• 1
  • 2
2005-01-26, 12:58
Medlem
Kanavanss avatar
Jag har alltid varit en väldigt trött person fram till för några år sedan då jag lade om kosten och började äta nyttigare. Blev genast mycket piggare och det är största anledningen till att jag fortfarande äter hyfsat nyttigt.

Men då och då, i snitt en gång i veckan, så har jag ätardagar då jag äter hur mycket som helst av vad som helst. Det kan t.ex. bli en kebabpizza ihop med en liter läsk följd av en påse chips, en semla, en chokladkaka och smågodis, tills dess att jag omöjligtvis kan få ner något mer. På detta sätt så känner jag inget sug de följande dagarna och kan lätta hålla ut tills nästa ätardag då man byggt upp ett skönt sug efter frosseri igen.

Detta är även ett tips för folk som vill gå ner i vikt. Gick ner 15 kg på ett halvår med denna metod. Men det förutsätter ju naturligtvis att man äter nyttigt när det inte är ätardag. Jag kan också tillägga att jag är en väldigt lat person annars, så jag har inte kombinerat detta med någon organiserad motion.

Intresserad om det är någon mer som kör med ätardagar. Hur ofta och vad äter ni då?
Citera
2005-01-26, 13:07
Medlem
Jag kör samma sak. Äter väldigt nyttigt ca 6 dagar i veckan, nästan bara vegetariskt, lite fett (nästan inget mättat fett alls), så lite socker som möjligt, så lite ljust bröd som möjligt. Men så kan ingen människa leva om man vill ha lite livskvalitet, så då och då (en gång i veckan, ungefär) blir det något mer onyttigt. Inte på samma sätt som du, men jag kanske köper en chokladkaka eller lite smågodis.
Citera
2005-01-26, 14:55
Medlem
När jag deffar har jag ätardagar. Men det var snart 2 år sedan. Blir deff framåt mars igen och då blir förmodligen var tioende dag en svulldag.
Citera
2005-01-26, 15:29
Medlem
Kanavanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
då och då (en gång i veckan, ungefär) blir det något mer onyttigt. Inte på samma sätt som du, men jag kanske köper en chokladkaka eller lite smågodis.

Grejen är att för mig så ligger det en poäng i att äta tills man nästan mår illa. Detta gör att suget inte finns där på några dagar. Om jag bara äter en chokladkaka, eller lite vitt bröd med honung t.ex., så får jag snabbt ett extremt sug efter mer kolhydrater.
Citera
2005-01-26, 16:24
Medlem
Deannas avatar
Låter nästan som en ätstörning.
Visst har jag hört om ätardagar i bantningsammanhang, men då är det en chokladbit eller en semla.. Inte äta tills man mår dåligt.
Citera
2005-01-26, 16:46
Medlem
ÄlskaMigs avatar
ja jag har också ätardagar. dock brukar denna mat kräkas upp. lovar dig att man går ner ännu mer då. tycker f.ö som ovanstående att det inte låter sunt alls då du hetsäter tills du mår illa.
Citera
2005-01-26, 18:02
Medlem
haloklins avatar
Har inte sett på det som ätardagar, men jag äter efter förmåga rätt nyttigt och unnar mig lite extra var femte till tionde dag, oftast en gång i veckan. Detta kan antingen vara lite större portioner av onyttigare mat än vanligt, eller samma mat som förut och någon dessert/godis el. dyl.

Jag instämmer i det andra redan sagt, det låter inte speciellt bra att du ätardags-svullar så till den grad att du mår illa.
Citera
2005-01-26, 18:04
Medlem
kurdiss avatar
Ja, tyvärr har jag det. Väger runt 10kg för mycket, har bestämt mig att försöka gå ner i vikt, käkar sallad och annat, räkor och keso, blä.

Sen dagen efter svullar jag kebabrulle...

Samma visa om och om igen, och inte går jag ner ngt heller
Citera
2005-01-26, 19:06
Medlem
Kanavanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Låter nästan som en ätstörning.
Visst har jag hört om ätardagar i bantningsammanhang, men då är det en chokladbit eller en semla.. Inte äta tills man mår dåligt.

Kanske överdrev lite... jag äter inte tills jag mår illa, men jag äter tills jag är helt proppmätt och inte får ner en bit till. Det ligger inget tvång bakom, jag tycker det är gott hela vägen.
Citera
2005-01-26, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurdis
Ja, tyvärr har jag det. Väger runt 10kg för mycket, har bestämt mig att försöka gå ner i vikt, käkar sallad och annat, räkor och keso, blä.

Sen dagen efter svullar jag kebabrulle...

Samma visa om och om igen, och inte går jag ner ngt heller

Behöver också lätta mig ~10kg. Ska vi ingå pakt ?
Citera
2005-01-26, 19:28
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Japp, jag har också ätardagar, det är under helgen. På vardagarna äter jag numer mycket sunt, bara grovt bröd utan smör, frukt, grönsaker, magert kött och müsli. På helgerna äter jag pizza och annat godis som t ex hamburgare och korv.
Citera
2005-01-26, 19:35
Medlem
Jag har också ätardagar!
Mest varje dag. Och jag kräks aldrig.
Det är en mänsklig rättighet att äta till bukfyllnaden gör att ett lugn sprider sig i kroppen.
Finns inget lugn som det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in