2012-09-12, 17:17
Medlem
GryningsMytomanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Givetvis, men det är heller ingenting jag har motsatt mig
Jag vet egentligen inte varför jag citerade dig då jag inte direkt tyckte att du skrev någonting fel. Det var mest en tanke till ämnet.
2012-10-25, 19:28
Medlem
antong123s avatar
Absolut inte, tyvärr. Har börjat se mer och mer vanliga Svenssons ha klassisk stil då stora och hyfsat billiga märken somt ex Zara börjat sälja en del klassiskt. Många har också börjat på ebay och liknande.

2012-10-25, 22:20
Medlem
flammers avatar
Som föregående skribenter redan påpekat handlar välkläddhet (hemskt ord) snarare om intresse än om pengar. För egen del har jag noterat det var enklare att vara välklädd under studietiden. Har man mycket tid är det relativt enkelt att bygga en bra garderob med små medel. Som arbetsslav finns inte riktigt denna tid varför shoppande utgörs av en timme på stan då och då varvid köp tenderar att bli dyra och dåliga. Inte roligt när man vuxit ur större delen av sin gamla garderob.
2012-10-26, 16:43
Medlem
Lord_Knarkoffers avatar
Jag får börja med att precis som disease0 skrev tidigare säga att jag till största delen är en s.k. lurker och läser mer än jag skriver här på FB (vilket också avspeglas i min postcount )

Själv har jag länge varit relativt ointresserad av kläder, har mest gått på funktion och hållbarhet. Har nu på senare tid kikat runt lite och dessutom börjat hänga på FB och då främst här i KSoE. Jag upskattar tanken på att köpa något som inte faller ut modet, är gjort i bra kvalitet och som Pörr skrev, tillverkat med stolthet av någon som kan sitt hantverk.

Sedan att det kostar mer per enskilt plagg är ju klart, är själv varken student eller miljonär utan har nog en ganska normal lön, men är ändå ganska snål när det gäller kläder. Personligen försöker jag köpa det mesta via second-hand och liknande, gissar att det är en kvarleva från mitt tidigare tänk att kläder inte skall kosta…

Men, låt oss vara ärliga, har man ett intresse av att se välklädd ut så är det väl rätt sannolikt att man inte bara köper ett par grundplagg och sedan är nöjd? Även om en Stenströmsskjorta håller många fler tvättar än en av sämre märke, visst har man väl inte bara en? Visst blir det väl att man tänker ”Ah, min kostym av märket X är fin, men… det vore ju trevligt att ha en lite mörkare, av märket Y för att…” och ger sig själv lite ursäkter att titta runt lite? Eller är det bara jag?

// Knarkoffer

EDIT: Förlåt om det låter lite snobbigt eller ytligt med "intresse av att se välklädd ut", jag skulle skrivit kläder först men det var för smalt, ville ju omfatta även klockor, skor och liknande...
2014-08-09, 21:52
Medlem
von.Jekwels avatar
Hej,

Har börjat läsa Manolo.se lite grann och följer även Andreas Weinås på Instagram. Har inte så mycket koll än på honom men är Andreas Weinås miljonär i grunden? Han kan väl knappast tjäna så himla mycket på Manolo.se eller gör han det? Eller har han något annat välbetalt jobb på sidan av?

Blev bara nyfiken.
2014-08-10, 13:30
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von.Jekwel
Hej,

Har börjat läsa Manolo.se lite grann och följer även Andreas Weinås på Instagram. Har inte så mycket koll än på honom men är Andreas Weinås miljonär i grunden? Han kan väl knappast tjäna så himla mycket på Manolo.se eller gör han det? Eller har han något annat välbetalt jobb på sidan av?

Blev bara nyfiken.

Nej, det tror jag inte. Han har ju bloggat länge och är veteran på området får man väl säga. Som redaktör på Manolo tjänar man väl ganska medelbra skulle jag gissa. Varför tror du att han är miljonär? För att han har massa snygga kläder? Du skulle bara veta hur mycket "freebies" som cirkulerar i den där branschen..
2014-08-10, 13:45
Medlem
von.Jekwels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Nej, det tror jag inte. Han har ju bloggat länge och är veteran på området får man väl säga. Som redaktör på Manolo tjänar man väl ganska medelbra skulle jag gissa. Varför tror du att han är miljonär? För att han har massa snygga kläder? Du skulle bara veta hur mycket "freebies" som cirkulerar i den där branschen..
Ja, det är sant, han får nog mycket kläder gratis.

Varför jag trodde att han kunde ha det gott ställt från början var ju dels eftersom han har otroligt fina kläder, å andra sidan har ju ni här på Klassisk stil förklarat hur det absolut inte behöver betyda att man har det särskilt fett, snarare att man prioriterar kläder bara. Och är han en sån där "freebie" så är ju den faktorn ur vägen också. Men sen när jag skummade igenom hans Instagram-feed så såg jag hur många fina klockor han tycktes ha, men det är väl möjligt att han inte äger allihopa, han kanske bara testar de av polare eller så? Om inte så bör han ha gott om pengar. Och sen såg jag den här bilden och tänkte "Wtf?!" det där är riktigt coolt (men det måste vara dyrt!). Å andra sidan kan det ju såklart vara kontakter som bjuder honom på den turen, vad vet jag. Aja, det var i a f därför jag ville fråga om han var miljonär i grunden (med väldigt bra smak må jag säga).
2014-08-10, 15:14
Medlem
banan-pyjamass avatar
Citat:
Hej,

Blev bara nyfiken.

Jag är inte helt säker, men vill minnas att jag någonstans läst att han är adlig, om detta stämmer eller ej vet jag inte!
2014-08-10, 15:23
Medlem
hoodogs avatar
Miljonär, adlig eller bara "freebies", oavsett borde han ha tillräckligt mycket resurser och vett nog för att inte endast satsa på för tajta kavajer och byxor.
2014-08-10, 19:30
Medlem
Beerzuuls avatar
Citat:
Hej,

Blev bara nyfiken.
Vill minnas att jag hört "gamla pengar" som det som finansierar hans minst sagt dyra klockköp.
2014-08-10, 20:47
Medlem
Tjyvass avatar
Men Guuuuud! Starta en tråd i skvallerforumet istället om ni vill diskutera herr Weinås.

Dessutom är TS frågeställning lika mycket efterbliven som den är totalt ointressant. Ett kort svar hade kunnat lyda likt följande: Skit i det och sköt dig själv.
2014-11-18, 02:16
Medlem
Med miljonär menar du nettoförmögenhet det vill säga tillgångar minus skulder då? I så fall är ju nästan alla vuxna medelklassmänniskor miljonärer.

EDIT: Fast du kanske menade dollarmiljonär, en mer intressant grupp. I så fall finns det cirka 100.000 i Sverige, och förmodligen inte så många här.
Senast redigerad av Wayto 2014-11-18 kl. 02:23.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in