Citat:
Ursprungligen postat av Voddy
Faktum är att han faktiskt har rätt att göra allt det du säger. grejen är att han låter bli för han älskar dig.
Gud förtrycker inte dig, han älskar dig, och kärleken förtrycker inte.
Tänk dig att du skapar en bil. Har du inte rätten att slå sönder bilen? eller göra dig av med den?
Men jag tror inte att du gör dig av med den om du skapat en riktigt fin bil, låt säga en mustang.
Gud vill att alla människor ska komma till omvändelse och tro på hans son Jesus. Men han kommer aldrig att tvinga dig till det.
(för övrigt så tycker jag liknelsen var dålig som jag gjorde :P )
Ja, liknelsen var inte särskilt bra eftersom en bil har inte tankar, drömmar och känslor.
Om jag gör ett barn, har jag rätten att slå barnet sönder och samman? Eller göra mig av med den? Menar du att eftersom jag har kraften att göra det, så har jag rätten att göra det?
Att gud inte tvingar mig är ett skämt ju, om jag inte gör som han säger så kommer jag ju bli förpassad till en evighet av lidande. Om jag torterar dig till att säga att du älskar Justin Bieber, eller hotat dig med våld? Har jag inte tvingat dig då?
Frågor du än så länge inte besvarat och lite tillägg.
Tycker du att det känns bra att tillbe en gud som förespråkar och ger order om slaveri, folkmord, barnamord, våldtäkt, anfallskrig och en massa ondska?
Varför förespråkar gud och ger order om slaveri, folkmord, barnamord, våldtäkt, anfallskrig och en massa ondska?
Vad ger någon som förespråkar och ger order om slaveri, folkmord, barnamord, våldtäkt, anfallskrig rätt att döma mig?
Varför gjorde gud och Jesus inte mer för att skydda slavarna när det stod i deras makt?
Tycker du att det är okej att mörda om man senare räddar någon annan?
Tycker du att det är okej att din gud som är allsmäktig och allseende skapar mig, sätter upp regler för som han vet om att jag inte kommer följa, för att sedan straffa mig i en evighet?
Tycker du att det är bra att du tror på en religion som du erkänner att du inte förstår?