2012-02-01, 11:41
Medlem
Goddag kamrater. Jag har länge haft problem med min svanskota och tänkte att någon kunnig här kanske kan göra ett utlåtande.

Mina problem började för en 8-9 år sedan, jag var då kring 12 år. Utan att gå in på detaljer så kan jag säga att jag ramlade och landade rakt på svanskotan med hela min vikt, rätt på ett stycke järnrör. Jag var i en typ av sittande position när jag landade - benen rakt ut medan ryggen var upprätt. Svanskotan var alltså fullt exponerad och tog hela smällen. Smack, värsta smärtan i mitt liv hittills Min första tanke var att jag hade pajat skiten helt, men något läkarbesök blev inte av. Efter "olyckan" led jag av smärtor i flera månader. Spände jag skinkorna eller satte mig ner lite för snabbt så ilade det samtidigt som det var en lite kittlande känsla. Det blev i alla fall bättre med tiden och efter ett antal månader kände jag inte av det längre.

Sen dess har svanskotan varit väldigt känslig och när den någon gång fått sig en liten smäll så kan det smärta i flera veckor. Inte lika rejält som första gången, men ändå samma känsla av ilningar/kittlingar när jag spänner skinkorna eller lägger tryck på svanskotan. Just nu har jag en ganska lätt version av smärtorna efter att ha utdelat en höft/röv-tackling under en idrottslektion förra veckan. Har någon några tankar om det här, eller är det någon som lider av samma sak?
Citera
2012-02-01, 14:45
Medlem
Flashbackhorans avatar
Jag bröt min svanskota för några år sedean och efter det så får jag ont i den om jag anstränger mig för mycket eller om jag råkar komma åt den, ont som bara den gör det
Har du mycket problem såmkan det vara en ide att gå till docktorn pga att har man brytit den såmfinns chansen att den harvläkt fel ochbman får onödigt ont,mdet går att fixa till.
Citera
2012-02-02, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackhoran
Jag bröt min svanskota för några år sedean och efter det så får jag ont i den om jag anstränger mig för mycket eller om jag råkar komma åt den, ont som bara den gör det
Har du mycket problem såmkan det vara en ide att gå till docktorn pga att har man brytit den såmfinns chansen att den harvläkt fel ochbman får onödigt ont,mdet går att fixa till.
Får man fråga hur det gick till? Om du gick till doktorn, vad fick du för behandling/råd?

Ingen annan som har något att säga?
Citera
2012-02-02, 13:48
Medlem
Flashbackhorans avatar
Haha såg mitt svar måste bara påpeka att jag skrev det från min mobil och ärligt såg ju ut som någon förståndshandikappad att skrivit det

Jag bröt den på jobbet och fick åka till sjukhuset, de rönkade och såg att den var bruten. Man kan inte göra något åt en bruten svanskota utan den får självläka, vila och ta det lugnt var de rekomendationerna jag fick.

Läkaren sa att om jag fick problem liknande de du har skrivit om så skulle jag kontakta vårdcentralen och att man kunde behöva en operation för att lägga svanskotan rätt om den läker ihop fel.
Citera
2012-02-04, 02:24
Medlem
Åh fan. Har du några personliga tips på vad som kan underlätta vardagen, saker som att sitta?
Citera
2012-03-22, 15:45
Medlem
Jag testar att bumpa, ingen som har något vettigt att säga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in