2012-02-01, 17:06
Medlem
HyVlarNPoWs avatar
Hejsan, ska snart iväg på skidresa och har som sagt ovan nageltrång. Har klippt och trixat en del och jag undrar ifall ni vet något material man skulle kunna lägga under nageln så att den inte skaver mot huden. Med nageln så menar jag det området som växer neråt istället för uppåt och dum som man är så har man klippt ner en bit så att det blivit en kant som man nu skaver, därav problemet. Vill som sagt lägga någonting under (gärna huskur) så att jag slipper att det gör ont så in i helvete!

Tack på förhand!
Citera
2012-02-01, 17:11
Medlem
RadikalFails avatar
Man går till vc och ber om hjälp, du kan få som mig: tån blir blå, varig och du får svallkött.

http://upload.wikimedia.org/wikipedi...incarnatus.png
Citera
2012-02-01, 17:18
Medlem
HyVlarNPoWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Man går till vc och ber om hjälp, du kan få som mig: tån blir blå, varig och du får svallkött.

http://upload.wikimedia.org/wikipedi...incarnatus.png

Jag har redan tappat min tå samt fått svallkött. Dock så har jag fått problem med denna jävla kant. Som sagt så skulle jag vilja veta något tunt material som hjälper till att läka såret.
Citera
2012-02-01, 17:21
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HyVlarNPoW
Jag har redan tappat min tå samt fått svallkött. Dock så har jag fått problem med denna jävla kant. Som sagt så skulle jag vilja veta något tunt material som hjälper till att läka såret.

Men gå ändå till sköterskan på vc så kan dom ge dig bäst råd.
Citera
2012-02-01, 17:22
Medlem
Citat:
Citat:
Du ska snart iväg på skidresa....du hinner till VC imorgon, du får den hjälp som finns där och råd hur du ska sköta om tån.
Citera
2012-02-01, 17:22
Medlem
Divino Codinos avatar
en bomullstuss.
Citera
2012-02-01, 17:26
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Har du tappat tån så är det väl bara att kasta den, eller har du fantomsmärtor?

Skämt åsido, jag förstår vad du menade-
Jag själv skulle köra på en liten bomullstuss doppat i desinficeringsmedel!
Citera
2012-02-01, 22:01
Medlem
Alsolsprit är bäst.

På med en dränkt tuss över natten, i allvarligare fall kan du behöva sätta på en ny med jämna mellanrum under några dagar. Men försök att få bort nagelkanten..
Citera
2012-02-23, 14:54
Medlem
urbex123s avatar
Har i ca 5år haft nageltrång,för några veckor sedan så opererade jag hos kirurgen en "permanent" operation.Först så bedövade dom,det var det ända som kändes.Det gjorde inte ont men det var rätt obehagligt när de "skin diveade" runt i tån med nålen.Sedan tog det 2min,kände absolut ingenting.De skärde ner nageln till nagelbandet,tog ut nagelbiten som var inne i skinnet och tog frätande syra på nagelbandet så det inte växer tillbaka.Det var så värt det,nu är min tå helt frisk!
Citera
2012-03-31, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urbex123
Har i ca 5år haft nageltrång,för några veckor sedan så opererade jag hos kirurgen en "permanent" operation.Först så bedövade dom,det var det ända som kändes.Det gjorde inte ont men det var rätt obehagligt när de "skin diveade" runt i tån med nålen.Sedan tog det 2min,kände absolut ingenting.De skärde ner nageln till nagelbandet,tog ut nagelbiten som var inne i skinnet och tog frätande syra på nagelbandet så det inte växer tillbaka.Det var så värt det,nu är min tå helt frisk!

Men är det verkligen heelt säkert att det aldrig växer tillbaka? Var du tvungen att gå igenom en procedur av sjukvårdare, kanske privat? I sånna fall vad landade kostnaden på. Jag har konstant nageltrång men huruvida det gör ont(är svullet) eller inte beror helt på hur jag har behandlat fötterna under dagen, fotbollsskor är inte att rekommendera...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in