägg till Hobbit: an unexpected journey. Sett den filmen 3 gånger nu, och har inte tröttnat än.

Andra filmer som jag kan se om och om igen:

- Lejonkungen (ja, jag är vuxen men det där är en film som jag alltid har älskat. Även som barn).
- Gladiator
- Patrioten
- Unstoppable
- Jurassic Park 1
- Behind enemy lines
- Braveheart
- Den otroliga vandringen 1
- Ensam hemma 1 + 2. Ser dem varje år runt jul, bara för att

Har säkert glömt någon film.
Citera
2013-02-07, 20:08
Medlem
Absolut The Count Of Monte Cristo! den är värd att se om och om igen...
Citera
2013-02-10, 19:58
Medlem
*The basketball diaries(1995) 'Mickey:Shit happens alright? Shit fucking happens...Christ!'
*The Dirty Dozen(1967) Lee Marvin, Donald Sutherland och Charles Bronson.
Mina två favorit filmer.

*Spun(2002) Peter Stormare som ruskigt udda polis. Inte lika bra film som dom två andra men skrattar åt dom där glasögonen varje gång.
Citera
2013-02-10, 20:09
Bannlyst
Tillbaka till Framtiden har jag sett typ 10 gånger så nåt med den gör att man kan se flera gånger utan att den blir tråkig? :-S
Citera
2013-02-11, 03:03
Medlem
marcus90_kungs avatar
"Brain Donors" aka "Bröderna Märx på operan" kan jag se hur många gånger som hellst. Man lägger märke till något nytt varje gång ändå. Jag och en vän såg den flera gånger om dagen, två veckor i streck när vi var yngre.
Citera
2013-02-11, 23:49
Medlem
Har några jag inte tröttnar på:

Stepbrothers
Good Will Hunting
American history X
The dark knight
Inception

Filmer som jag sett nyligen och kommer se igen om nån månad
The intouchables
The impossible
Citera
2013-02-12, 11:56
Medlem
Flashbackministerns avatar
Se en film flera ggr varje år skulle kännas konstigt... för mig går det inte att göra så. När jag var tonåring kunde jag se vissa filmer fem ggr, för att jag inte hade ngt roligare för mig men nu när jag är dubbelt så gammal så är läget ett annat...
Citera
2013-02-16, 00:00
Medlem
Kalender-mannens avatar
Chinatown 1974 - Deckare
Roman Polanskis tagning på film noir. Jack Nicholson spelar en kaxig privat deckare som långsamt dras in i en soppa av korruption, mord och mysterier. Mycket bra story, skådespel, setting och är överlag intim och mysig på något skönt sätt. Underbart soundtrack.

Trailer

Susiria 1977 - Skräck
Den amerikanska studenten Jessica flyttar till Italien(?) för att bo och plugga på en balettskola. Dessvärre är det någonting som inte riktigt stämmer där, det finns något riktigt ruttet under ytan. Se denna filmen för den starka krypande stämningen och den typiskt blå/röda natt belysningen signerat Dario Argento. Toppen soundtrack även här!

Trailer

Gillar du denna så kolla även in Darios Phenomena, också en film jag håller högt inom genren.

Fear And Loathing In Las Vegas 1998 - (svart?)Komedi
Följ Johnny Depp (Raul Duke) och Benition Del Terror (Dr. Gonzo) i vansinnesfärd i Las Vegas på vad som känns som en två veckors psykedelisk-drog-race.
Otroligt bra dialog, fullt ös nästan hela tiden, intelligent humor och packat med weirdness så det räcker och blir över. Har du en tråkig dag så är detta botemedlet.
Baserad på Hunter S. Thompsons novell, som sägs till viss del vara självbiografisk.

Trailer (sort of)

A Dog Day Afternoon 1975 - Drama
Al Pacinos bästa roll, i min mening i alla fall. Man får följa Pacino och hans kompanjon på ett rån som går snett i New York, vill egentligen inte berätta mer än så. Filmen är baserad på en verklig historia vilket gör den lite extra speciell. Helt utan musik, vilket snarare höjer stämningen.

Trailer
Senast redigerad av Kalender-mannen 2013-02-16 kl. 00:09.
Citera
2013-02-16, 00:03
Bannlyst
Need I say more....
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=JOEmh8L1CSs#t=78 s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in