Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-02-01, 04:27
  #1
Medlem
vad händer om man tuggar sönder voxra? blir de nån possitiv effekt eller ingenting eller negativa? nyligen fått det utskrivet så de är bara en fundering och hittar inga raka svar någonstans, nån som vet?
Citera
2012-02-01, 10:33
  #2
Medlem
zajjahs avatar
kommer inte ihåg exakt hur det gick. Men det var bara äkligt
Citera
2012-02-02, 14:34
  #3
Medlem
Slingshots avatar
Fel forumsdel.

Ö D -> PF

//Moderator
Citera
2012-02-02, 15:12
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filtrerar
vad händer om man tuggar sönder voxra? blir de nån possitiv effekt eller ingenting eller negativa? nyligen fått det utskrivet så de är bara en fundering och hittar inga raka svar någonstans, nån som vet?

voxra kan framkalla krampanfall. eftersom det är depottabletter är det farligt att krossa dom då det blir överdosering och då kan man lätt få krampanfall. detta står i fass.
Citera
2012-02-02, 15:35
  #5
Medlem
Boxis avatar
Jag kan inte rekommendera det till någon, men om du är nyfiken kan du räkna med en mer speedad effekt men räkna också med fler bieffekter, utöver krampanfall kan man få mer ångest, muskelsmärtor, hjärtklappning, ökad/minskad urinfrekvens m.m. Riskerna är inte värt det, använd din medicin som den är förskriven eller byt till någon annan om du inte är nöjd.
Citera
2012-02-02, 17:00
  #6
Medlem
Stormorfars avatar
Krossa och snorta istället, då får du ett rus i kanske 5-10 minuter sen mår du skit. Jag fick i mig 30st under 2 dagar, käkade iofs 15mg stesolid om dagen men jag fick inte kramp. Det är dock inget jag skulle göra igen för näsan blir totalt sabbad Jag funderar dock på att byta från venlafaxin som jag trappat ut och sätta in voxra då den faktiskt ger lite energi.

Att krossa dom är knappast farligt, i USA finns det väl wellbutrin eller vad dom nu hette som är som voxra fast utan depot..

Edit: En länk till rusrapporter på samma ämne:

http://www.erowid.org/experiences/su...upropion.shtml
Citera
2017-03-28, 12:30
  #7
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neonbodystyle
voxra kan framkalla krampanfall. eftersom det är depottabletter är det farligt att krossa dom då det blir överdosering och då kan man lätt få krampanfall. detta står i fass.

Det ska mycket till, Voxra kan framkalla krampanfall på samma sätt som vilken katinon som helst.

dessutom är det en klen katinon så kramrisken är inte en i närheten av exempelvis meph, methedrone, 3-cmc och liknande.

pga av att det är ett läkemedel ses kramprisken som hög vid större doser inget annat.
Citera
2017-03-28, 12:32
  #8
Medlem
f30malmos avatar
Förstår inte vad det är för rus ni uppnår med voxra?
Jag får enbart paranoida tankar och ångest av den. Sömnbrist också.

Tugga; ja effekten blir väl starkare under kortare tid. Men det är ju ingen drog, så inte så trevligt.
Citera
2017-03-28, 12:33
  #9
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unleash82
Det ska mycket till, Voxra kan framkalla krampanfall på samma sätt som vilken katinon som helst.

dessutom är det en klen katinon så kramrisken är inte en i närheten av exempelvis meph, methedrone, 3-cmc och liknande.

pga av att det är ett läkemedel ses kramprisken som hög vid större doser inget annat.

Tror också det står så om kramp också för att den ofta intas tillsammans med ssri.
Citera
2017-03-28, 12:42
  #10
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Förstår inte vad det är för rus ni uppnår med voxra?
Jag får enbart paranoida tankar och ångest av den. Sömnbrist också.

Tugga; ja effekten blir väl starkare under kortare tid. Men det är ju ingen drog, så inte så trevligt.

en centralstimulerande drog är det lika mycket som vilken annan katinon som helst.

3-Chloro-N-tert-butylcathinone är en amfetamin.

Den är dock inte alls lika potent som flertalet rc katinoner.

för att få ett hallucinogent euforiskt rus krävs uppåt grammet. och då det är lika frätande precis som katinoner brukar vara är det helt enkelt inte värt det pga att det blir för mycket pulver. 1 gram krossad voxra och skador i magsäcken väntar.

3-Chloro-N-tert-butylcathinone (voxra) har den klassiska katinonsmaken.
Citera
2017-03-28, 12:52
  #11
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unleash82
en centralstimulerande drog är det lika mycket som vilken annan katinon som helst.

3-Chloro-N-tert-butylcathinone är en amfetamin.

Den är dock inte alls lika potent som flertalet rc katinoner.

för att få ett hallucinogent euforiskt rus krävs uppåt grammet. och då det är lika frätande precis som katinoner brukar vara är det helt enkelt inte värt det pga att det blir för mycket pulver. 1 gram krossad voxra och skador i magsäcken väntar.

3-Chloro-N-tert-butylcathinone (voxra) har den klassiska katinonsmaken.

Jag tar dagligen elvanse, men har inte centralstimulerande effekt av voxra på det sättet som jag får av elvanse. Det känns inte bra att ta voxra för mig. Men din beskrivning förklarar paranoian den orsakar hos mig.
Citera
2017-03-28, 14:37
  #12
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jag tar dagligen elvanse, men har inte centralstimulerande effekt av voxra på det sättet som jag får av elvanse. Det känns inte bra att ta voxra för mig. Men din beskrivning förklarar paranoian den orsakar hos mig.

tråkigt att höra kamrat =/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback