2010-06-30, 23:53
Medlem
Sulan33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odi-et-amo
Vill du dansa så gör du det, gå ut och ta luft, ta en drink, gå på toaletten eller bara stå och prata med andra människor. Kan nästan inte bli bättre.

Men kör på! Du kommer ha det grymt roligt.

Detta är nästan det bästa med att gå ut ensam tycker jag, just att man inte är låst på något sätt!

Det dåliga blir å andra sidan att efter ett par kvällar ute ensam, så blir i alla fall jag gärna lite inkörd i att snacka med folk jag inte känner och sen smita vidare om jag hittar något annat kul. Det börjar ofta med att man ska gå iväg till toan eller köpa sig en ny öl, sen så har man varit ifrån polarna i en timma. Jag kan tro att detta inte är så jättekul för kompisgänget man kom dit från början, visst att de antagligen har varandra och sånt, men man kanske saknas? Så pass upp bara, så du inte bli som jag, som nästan missade en rolig midsommar med nära och kära tack vare detta

Men det är klart att du ska ut och roa dig bland folk om du känner för det, full fart!
Citera
2010-07-01, 03:21
Medlem
FRA-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vixx
Du kan ju värma upp med att sätta dig i en hotell lounge...

En hotellbar i centrala delar (helst i en storstad) är alltid en bra start, jag själv testat det med framgång
Citera
2010-07-01, 16:53
Medlem
Funderar på samma sak själv, ska åka och jobba i norrköping några veckor och känner inte en kotte där. Så alternativen är gå ut själv eller inte gå ut alls. Man kanske skulle testa iaf? Jag menar, vad har man att förlora? Är det jättehemskt (vilket jag inte tror att det kommer vara) så kan man ju bara gå hem!
Citera
2010-07-01, 21:00
Moderator
rotadents avatar
Två ämnen sammanfogade. Sök innan ni skapar nya trådar.

//Mod
Citera
2010-07-01, 23:23
Medlem
Odi-et-amos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sulan33
Detta är nästan det bästa med att gå ut ensam tycker jag, just att man inte är låst på något sätt!

Det dåliga blir å andra sidan att efter ett par kvällar ute ensam, så blir i alla fall jag gärna lite inkörd i att snacka med folk jag inte känner och sen smita vidare om jag hittar något annat kul. Det börjar ofta med att man ska gå iväg till toan eller köpa sig en ny öl, sen så har man varit ifrån polarna i en timma. Jag kan tro att detta inte är så jättekul för kompisgänget man kom dit från början, visst att de antagligen har varandra och sånt, men man kanske saknas? Så pass upp bara, så du inte bli som jag, som nästan missade en rolig midsommar med nära och kära tack vare detta

Men det är klart att du ska ut och roa dig bland folk om du känner för det, full fart!

Ah haha. Ja men det är som sagt mycket roligare att gå ensam, om man just inte passar med folket man går ut med. Kan inte gå ut med människor som måste sitta klistrade vid mig/varandra hela kvällen. Jag ska kunna stå och prata med någon utan att min kompis står tyst och häckar bredvid mig.

Citat:
Ursprungligen postat av secretlife
Funderar på samma sak själv, ska åka och jobba i norrköping några veckor och känner inte en kotte där. Så alternativen är gå ut själv eller inte gå ut alls. Man kanske skulle testa iaf? Jag menar, vad har man att förlora? Är det jättehemskt (vilket jag inte tror att det kommer vara) så kan man ju bara gå hem!
Ska du ut i Norrköping rekommenderar jag dig att du redan innan vet vart du ska gå för att ha det roligt. Är ju vissa ställen man kanske bör undvika.
Citera
2010-07-02, 01:15
Medlem
Citat:
Ska du ut i Norrköping rekommenderar jag dig att du redan innan vet vart du ska gå för att ha det roligt. Är ju vissa ställen man kanske bör undvika.

Och vilka är dessa ställen och varför ska man undvika dom? Vad är bästa stället att gå ut på där då?
Citera
2010-07-02, 09:43
Medlem
Fobias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaja1
Jag är sjukt imponerad av er som kan gå på krogen solo. Riktigt starkt gjort. Personligen är jag för feg att göra det.

Nykter skulle jag aldrig gå ut själv men efter några starköl i kroppen så har jag inga problem med det.
Citera
2010-07-02, 17:05
Medlem
Odi-et-amos avatar
Citat:
Och vilka är dessa ställen och varför ska man undvika dom? Vad är bästa stället att gå ut på där då?
Tja för det första beror det på vad du gillar och hur gammal du är. Är du ute efter "fjortisar" och turkar så är Otten ett bra ställe. Gillar du lite mer, hmm vad ska man säga, blandade stilar och lite yngre människor. Då är det väl Hugo du ska till. Personligen älskar jag Grand Hotell. Annars finns ju Harrys och så. Allt beror på hur gammal du är och vad du är ute efter.
Citera
2010-07-08, 23:21
Medlem
Citat:
Tja för det första beror det på vad du gillar och hur gammal du är. Är du ute efter "fjortisar" och turkar så är Otten ett bra ställe. Gillar du lite mer, hmm vad ska man säga, blandade stilar och lite yngre människor. Då är det väl Hugo du ska till. Personligen älskar jag Grand Hotell. Annars finns ju Harrys och så. Allt beror på hur gammal du är och vad du är ute efter.

Okej otten lät ju inte som nån höjdare direkt... Jag är tjej och 20 år, går ut för att dansa och träffa nytt folk, gillar inte sunkställen med slemmiga gamla gubbar som druckit 10 öl för mycket.
Vad skulle du rekommendera då?
Citera
2010-07-09, 11:56
Medlem
zyzs avatar
Citat:
Okej otten lät ju inte som nån höjdare direkt... Jag är tjej och 20 år, går ut för att dansa och träffa nytt folk, gillar inte sunkställen med slemmiga gamla gubbar som druckit 10 öl för mycket.
En annan stad? Är du nyinflyttad? HUGO, Världens Bar, Trappan är ställen jag kommer på såhär på rak arm. Jag föredrar de senare framför det förstnämnda men det är mest a matter of my own choice.
Citera
2010-07-09, 20:39
Medlem
nevosas avatar
Gå ut ensam är väl inge problem gjort det i 2 år nu pga man inte har några vänner kvar enda man har är mina barn
Citera
2010-07-09, 21:49
Medlem
Odi-et-amos avatar
Citat:
Jag själv är 21 och går till Grand Hotell och Harrys, det enda som går att gå på enligt mig. Ja så många andra ställen finns ju inte
Dock är det 23 på dessa ställen men du kan alltid försöka, jag brukar komma in. Men det kan vara en aning svårare på Harrys.
Senast redigerad av Odi-et-amo 2010-07-09 kl. 21:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in