2012-02-03, 17:33
Medlem
haha123s avatar
Hallå!

Satte i onsdags ett stick, 1 ml testo e i bröstmuskeln, kändes knappt något vid sticket. Var som vanligt noga med att tvätta händerna + sprita osv.

På kvällen kunde jag knappt somna pga smärtan som uppkommit, notera att jag redan hade lite träningsvärk i brösten sedan tisdagsträningen. På torsdag morgon så hade det blivit en liten förhårdnad innanför bröstet, precis där jag satt sticket och idag hade bröstet svullnat upp lite mer men förhårdnaden är inte lika hård och inte lika stor + att det inte gör lika ont, mestadel är träningsvärken som känns.

Frågan är, även min bröstvårta har svullnat upp, endast på det bröstet som jag satt sticket och den har blivit riktigt "puffy" och är smått öm, känns riktigt skumt. Har legat länge på 250mg e4d och ökade för två veckor sen till 500mg ew, två stick i veckan, så det känns inte som att det är själva mängden min bröstvårta reagerar på. Vad tror ni det kan bero på?

Tog för övrigt lite letro i morse och några nolva på 20mg styck, märke MIR.

Mvh
Citera
2012-02-04, 09:20
Medlem
haha123s avatar
Idag har svullnaden gått ner lite granna och känner lite av förhårdnaden i bröstmuskeln. Bröstvårtan har blivit mindre "puffy". Undrar om det kan vara att jag käkat nolva + letro eller om det är själva svullnaden som gått ner som gjort att också bröstvårtan/vårtgården blivit mindre och dragit sig tillbaka lite. Fattar inte alls hur jag kunde fått sån svullnad över hela bröstet då bröstmuskeln är en muskel precis som quadsen och deltsen, brösten borde jag ju kunna sätta i precis som de övriga jag satt i...
Citera
2012-02-04, 09:33
Medlem
Glomgolds avatar
Du tänker inte så mycket själv. Eller? Skulle inflammationen undvika bröstvårteområdet tror du? Om du injicerat i bröstmuskeln och fått en inflammation. Är det troligt att det är just inflammationen du känner, eller något helt annat, som gyno?

Det är helt normalt att det svullnar lite i början när man injicerar i en ny muskel.

/Glomgold
Citera
2012-02-04, 09:34
Medlem
Eisbrechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haha123
Idag har svullnaden gått ner lite granna och känner lite av förhårdnaden i bröstmuskeln. Bröstvårtan har blivit mindre "puffy". Undrar om det kan vara att jag käkat nolva + letro eller om det är själva svullnaden som gått ner som gjort att också bröstvårtan/vårtgården blivit mindre och dragit sig tillbaka lite. Fattar inte alls hur jag kunde fått sån svullnad över hela bröstet då bröstmuskeln är en muskel precis som quadsen och deltsen, brösten borde jag ju kunna sätta i precis som de övriga jag satt i...

Min erfarenhet är att det är väldigt individuellt var man bör injicera. Vänner till mig är av uppfattningen att bröstmuskeln är det bästa stället för injektion. För egen del är det ingen personlig favorit.

Vad gäller bröstvårtan (okay, that sounded weird...) så är det nog så att den blivit svullen i och med att resten av muskeln svällt. Jag skulle inte vara alltför orolig om jag var du.
Citera
2012-02-04, 10:01
Medlem
haha123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glomgold
Du tänker inte så mycket själv. Eller? Skulle inflammationen undvika bröstvårteområdet tror du? Om du injicerat i bröstmuskeln och fått en inflammation. Är det troligt att det är just inflammationen du känner, eller något helt annat, som gyno?

Det är helt normalt att det svullnar lite i början när man injicerar i en ny muskel.

