2012-02-04, 14:00
Medlem
Hej, jag köper Och tillverkar rökmix (am2201) för att sedan sälja. Am2201 är laglig i Sverige så har inte brytt mig men jag undrar vad händer om jag får husranssakan och har 200g rökmix hemma, vad händer ? Kan fittsnuten sätta dit mig för något ändå? Har ni egna erfarenheter ang rökmix/spice? Skriver detta också för en polare hade 50g på sig igår när snuten gjorde husis hos han.
Citera
2012-02-04, 14:05
Medlem
Du har såvitt jag vet inte begått något brott, men dina mixar kommer beslagtas enligt pajjaslagen som trädde ikraft den 1april.
Citera
2012-02-04, 15:00
Medlem
Denoms avatar
De beslagtar det och har du otur får du inte tillbaka det, och då finns det ingenting du kan göra åt saken.
Citera
2012-02-04, 15:11
Medlem
Turkfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
De beslagtar det och har du otur får du inte tillbaka det, och då finns det ingenting du kan göra åt saken.

Tror inte ens det behövs otur. Kan inte se framför mig en snut som langar tillbaka ett hegge när det inte behöver.
Citera
2012-02-04, 15:27
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turkfan
Tror inte ens det behövs otur. Kan inte se framför mig en snut som langar tillbaka ett hegge när det inte behöver.
Otur är mer regel än undantag i Sverige. Menade mer att det finns fall då folk fått tillbaka det som är oklassat, men det är definitivt inte ofta det går till på det viset.
Citera
2012-02-04, 17:37
Medlem
Okej då är de stora problemet löst. Att dom tar skiten kan jag ta ifall dom väl tar mig då de kostar 1k att göra ett hekto. Men ett ringa narkotika eller innehav svider fan mycket mer. Fittsnutar att dom ens har rätt att ta lagliga saker sjukt ju. Tack för svar
Citera
2012-02-08, 00:20
Medlem
2rs2pures avatar
vissa har fått det beslagtaget, snuten väntar tills det blir klassat och anklagar dig ev. för innehav..
I syfte att sälja (pga mängd) .
Men det är egentligen inte rätt, ensom du hade det innan det blev klassat isf.
men ja, dom tar det, det är allt, det kan ev. bli svårare för dig att beställa hem cannabionider senare..
Citera
2012-02-11, 13:47
Medlem
Slingshots avatar
Fel forumsdel.

Ö D -> R & C

//Moderator
Citera
2012-02-13, 12:49
Medlem
Tjackapotatiss avatar
Ja det kan du. Troligen grova böter och i värsta fall fängelse.
Dom kommer troligtvis påstå att det du har är olagligt.
Citera
2012-02-13, 12:51
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2rs2pure
vissa har fått det beslagtaget, snuten väntar tills det blir klassat och anklagar dig ev. för innehav..
I syfte att sälja (pga mängd) .
Men det är egentligen inte rätt, ensom du hade det innan det blev klassat isf.
men ja, dom tar det, det är allt, det kan ev. bli svårare för dig att beställa hem cannabionider senare..
Det där tror jag inte på, du kan inte bli straffad för något som var lagligt när "brottet" inträffade.
Citera
2012-02-18, 15:36
Medlem
rodfilosofs avatar
Jag har aldrig fattat grejer med "rökmixar". tycker bara det känns som ett slags party-rus.

Kan vi inte kämpa för att legalisera Cannabis istället för att hålla på att hitta på en massa låtsas röka?
Citera
2012-02-18, 16:04
Medlem
deyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rodfilosof
Jag har aldrig fattat grejer med "rökmixar". tycker bara det känns som ett slags party-rus.

Kan vi inte kämpa för att legalisera Cannabis istället för att hålla på att hitta på en massa låtsas röka?
Finns folk som uppskattar rökmixarna mer än Cannabis med.

Gillade dom äldre rökmixarna mer än dom nya. Uppskattar inte alls ruset som alla AM-varianter ger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in