Citat:
Ursprungligen postat av Gate47
Tror du att du kommer se eller märka vilka som är "riktigt förmögna" här på flashback är du tyvärr naiv. Dom riktigt förmögna har ett egenintresse av att inte synas för mycket, särskilt på ett sånt här forum. Det finns säkert riktigt förmögna på flashback men vi kommer inte veta vilka det är om dom inte pratar om sin förmögenhet själva, och gör dom det är det ganska stor risk att dom är troll. Så jo, du kommer ha svårt att se dom riktigt förmögna även om dom finns.
I en viss mån tycker jag man kan märka ifall någon är förmögen. Var ju förut en person som arbetade från Asien och postade ganska fina klockor i klocktråden (patek mfl) och jag är relativt övertygad om att denna hade en del pengar under madrassen även om han inte uttryckligen sa det. Vidare så kan man ju faktiskt posta vissa accessoarer som är förhållandevis dyra men ändå inte per automatik innebär att man är förmögen.
En finare klocka är ju inte enormt dyr och kan ägas av såväl svenssons med ett genuint urverksintresse som av en förmögen person. Dock ser man sällan finare klockor öht. Om du har 100 miljoner så outar du dig knappast genom att ha med en bild med ett finare verk från JLC på armleden.
Annat exempel är ju en slipsnål eller manschettknappar med ädelstenar i ädelmetall. Att ha bilder där du bär smycken för 30 000-40 000 outar dig knappast eftersom nästan alla kan komma över alternativt råka ärva dessa. Det är alltså inget märkvärdigt. Även detta lyser i sin frånvaro i accessoartråden.
Jag kan köpa att man kanske inte vill synas på flashback men då rör det ju sig om enorma summor pengar.
Så ja, om det nu finns någon större grupp förmögna så hänger dom iallafall inte i någon av modeforumen.