Varför bild i CV? Är det så man kan solla ut fula människor och om det är ett par personer som skulle passa bättre på platsen än andra så kan man välja ut den person som ser bäst ut?
Rekryteraren i fråga skriver som en jävla kratta (sämre än mig själv), och han skall ha en större kunskap att sortera ut människor? Vart fan är samhället påväg? Får man inte begära mer av en rekryterare? De är skojare hela bunten ... Rekryterarnas idiotmallar och annat för att tillsätta personer är inte vetenskap. Han kan ju börja med att lära sig skriva bättre ...
Det är ledsamt att en sådan där över huvud taget får komma in på ett universitet ens för att låna toaletten. Men det är inte TS fel, det felet ligger i LPO-94 och den relativism i grundskolan och gymnasiet som håller på att nagga en hel generation akademiker. Det finns dock totalt ordblinda jävlar som kan göra ett bra jobb inom vissa akademikeryrken, hoppas TS är en sådan. Nu vet vi ju inte heller om felen beror på slarv eller oförmåga, så det får vi ta i beaktning.
Vidare är ju inte ens rekryterare några supermänniskor. Ofta är de lika usla som resten av oss i varierande grad. Om det språk som används av TS i detta forum är TS arbetsspråk känns det inte riktigt hundra, men det har jag svårt att tro.
Varför bild i CV? Är det så man kan solla ut fula människor och om det är ett par personer som skulle passa bättre på platsen än andra så kan man välja ut den person som ser bäst ut?
Kanske beror på att man inte skulle vilja ha någon som ser ut som en påse skit, i tex en Makeup butik?
Eller kanske inte heller vill ha en neger i den svenska souvenir butiken?
Är det alltid negativt att skriva "kan inte/har inte" i sitt personliga brev? Nu menar jag av typen: "jag har visserligen inte kassaerfarenhet, men det kan kompenseras genom att...". Syftar på att det, när rekryteraren läser CV:et, ändå skulle bli uppenbart att personen inte har erfarenheten, och att den arbetssökande skriver meningen för att något minska risken att bli utsållad på grund av det.
Känns väldigt analt, om det nu skulle stämma. Däremot ska man ju givetvis inte skriva om hur dålig man är på allt .
Frågar åt en "kompis", hehe. Har inom ett par år dubbla mastersexamen från två högskolor i Sverige men har inga referenser. Har arbetat som personlig assistent åt en vän till familjen och vill inte använda en så pass nära bekant till min familj som referens. Mitt andra riktiga jobb är som extralärare för ett företag men den enda personen jag tidigare hade kontakt med där är inte kvar och de byter personal i administrationen i hög takt så jag vet inte riktigt vem man ska använda som referens där.
Vilka små detaljer har fått dig att lägga en ansökan åt sidan direkt?
Jag är alltid orolig för att bli oaktuell på grund av saker som låter omotiverande till exempel erbjuder jag mig alltid att jobba alla tider, att jag kan börja direkt, ger inga löneanspråk (det går inte på de jobb jag söker) samt ställer inga krav på min arbetsgivare.
Nu när jag skriver det tänker jag att det låter osäkert men som sagt, jobben jag söker har en standardlön och passar inte villkoren ger dom det till någon annan.
P.s
Jag finns tillgänglig på arbetsmarknaden! Ung, klipsk och snabblärd oavsett yrke. Kan börja arbeta imorgon
Det är ledsamt att en sådan där över huvud taget får komma in på ett universitet ens för att låna toaletten. Men det är inte TS fel, det felet ligger i LPO-94 och den relativism i grundskolan och gymnasiet som håller på att nagga en hel generation akademiker. Det finns dock totalt ordblinda jävlar som kan göra ett bra jobb inom vissa akademikeryrken, hoppas TS är en sådan. Nu vet vi ju inte heller om felen beror på slarv eller oförmåga, så det får vi ta i beaktning.
Vidare är ju inte ens rekryterare några supermänniskor. Ofta är de lika usla som resten av oss i varierande grad. Om det språk som används av TS i detta forum är TS arbetsspråk känns det inte riktigt hundra, men det har jag svårt att tro.
TS är en säljare utan utbildning som genom att slicka röv lärt sig längs vägen genom ren anpassning om hur folk skall rekryteras. Jag brukar aldrig klaga på hur folk skriver, men hans skrivsätt är under all kritik, och han är dessutom ingen invandrare, för då hade man haft större förståelse.
Ser att det är många frågor om ditten/datten när det handlar om hur rekryterare tänker, om det är bra att säga en det ena eller det andra på en intervju.
Jag har nästan 10 års erfarenhet inom ämnet och har varit med om det mesta som rekryterare.
OBS: Frågor om juridiska delar såsom anställningsavtal etc samt frågor om bemanning undanbedes bestämt . En rekryteringskonsults jobb går ut på att finna, bearbeta (intervjua, köra tester) samt sälja bra kandidater.
Du har säkert redan svarat på detta men vilken väg gick du för att bli rekryterare?
Det jag stör mig på framförallt är att sådana människor som inte ens kan stava sitt egna namn, skall ha makt och betämma över mitt öde, och vilket/vilka jobb jag har chans till eller ej ... Personen har jobbat i hela 10 år inom rekrytering, så man frågar sig hur stavningen vara så dålig då? ... Är TS ett troll?
Hela systemet är sjukt eftersom visa delar skattesubventioneras, och då blir det inte heller någon riktig sanering.
Senast redigerad av tgb123 2012-02-23 kl. 12:28.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!