2012-02-04, 23:09
Medlem
steeekarns avatar
Du gör så jävla rätt, tyngre snubbe får man leta efter
Citera
2012-02-04, 23:33
Awaiting Email Confirmation
Var försiktig så att dun inte slutar som den här killen som också var en Bear Grylls imitatör

http://travel.aol.co.uk/2012/01/21/a...and-highlands/
Citera
2012-02-05, 01:14
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devious666
Var försiktig så att dun inte slutar som den här killen som också var en Bear Grylls imitatör

http://travel.aol.co.uk/2012/01/21/a...and-highlands/

Haha om du kollar mina tidigare startade ämnen så kommer du se den där länken.
Citera
2012-02-05, 01:18
Medlem
designershoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.R.I.T
Glöm inte att filma när du äter feta larver, dricker ditt piss och kramar ut vätska från elefantbajs etc etc

Väldigt osmakligt och inte relevant, men det enda jag ville säga var 'better drink my own piss'

http://i2.kym-cdn.com/entries/icons/...sunisgoing.png

Utöver detta off-topic snack önskar jag dig lycka till.
Citera
2012-02-05, 05:16
Medlem
Så du ska hoppa nedför stup istället för att gå omvägen på 50 meter, hoppa nedför vattenfall istället för att gå ned till vadstället, ta fullständigt onödiga risker att skada dig i situationer där en skada innebär slutet? (Om det nu inte vore så att Grylls genomför detta under uppsikt med hjälp nära och förmodligen med en del säkerhetsanordningar).

Visst han har en del bra råd men riskerna han tar, eller snarare ger råd till andra att ta är fullständigt idiotiska om man är ensam ute i ödemarken. Hans program är en effektfull actionshow där vissa moment är inlagda med avsikten att skapa dramatik och bör ses som underhållning snarare än överlevnadsguide.

Men lycka till ändå.
Citera
2012-02-05, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelberg
Ett tips... börja äta rått kött, släng dig ut för stup, gör ALLT som verkar väldigt korkat i en överlevnadssituation, har du inte ADHD rekomenderar jag amfetamin.

Det måste gå att operera bort någon vital del av hjärnan också!??

Till TS vill jag föreslå en sökning på Bear Grylls. Jag fick 207 träffar och hans egen lilla tråd.

https://www.flashback.org/t1436704

.
Citera
2012-02-08, 12:12
Medlem
Om du skall se upp till någon är det hälsosammare att ha Ray Mears som hjälte. Visst, det är inte lika mycket "macho" men troligtvis har du bättre överlevnadschanser.
Citera
2012-02-09, 03:41
Medlem
VenomXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shater
Har du läst hans bok Mud, sweat and tears? Det handlar om hans liv mer eller mindre, om hur det var att söka till SAS, hur han uppnådde svartbälte i karate osv,osv.

Om skrivandet av en sådan bok om SIG SJÄLV inte är ett kriterium för att INTE se upp till en person, så vet då fan inte jag vad det skulle vara

Just ja, negativa kommentarer undanbedes. Och det här som skulle kunnat bli ett så långt inlägg...
Citera
2012-02-09, 13:30
Medlem
cephs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evanderross
Så du ska hoppa nedför stup istället för att gå omvägen på 50 meter, hoppa nedför vattenfall istället för att gå ned till vadstället, ta fullständigt onödiga risker att skada dig i situationer där en skada innebär slutet? (Om det nu inte vore så att Grylls genomför detta under uppsikt med hjälp nära och förmodligen med en del säkerhetsanordningar).

Visst han har en del bra råd men riskerna han tar, eller snarare ger råd till andra att ta är fullständigt idiotiska om man är ensam ute i ödemarken. Hans program är en effektfull actionshow där vissa moment är inlagda med avsikten att skapa dramatik och bör ses som underhållning snarare än överlevnadsguide.

Men lycka till ändå.

Ja, om något är det väl ett rätt säkert sätt att se till att man dör snarare än överlever.

Citat:
Ursprungligen postat av nodh
Om du skall se upp till någon är det hälsosammare att ha Ray Mears som hjälte. Visst, det är inte lika mycket "macho" men troligtvis har du bättre överlevnadschanser.

Håller med fullständigt. Dumpar vi Mears i en centralamerikansk djungel och väntar tre månader så har han byggt upp en mindre by, säkrat födotillgången och gjort en massa finurliga bushcraftprylar. Sedan tar han det chill i hängmattan medan han väntar på att en räddningshelikopter upptäcker startplattan han anlagt och tydligt markerat ut.

Om Grylls skulle följa exemplen han själv ger hade han antagligen vart död efter tre timmar. Tvivlar dock mycket starkt på att han egentligen hade betett sig som han gör på TV, det är nog bara show.
Citera
2012-02-09, 14:01
Medlem
Sudden777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceph
Om Grylls skulle följa exemplen han själv ger hade han antagligen vart död efter tre timmar. Tvivlar dock mycket starkt på att han egentligen hade betett sig som han gör på TV, det är nog bara show.

Jag tror Bear grylls hade klarat sig precis lika bra som Mears. Han visar ju i sina program hur man ska hantera läget om man inte har några val kvar, liksom sista utvägen.

Skulle vara kul och se honom försöka överleva i en mer sannolik miljö som tex. Mears eller Les Stroud
Citera
2012-02-09, 22:57
Medlem
VenomXs avatar
Glöm inte att vi har lysande förmågor på hemmaplan också, den här snubben är min personliga idol och troligen den jag helst skulle vilja stå rygg mot rygg med i en skarp överlevnadssituation: http://www.youtube.com/watch?v=pe19S5wGkRA

Citera
2012-02-09, 23:08
Medlem
Pangon90s avatar
Visst kan bear en hel del.
Men hälften av programmet är ju bara bluff och båg!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in