• 1
  • 2
2012-02-03, 15:35
Medlem
Ja, för att inte dra ut för mycket på eran tid ska jag väll försöka gå rakt på sak.

Jag och några polare fick idén att testa "hotboxa" i en bastu, alltså röka inne i bastun.
Men eftersom att jag fortfarande bor hemma så har jag lite frågor jag skulle vilja ha svar på innan vi försöker oss på detta.

Kan vara bra att veta att bastun är byggd av trä, med ett fönster som inte går att öppna, en liten lucka på kanske 10x20cm man kan använda för att vädra, och ett elaggregat som värmer upp stenar som man sedan slänger vatten på (no shit.)

1. Fnns det någon risk att lukten kan sitta kvar?

2. Kan man röka en vanlig spliff inne i bastun med tanke på luftfuktigheten osv?

3. Tror ni effekterna blir annorlunda?

4. Tror ni ens att det är soft att sitta i bastun ett tag och sen kanske ut o rulla sig i snön när man är bäng?

5. Har du någonsin hört talas om någon som har testat detta eller gjort det själv? Skulle du kunna tänka dig att testa om du fick chansen?

Väldigt tacksam för svar!
Citera
2012-02-03, 15:38
Medlem
Om ni bastar samtidigt vilket jag antar att ni gör kommer det inte gå bra med spliff/secret den blir bara blöt från luftfuktigheten... pipa/bong har jag inte testat
Citera
2012-02-03, 15:39
Bannlyst
Jodå, om du inte kan vädra ur utrymmet så kommer det lukta där inne. Länge.

Om man röker en vanlig cigg inne i en bil som är stängd så finns lukten kvar i dagar. (såvida du inte använder den eller så) Och i en bastu med mindre luftgenomströmning så kommer det sitta i länge.
Citera
2012-02-03, 15:46
Medlem
Okej, så det kanske är bäst att bara inhalera den heliga röken som vanligt och sedan hoppa in i bastun?
Men tror ni att det blir soft eller mer "obehagligt" att sitta inne i värmen helt bäng?
Citera
2012-02-03, 15:54
Medlem
Jag skulle tycka det blev rätt obehagligt, dels för att jag inte tycker om att basta.
Men jag tycker du ska testa sen återkommer du !
Citera
2012-02-03, 16:08
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minickarn
Okej, så det kanske är bäst att bara inhalera den heliga röken som vanligt och sedan hoppa in i bastun?
Men tror ni att det blir soft eller mer "obehagligt" att sitta inne i värmen helt bäng?
Jag har bastat bäng en gång och jag tycker det var ganska soft faktiskt. Det kändes dock som att det blev mycket varmare än vanligt. Ta gärna med några öl in också så är det underbart
Citera
2012-02-03, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w
Jag har bastat bäng en gång och jag tycker det var ganska soft faktiskt. Det kändes dock som att det blev mycket varmare än vanligt. Ta gärna med några öl in också så är det underbart

Fifan vad sugen jag blev på det nu.. Synd att man sitter fast i en lägenhet
Citera
2012-02-03, 16:48
Medlem
magers avatar
1. Lukten stannar inte kvar.

2-4.Det har hänt vid två tillfällen att man tänt på i bastun. Det är kul att testa tycker jag, men det är inte så behagligt och avslappnande som man kan tro om bastun är varmare än pissljummen. Se till så ni är torra om fingrarna när ni passar runt, är lätt hänt att spliffen blir svettig/blöt.

Tycker nästan man får mindre effekt, cannabis ska rökas i neutral rumstemperatur för bästa effekt, haha

5. Har tillgång till bastu och visst är det soft att röka en fet med polarna sen basta och rulla i snön osv, det är roligare när man är stekt, möligt att det är skönare också. Men ingen vill röka spliffen i bastun, blir före/efter eller om man tar en rökpaus
Senast redigerad av mager 2012-02-03 kl. 16:52.
Citera
2012-02-03, 17:04
Medlem
Röka och basta är skönt men skulle inte vilja röka i bastun, jag kan boka en bastu på ett bostadsområde det har hänt att det rökts på toaletten innan man går in i bastun, då luktar det inte längre när man bastat klart ifall att den är bokad av någon annan efter.
Citera
2012-02-03, 17:11
Medlem
Har gjort detta ganska många gånger, och det är sjukt soft faktiskt. Säger utan någon som helst grund att man blir mer bäng utav värme (läste det på fb någon gång), och varesig detta stämmer eller inte upplever jag det just så. Rekommenderas helt klart!

Dock är det väl inte speciellt jobbigt att bara röka utanför, och sen hoppa in?
Citera
2012-02-03, 17:41
Medlem
miaroses avatar
Kan inte svara angående röklukt och så vidare men av egen erfarenhet så beror det på hur pass bäng man är. Småstekt så är det riktigt nice med ett par öl också, om man är tokbäng så är måste man ta bastusittningen i olika etapper. Sitter man länge så känns det som att det blir för mycket, kan inte riktigt beskriva känslan.
Citera
2012-02-03, 17:47
Medlem
Ork`s avatar
Om ni verkligen vill röka i bastun finns det essenser som man slänger på stenarna som luktar(mint etc.) Då borde röklukten vara som bortblåst!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in