Jag får börja med att precis som
disease0 skrev tidigare säga att jag till största delen är en s.k. lurker och läser mer än jag skriver här på FB (vilket också avspeglas i min postcount

)
Själv har jag länge varit relativt ointresserad av kläder, har mest gått på funktion och hållbarhet. Har nu på senare tid kikat runt lite och dessutom börjat hänga på FB och då främst här i KSoE. Jag upskattar tanken på att köpa något som inte faller ut modet, är gjort i bra kvalitet och som
Pörr skrev, tillverkat med stolthet av någon som kan sitt hantverk.
Sedan att det kostar mer per enskilt plagg är ju klart, är själv varken student eller miljonär utan har nog en ganska normal lön, men är ändå ganska snål när det gäller kläder. Personligen försöker jag köpa det mesta via second-hand och liknande, gissar att det är en kvarleva från mitt tidigare tänk att kläder inte skall kosta…
Men, låt oss vara ärliga, har man ett intresse av att se välklädd ut så är det väl rätt sannolikt att man inte bara köper ett par grundplagg och sedan är nöjd? Även om en Stenströmsskjorta håller många fler tvättar än en av sämre märke, visst har man väl inte bara en? Visst blir det väl att man tänker ”Ah, min kostym av märket X är fin, men… det vore ju trevligt att ha en lite mörkare, av märket Y för att…” och ger sig själv lite ursäkter att titta runt lite? Eller är det bara jag?
// Knarkoffer
EDIT: Förlåt om det låter lite snobbigt eller ytligt med "intresse av att se välklädd ut", jag skulle skrivit kläder först men det var för smalt, ville ju omfatta även klockor, skor och liknande...