/Glomgold

det är klart att om bröstet sväller upp så kan också bröstvårtan hänga med, men jag börjar fundera när en bröstvårta blir dubbelt så stor som den andra. Jag tror att det är själva inflammationen eller vad det nu skulle vara och inte gyno, men samtidigt who knows, mycket är möjligt! Jag hoppas och tror att det är själva svullnaden som gör att den ser så puffy ut.
Citera
2012-02-04, 10:03
Medlem
haha123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eisbrecher
Min erfarenhet är att det är väldigt individuellt var man bör injicera. Vänner till mig är av uppfattningen att bröstmuskeln är det bästa stället för injektion. För egen del är det ingen personlig favorit.

Vad gäller bröstvårtan (okay, that sounded weird...) så är det nog så att den blivit svullen i och med att resten av muskeln svällt. Jag skulle inte vara alltför orolig om jag var du.

Precis, och det kändes ju faktiskt riktigt bra att sätta där. Vill ju kunna sätta i bröstmuskeln i fortsättningen!
Jag får hoppas att så är problemet helt enkelt

Vad kan ligga i grund till att jag fått sån extrem svullnad och smärta?

EO? Överkänslighet i bröstet?
Citera
2012-02-04, 10:57
Medlem
Eisbrechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haha123
Precis, och det kändes ju faktiskt riktigt bra att sätta där. Vill ju kunna sätta i bröstmuskeln i fortsättningen!
Jag får hoppas att så är problemet helt enkelt

Vad kan ligga i grund till att jag fått sån extrem svullnad och smärta?

EO? Överkänslighet i bröstet?

Osäker på vad som orsakat svullnaden i ditt fall. Ett möjligt scenario är att du - vilket är ovanligt - punkterat en s.k. lymfknut. Injektion i biceps, bröst m.m. ökar emellertid risken.

Citat:
Hitting the lymphatic system is very rare. The lymphatic system is as vast as the circulatory system but the standard injection sights (Glute, ventro-glute, medial delts and vastus lateralis) are generally void of lymphatic nodes. If a lymph node is hit with an injection pain is likely to be severe and edema vast. The swelling will come on very fast and be extensive. It is also likely to “travel” along the lymph system to the next lymph gland. This is most noticeable with a vastus lateralis shot where the swelling tracks down toward the back of the knee. Unlike the edema experienced with tissue irritation (within the muscle only) the edema with a lymphatic puncture will be both inter and intra-muscular with a moderate amount of swelling just underneath the skin giving it a softer puffy feel.

http://www.steroidology.com/forum/an...pain-read.html
Citera
2012-02-04, 11:37
Medlem
haha123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eisbrecher
Osäker på vad som orsakat svullnaden i ditt fall. Ett möjligt scenario är att du - vilket är ovanligt - punkterat en s.k. lymfknut. Injektion i biceps, bröst m.m. ökar emellertid risken.

http://www.steroidology.com/forum/an...pain-read.html

Det låter ju faktiskt ganska övertygande! Men när man drar igenom ett blodkärl så brukar jag aldrig känna om jag gör det, det brukar bara vara så att det forsar ut blod när jag drar ut nålen utan någon smärta alls.(hänt max 3 ggr för mig). Känns det då inget heller när man punkterar en lymfknut?
Citera
2012-02-04, 12:19
Medlem
har alltid satt i mina lår. Dock rätt som de var så låg jag på soffan och lade märke till att låret som jag satt i under dagen var riktigt svullet, gick och mätte och de var dryga 4-5cm större. Gjorde inge ont alls, sedan gick det ner på 1-2 dagar. Aldrig hänt därefter

Ingen aning vad som gjorde att det blev så, men antar det kan hända ibland. Är väll liknande med ditt bröst

Mvh
Citera
2012-02-04, 12:52
Medlem
haha123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rouls
har alltid satt i mina lår. Dock rätt som de var så låg jag på soffan och lade märke till att låret som jag satt i under dagen var riktigt svullet, gick och mätte och de var dryga 4-5cm större. Gjorde inge ont alls, sedan gick det ner på 1-2 dagar. Aldrig hänt därefter

Ingen aning vad som gjorde att det blev så, men antar det kan hända ibland. Är väll liknande med ditt bröst

Mvh

Ja det låter ju som min situation ungefär. Gjorde ditt något ont?

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in