• 1
  • 2
2012-02-02, 10:37
Medlem
Hallå där

Jag har hållt på och tränat i ca ett halvår men har inte sett så mycket resulat. inte gått ned ett kilo (visst muskler väger mer än fett) men jag har inte blivit av med magen riktigt än, men så långt är det inte kvar. och jag har nu funderat på att köpa någon form av kost tillskott och jag kom över ett som heter 7-keto DHEA och jag undrar några saker:

Fungerar det?
Hur bra?
Finns det något bättre? t.ex. Kreatin, men de fungerar inte på samma sätt om jag fattat rätt.
bi effekter?

Tackar så mycket för svar på förhand!
Citera
2012-02-02, 10:47
Medlem
Reaper123s avatar
Nu verkar det vara dopingklassat från och med iår. Men i grund och botten finns det inga enkla genvägar, åtminstone inte lagliga.

Vad som däremot är "gratis" och till 100% funkar är kcaunderskott. Så lägg lite energi på att lära dig räkna kcal och dom pengar du sparar på mirakelpiller kan du lägga på bra livsmedel istället!
Citera
2012-02-02, 13:23
Medlem
SiSeniors avatar
Du gör det bara krångligare för dig än vad det egentligen är att g å ner i vikt, när du förlitar dig på ett tillskott. Allt som krävs är lite självdisciplin och regler av maten så du når ett kcalunderskott.
Citera
2012-02-02, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reaper123
Nu verkar det vara dopingklassat från och med iår. Men i grund och botten finns det inga enkla genvägar, åtminstone inte lagliga.

Vad som däremot är "gratis" och till 100% funkar är kcaunderskott. Så lägg lite energi på att lära dig räkna kcal och dom pengar du sparar på mirakelpiller kan du lägga på bra livsmedel istället!

Haha jo jag vet jag såg att de blev de, men jag får använda det ändå, jag ska ju inte tävla eller något så
jag ligger redan i kcal underskott, ska dra i mig ca 2700 om dagen tar max i mig 2400 om jag är riktigt jävla hungrig :P
Citera
2012-02-02, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Du gör det bara krångligare för dig än vad det egentligen är att g å ner i vikt, när du förlitar dig på ett tillskott. Allt som krävs är lite självdisciplin och regler av maten så du når ett kcalunderskott.
Grejen är inte att jag vill gå ned i vikt, jag har redan mid ideal vikt, vill bara bli av med de sista på magen, är 175 lång och väger runt 70 kg, om jag blir av med de sista på magen kan jag nog gå ned till kanske 65 som minst, och då kan jag bygga på 5 kg muskler
Citera
2012-02-02, 15:17
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonthh
Grejen är inte att jag vill gå ned i vikt, jag har redan mid ideal vikt, vill bara bli av med de sista på magen, är 175 lång och väger runt 70 kg, om jag blir av med de sista på magen kan jag nog gå ned till kanske 65 som minst, och då kan jag bygga på 5 kg muskler

Du har nått din ideal vikt men inte ditt ideal utseende? Hmm. Det underlättar helt klart att gå ner några kilon för att sakta bulk upp dom igen, om det är magen du vill bli av med
Citera
2012-02-02, 22:03
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Hallå där

Jag har hållt på och tränat i ca ett halvår men har inte sett så mycket resulat. inte gått ned ett kilo (visst muskler väger mer än fett) men jag har inte blivit av med magen riktigt än, men så långt är det inte kvar. och jag har nu funderat på att köpa någon form av kost tillskott och jag kom över ett som heter 7-keto DHEA och jag undrar några saker:

Fungerar det?
Hur bra?
Finns det något bättre? t.ex. Kreatin, men de fungerar inte på samma sätt om jag fattat rätt.
bi effekter?

Tackar så mycket för svar på förhand!

7 Keto reducerar stresshormonet kortisol i kroppen.
Fungerar precis lika bra med 1000mg Vitamin C 3ggr/dag,mycket prisvärt åxo.
Och ja,det finns massor av forskning och källor på det.
Senast redigerad av 2big4you 2012-02-02 kl. 22:06.
Citera
2012-02-02, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
7 Keto reducerar stresshormonet kortisol i kroppen.
Fungerar precis lika bra med 1000mg Vitamin C 3ggr/dag,mycket prisvärt åxo.
Och ja,det finns massor av forskning och källor på det.

får man i sig så mycket c vitamin då? vad är prisvärt, vitamin C eller 7-keto? xD
Citera
2012-02-03, 14:01
Medlem
2big4yous avatar
Eftersom vitamin C är vattenlöslig så lagras den inte i kroppen speciellt länge.
Tabletterna hos tex.gymvaruhuset ligger på 1000mg st så det man ta utspritt 3ggr/dag.
Vitamin C är billigt och finns inga kända biverkningar på eventuell överdosering,kan bli lös i magen om man är riktigt känslig.
Vad jag förstått så är kortisolnivåerna som högst runt kl:06 på morgonen och efter fysisk aktivitet.
(Rätta mig om jag har fel)
Men som sagt,billigt och effektivt för att hålla nere kortisolet.
Citera
2012-02-03, 15:30
Medlem
ManMannens avatar
C-vitamin köper man inte som kosttillskott. Man går till Ica och köper en påse askorbinsyra.

Duh.
Citera
2012-02-04, 01:32
Medlem
Men så det ni säger är alltså att de är bättre att bara dricka massa jävla C vitamin istället för att ta någon form av kosttillskott?
Citera
2012-02-04, 11:19
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Men så det ni säger är alltså att de är bättre att bara dricka massa jävla C vitamin istället för att ta någon form av kosttillskott?

Beror på vad du dricker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in