2012-02-03, 21:37
Medlem
Hej

Jag fick ett brev ifrån kronofogden om en böter jag ska betala.
Längst upp stod det "skuld att betala". Detta är det första brevet jag har fått av de gällande den här bötern men jag gjorde det en fin tabbe och betalade in till ett av deras gamla pg-konton som jag använt för att betala något till de ett par år sedan. De måste ha bytt.

Förfallodatum var igår och jag har hört att det är riktigt jävla svårt att ändra deras beslut trots att man kan bevisa att man betalt in fast till fel "kontor".

Nu tror jag att jag borde fått en anmärkning då jag idag fick något från UC och så stod det att jag hade en anmärkning på det beloppet.

Är det verkligen försent att få bort den? Kommer ju må dåligt om jag är tvungen att ha en prick i 3 år för ett litet misstag
Senast redigerad av Juicee1 2012-02-03 kl. 21:40. Anledning: edit
Citera
2012-02-03, 22:27
Medlem
fjungen33s avatar
Varför inte testa ringa till kf på måndag och fråga
Citera
2012-02-03, 22:44
Medlem
För att jag har fått magsår av det brevet. Vill inte förstöra hela helgen och oroa mig
Inte alls kul
Citera
2012-02-03, 22:51
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juicee1
För att jag har fått magsår av det brevet. Vill inte förstöra hela helgen och oroa mig
Inte alls kul

Se det positivt, du lär dig och kommer inte göra om samma misstag igen.
Citera
2012-02-03, 23:42
Medlem
Har du kvitto på betalningen och det verkligen är kf:s gamla konto du betalt till, är det nog inga problem. Bara att visa upp dina handlingar.
Citera
2012-02-04, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Se det positivt, du lär dig och kommer inte göra om samma misstag igen.

Jo det kan jag göra. Men det märkliga var att förfallodatum var den 2/2. Men jag fick ett brev ifrån UC redan den 28/1 där det stod att jag hade en anmärkning på precis det beloppet =s vafaan ska det betyda?
Citera
2012-02-04, 16:31
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juicee1
Jo det kan jag göra. Men det märkliga var att förfallodatum var den 2/2. Men jag fick ett brev ifrån UC redan den 28/1 där det stod att jag hade en anmärkning på precis det beloppet =s vafaan ska det betyda?

Något du inte vill höra troligen http://sv.wikipedia.org/wiki/Betalningsanm%C3%A4rkning

När skulle den ursprungliga sista fakturan från borgenären varit betald?
Citera
2012-02-07, 20:20
Medlem
Om du har fått ett krav från kronofogden med uppmaning att betala och du gjort det så HAR du fått en anmärkning. Jag gjorde samma tabbe för en massa år sen då en räkning kom bort och företaget var snabba som satan att skicka till kf, då fick jag lära mig att jag skulle ha ringt företaget som skulle ha pengarna och bett att få betala direkt till dem (med alla omkostnader inräknade givetvis) så sedan bett dem dra tillbaka kravet från kf, då hade jag inte fått en anmärkning.

Samma sak hände nyligen, en räkning från eon hade kommit bort i posten och jagmissade påminnelsen klantig som jag var, och fick brev från kf och fick världens panik. Men jag ringde eon och frågade exakt hur mycket jag skulle betala in för att de skulle dra tillbaka betalningsföreläggandet. Betalade in samma dag och ringde ett par dagar senare och då hade de dragit tillbaka kravet, blev ingen anmärkning.

Det här hjälper inte dig nu, men någon annan gång kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in