2022-08-13, 21:52
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Jag har svårt för sci-fi filmer som t.e.x The Matrix och fantasy filmer, sen har man sett en film engång då får de räcka tycker jag, jobbigt med repriser. Sällskapsresan kör de varje julafton och tomten är far till alla barnen, de börjar bli en tråkig vana, sen kan du vissla Johanna.Scarface går väl att se flera gånger sen taxidriver, men annars så orkar man inte se en film flera gånger.
Citera
2022-08-13, 21:53
Medlem
XtraXs avatar
Blood in blood out.

Så många grymma citat.
Citera
2022-08-13, 21:55
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Vilka filmer brukar ni se om ibland, och varför?

Själv kollar jag på Alien/Aliens ibland när jag vill ha en bra skräck/sci-fi, bli typ aldrig gamla.
Predator är alltid bra. Arnold på topp!
Original Star Wars för nostalgi.

Alla Star Trek-filmerna. (och TV-serierna, men nu handlar det om film!)
Tröttnar aldrig.

Forest Gump har jag också glott på många gånger. Tycker den är så "jävla bra!".
James Bond också. Faktiskt en av väldigt få "hela filmserier" jag har på Bluray. Tror den "serie" jag har sträcker sig fram tills 2015, men gillar ändå inte "Daniel Craig" eller vad idioten nu heter..
Citera
2022-08-13, 21:57
Medlem
MrMadoffs avatar
Jurassic Park 1, Midnight Run, alla Tarantino filmer inkl. Natural born killers och From dusk till dawn, Die hard TRIOLOGIN, dödligt vapen rullarna, The Rock, Con Air, Heat, Scarface, Donnie Brasco, The Town, Training day, Djävulens advokat, Schakalen, Independence day 1, Armageddon, passagerare 57, money train, Fargo, No country for old men, Harley Davidsson and the Marlboro Man, Goldeneye, Gone in 60 seconds, Matrix, They live, The Big Lebowski, samtliga av Martin Scorsese's filmer, Stanley Kubricks verk, många av western filmerna med Clintan i.

Jag vet att jag har glömt jättemånga filmer men det är dessa jag kom på just nu!

Jägarna 1 såklart med Jähkel och Lassgård.
Senast redigerad av MrMadoff 2022-08-13 kl. 22:06.
Citera
2022-08-13, 21:59
Medlem
Sagan om Ringen-trilogin är nog de filmer jag sett om flest gånger. Men jag är ändå den typen som måste låta det gå minst ett och helst ett par-tre år innan jag ser om en film, oavsett hur mycket jag gillar den.
Citera
2022-08-13, 22:05
Medlem
hockexs avatar
Sin city, sjukt bra
Citera
2022-08-13, 22:06
Medlem
Wolf of wallstreet.
Band of brothers.
Apocalypse now.
Citera
2022-08-13, 22:09
Medlem
Gudfadern I, 2 och Clockwork Orange, därför att dessa filmer är fyllda av små subtila detaljer som oftast undgås vid en första titt.

Goldeneye? Jag brukar inte svära men: Kom igen vafan!
Citera
2022-08-13, 22:12
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LurosPhadox
Gudfadern I, 2 och Clockwork Orange, därför att dessa filmer är fyllda av små subtila detaljer som oftast undgås vid en första titt.

Goldeneye? Jag brukar inte svära men: Kom igen vafan!

Vad är felet med Goldeneye?
Bästa bondrullen ju!
Citera
2022-08-13, 22:30
Medlem
Kill Buljo. En norsk lågbudgetfilm med inslag av Bond, Kill Bill, Den sista färden m fl.

Trailer: https://youtu.be/CkU63ZO_UbE
Citera
2022-08-13, 22:32
Avslutad
du har varit medlem i 10 år och fortfarande inte lärt dig söka… tragiskt

(FB) Filmer man kan se om och om igen
Citera
2022-08-13, 22:34
Medlem
Tillbaka till Framtiden, och som tidigare nämnts Office Space. Borne filmerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in