Håller med om många av de nämnda. Tror inte dessa nämnts:
12 monkeys, Total recall, Apollo 13, Assault on precinct 13 (2005), Battle Royale, Charlie Wilsons war, Förhandlaren, Idiocracy, Lockout, Munich, Savannens härskare, The Jackal, The running man, Zodiac, Galaxy quest, Predestination, 13:e våningen och Donnie Darko.
Antagligen sett The Big Lebowski flest gånger! Är min trygghetsfilm (om det låter rimligt)
Annars :
Paris, Texas
Suspiria (1997)
Little Miss Sunshine
One Flew Over the Cuckoo's Nest
The Texas Chain Saw Massacre (1974)
My Neighbor Totoro
Rosemary's Baby
Amelie från Montmartre
Fantastic Planet
Bonnie and Clyde (1967)
The Lighthouse
Midsommar
Climax
The Florida Project
Harold and Maude
Chungking Express
Taxi Driver
Possession (1981)
The Holy Mountain
Blade Runner (1982)
Smultronstället
The Wrestler
Häxan (1922)
Freaks (1932)
Videodrome
Lost in Translation
Peanut Butter Falcon
Honey Boy
Betty Blue
Audition
Almost Famous
Donnie Darko
Jurassic Park
Buffalo '66
Vargtimmen
Persona
My Own Private Idaho
Nightcrawler
Zodiac (2007)
Drive (2011)
American Honey
Kids (1995)
Trainspotting
Boooom!
... känner att man håller käften nu. Har påbörjat något man defintivt inte kan avsluta!
Vill nämna SÅ många till men det kommer bli på tok för mycket. Så : 🤐
Senast redigerad av WitchcultToday 2022-08-14 kl. 01:34.
Igår kikade jag på From Dusk Till Dawn lite halvkass när man ser den idag, men ändå en riktigt bra film även om den blir lite väl överdriven mot slutet
Jag älskar hur den bara vänder och fullständigt kukar ur efter halva filmen.
Första gången jag såg den visste jag inte var jag skulle ta vägen!
Pulp fiction tycker jag om att se fortfarande. Såg den på biograf för ett par år sedan, det var riktigt bra!
Jag är väl lite Tarantino-tönt så jag kan nog se om dom flesta han har skrivit eller regisserat.
Nedanstående filmer är idag med på min topp 10 någonsin. Men allihop kände jag "meh" över när jag såg dem. Men sen fastnade nåt i skallen med dem och jag såg om filmerna och nu tycker jag de är bland de bästa som gjorts.
Blade Runner. Tyckte inte den var dålig men lite knepig. Idag min favoritfilm. Blade Runner 2049. Var sjukt skeptisk till att min favoritfilm skulle få en uppföljare massa år senare. Såg den på bio och var besviken. Såg om den hemma sen i lugn och ro och insåg att det är ett mästerverk. Drive Om jag minns rätt släpptes en torrent med denna film som inte var komplett och såg den när jag var trött. Kollade om den sen i bättre kvalité och det är en av mina favoritfilmer nu och ser om den då och då. The big Lebowski Här är en film jag tyckte var helt usel när jag såg den första gången. Vad fan är det här för skit och hur kan folk tycka den är bra tänkte jag. Jag skrattade ingenting. Men den fastnade i huvudet på nåt sätt. Tänkte på vissa scener då och då så såg om den typ en vecka senare och så förstod jag till slut humorn och storheten.
Lite konstigt att på min topp 10 lista över bästa filmerna någonsin är de 4 jag nämnde ovan några jag inte gillade första gången.