2012-02-01, 14:36
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.
VICTORIAS HOROSKOP STARKT AKTIVERAT 1:A MARS !!!

BARNET FÖDS BARA NÅGRA TIMMAR EFTER SKOTTDAGEN !!!

Kronprinsessan Victorias födelseuppgifter är kända, och baserat på dem, så har i alla fall jag kommit fram till att Kronprinsessparets barn tar sitt första andetag den 1:a mars, kl 10:52.

Klockslaget baserar jag på Ascendentens och Månens transiterande deklinations-positioner (stationära 1:a mars!) över hennes radix-positioner, en ofta förbisedd prognosmetod!

Givetvis förutsätter detta att Victorias egen födelsetid är korrekt återgiven, eftersom varje minut som diffar från den reella födelsetiden, kan orsaka ett räknefel på flera dygn för den stackars astrologen...

Jag tänkte fråga vilken ursäkt du tänker köra med när du oundvikligen visas ha fel, men sedan såg jag att du ju redan byggt in en ursäkt i din post. Imponerande, men gör inte det sista stycket ovan hela din långa harang helt meningslös?
2012-02-01, 15:02
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickenbacker69
Jag tänkte fråga vilken ursäkt du tänker köra med när du oundvikligen visas ha fel, men sedan såg jag att du ju redan byggt in en ursäkt i din post. Imponerande, men gör inte det sista stycket ovan hela din långa harang helt meningslös?

Nej, som jag sedan skrivit i post 9:

(P.S. Bäst att tillägga att min förutsägelse inte står och hänger på att 21.45 är rätt på minuten, eftersom jag begagnar mig av en hel arsenal av andra prognosmetoder, så jag kan i alla fall spika att den 1:a mars är bombsäkert ur mitt sätt att tolka alla redskap som finns tillhanda på bordet...)
2012-02-01, 15:16
Medlem
amilofss avatar
Citat:
Du är medveten om att vi har 29 dagar i februari detta år?

Konstigt nog så är det först från och med år 2000 som 29 februari räknas som en skottdag här i Sverige (även Finland), tidigare var det den 24 februari som var den officiella skottdagen i Sverige och Finland...

... skottdagen skulle kunna stöka till det, men jag står fast vid det tidigare förutbestämda.

Öppet sinne.
2012-02-01, 15:28
Medlem
Död o återfödds avatar
.
Det hela skulle bekräftas ytterligare ifall vi hade Prins Daniels horoskop att forska i...

Någon här ur hans bekantskapskrets som kunde vara gentil och fråga honom, givetvis taktfullt och försynt, om tidpunkten då han äntrade världen?

Har han någon officiell eller inofficiell e-mail adress?
Senast redigerad av Död o återfödd 2012-02-01 kl. 16:04.
2012-02-01, 17:38
Medlem
Nido6s avatar
Om du får rätt, så lovar jag att läsa mitt horoskop varje dag i ett år.
Om du mot förmodan har fel, lovar du då mig att sluta använda läppstift?
Are you game?

I övrig har jag fan inget mer att säga om saken.
2012-02-01, 18:21
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nido6
Om du får rätt, så lovar jag att läsa mitt horoskop varje dag i ett år.
Om du mot förmodan har fel, lovar du då mig att sluta använda läppstift?
Are you game?

I övrig har jag fan inget mer att säga om saken.

Har aldrig använt läppstift, möjligen i mitt förra liv, då jag sägs ha varit en kvinna...

Skippa dessa värdelösa s.k. horoskop som du ser i dags- och (den kolorerade)veckopressen, har inget med individbaserad astrologi att göra!

Horoskopen du ser i tidningarna baseras endast på Solens rörelser över himlavalvet (ja, det är solen som rör sig, inte jorden, astrologin bekräftar alltså geocentrismen!), och tar inte hänsyn till de andra planeterna och Ascendenten!

Eller menar du att det som exempelvis stod att läsa idag om de som är födda i Lejonets tecken (fokus Solen) och vad de bör göra, unisont kan appliceras på 750 000 svenskar?

(Denna diskussion tar vi annorstädes, då modsen här är mycket strikta!)
Senast redigerad av Död o återfödd 2012-02-01 kl. 18:39.
2012-02-01, 22:43
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
+/- 1 timme tycker jag gott du kan unna mig, med tanke på att hennes angivna födelsetid, 21.45, inte låter så bombsäkert precisionssäker, då varje sekund från den reella tiden, ger en avvikelse på ca 1 timme i de astrologiska uträkningarna, om man utgår som jag från den indiska prognosmetoden Vimshottari Dasha.

Deal?

(P.S. Bäst att tillägga att min förutsägelse inte står och hänger på att 21.45 är rätt på minuten, eftersom jag begagnar mig av en hel arsenal av andra prognosmetoder, så jag kan i alla fall spika att den 1:a mars är bombsäkert ur mitt sätt att tolka alla redskap som finns tillhanda på bordet...)
OK, +/- 1 timma är taget.
2012-02-02, 01:48
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
OK, +/- 1 timma är taget.

Tack!
2012-02-02, 09:52
Medlem
blowns avatar
Då ligger mina pengar på vilken dag som helst, förutom 1:a Mars.
2012-02-02, 12:09
Medlem
KimNeilJungs avatar
Ämnet är alltså Viktoria & Daniels barn och astrologiska diskussioner kring detta. Diskutera gärna astrologi och om det fungerar eller inte - men då i samband med trådens ämne.

//mod
2012-02-02, 13:07
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Då ligger mina pengar på vilken dag som helst, förutom 1:a Mars.

Du menar att det finns bettingbolag där man kan satsa pengar på datumet då barnet föds?

Hur mycket satsade du på 1:a Mars, handen på hjärtat?

Kan man även satsa på klockslag?

Själv lirar jag inte om pengar, då det är ett stort etiskt brott av en astrolog att spela om pengar och tjäna pengar på sin Gudagivna gåva...

Astrologin är dessutom en helig vetenskap, som inte får besudlas av materiella begär, och att astrologin faktiskt står på en vetenskaplig grund, har, ironiskt nog, ofrivilligt råkat bevisas av den moderna forskningen:

http://www.astrologycom.com/astrol1.html
http://www.naturalnews.com/030698_as...ic_basis.html:
.
Senast redigerad av Död o återfödd 2012-02-02 kl. 13:36.
2012-02-02, 17:05
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Du är seriös och ändå skrattar jag hjärtligt åt det du skriver!

Håll dig OnT förresten. Moderatorn har ju redan rensat och klagat, så du är nästan värd en varning för att fortsätta föra ut diskussionen utanför topic.

OnT igen då:

Kan du utläsa om födseln blir helt naturlig, eller kommer hon bli igångsatt, eller är det kanske rent av ett planerat kejsarsnitt du ser på den exakta tidpunkten du angett?

Förlåt, håller med dig, men känner mig bara tvungen att svara på alla kommentarer jag får...

Om födseln blir naturlig, igångsatt eller kejsarsnitt?

Om det blir en pojke eller flicka?

Övergår tyvärr mina nuvarande kunskaper...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in