2005-01-27, 15:43
Medlem
GrisGugges avatar
1998 köpte jag Killinggängets klassiska TV-serie "I manegen med Glenn Killing" på två stycken VHS-kassetter. Dessa har jag tittat på både en och två gånger. Häromveckan köpte jag även serien på DVD. Döm om min förvåning när jag upptäckte att det faktiskt är olika versioner av samma TV-serie! I grunden är det samma sju program, men de är klippta på olika sätt. På DVD-versionen är programmen någon minut kortare! Man har bland annat klippt bort Glenns presentation av bandet, kapellmästare Bosses musikerhumor, Lennarts presentation av priserna (utom i avsnitt 6, där detta fått vara kvar), samt den hysteriskt roliga sekvensen där Glenn och Robban står och hoppar upp och ned med varsin påle och sjunger "Kombaja My Lord". Å andra sidan finns det saker på DVD-versionerna av programmen som inte finns med på VHS-utgåvan, bland annat en sekvens där två tjejer från publiken (som båda heter Sara) får kasta en Ulf Lundell-box mellan sig.

Men vad fan är det här egentligen? Varför finns det två olika versioner? Vilken version av programmen gick ursprungligen på TV? Någon som har några upplysningar om detta?
Citera
2005-02-08, 08:27
Medlem
GrisGugges avatar
Hallååååå? Finns det INGEN som vet något om det här?
Citera
2005-02-08, 12:41
Medlem
Mr_Blisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrisGugge
1998 köpte jag Killinggängets klassiska TV-serie "I manegen med Glenn Killing" på två stycken VHS-kassetter. Dessa har jag tittat på både en och två gånger. Häromveckan köpte jag även serien på DVD. Döm om min förvåning när jag upptäckte att det faktiskt är olika versioner av samma TV-serie! I grunden är det samma sju program, men de är klippta på olika sätt. På DVD-versionen är programmen någon minut kortare! Man har bland annat klippt bort Glenns presentation av bandet, kapellmästare Bosses musikerhumor, Lennarts presentation av priserna (utom i avsnitt 6, där detta fått vara kvar), samt den hysteriskt roliga sekvensen där Glenn och Robban står och hoppar upp och ned med varsin påle och sjunger "Kombaja My Lord". Å andra sidan finns det saker på DVD-versionerna av programmen som inte finns med på VHS-utgåvan, bland annat en sekvens där två tjejer från publiken (som båda heter Sara) får kasta en Ulf Lundell-box mellan sig.

Men vad fan är det här egentligen? Varför finns det två olika versioner? Vilken version av programmen gick ursprungligen på TV? Någon som har några upplysningar om detta?

Huruvida VHS och DVD-versionerna skiljer sig åt vågar jag inte svara på. Däremot vill jag minnas att GKIM sänts i två omgångar. En innan de slog igenom, och så en gång till. Ja och så en krogshow några år senare.
Jag minns att vi skrattade så vi tjöt åt kvällens domare "Håkan Hagegård nedsänkt i ett badkar med välling", "Tomas Froms utklädd till tyskhare"..ack ja.

Nåväl, det kan inte vara att de använt sig av de två olika omgångarna??
OM jag nu minns rätt, vilket jag inte alls är säker på
Citera
2005-02-14, 11:29
Medlem
Fula Gubbens avatar
Du har helt rätt -- när TV repriserade serien så var bl a presentationerna av bandet annorlunda -- jag märkte det direkt.

- F.G
Citera
2024-11-14, 00:57
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Du har helt rätt -- när TV repriserade serien så var bl a presentationerna av bandet annorlunda -- jag märkte det direkt.

- F.G
Nån som vet vilket avsnitt Percy talade om "homosexlösningar"?
Citera
2024-11-14, 23:11
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Nån som vet vilket avsnitt Percy talade om "homosexlösningar"?

TV-serien finns på Öppet arkiv. Är den samma som dvdn eller vhs?

Jag hade serien på vhs förr (precis som Live från Berns), men minns inte om det var någon skillnad.
Citera
2024-11-15, 17:31
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
TV-serien finns på Öppet arkiv. Är den samma som dvdn eller vhs?

Jag hade serien på vhs förr (precis som Live från Berns), men minns inte om det var någon skillnad.
Jag har inte jämfört, om några år ska jag titta igen och då på öppet arkiv, och ha TS frågeställning i beaktande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in