Citat:
Ursprungligen postat av simon-e
vidrig kronika. Hans argument bygger helt pa hans egna asikter och har inga grunder over huvudtaget. T ex, "Jag anser att feminismen inte hor hemma i sverige. Kvinnor ma inte ha lika manga chefspositioner som man, eller lika mycket att saga till om i riksdagen, men forandras hela tiden." Sa han haller med om att det existerar skillnader, men tycker inte man ska gora nagot at det, for att det kommer forandra sig sjalvt? Javla stolpskott!
Tycker forovrigt att de med manligt kon ska lata bli att uttala sig om feminismens lamplighet i sverige idag da de inte har en aning om hur det ar att leva som kvinna och hur man blir behandlad darefter.
Stackars lilla, så svårt att leva i Sverige som kvinna.
Fördjävligt faktiskt att som kvinna behöva tjäna precis lika mycket som män i timman för samma arbete i både Sverige och hela västvärlden!
Fördjävligt att man som kvinna inte ens kan göra pissiga karriärsval till yrken och positioner som ger dålig lön men som man trivs på bättre än jobb med högre lön! OCH INTE ENS FÅ HÖGRE LÖN!!!
Fördjävligt att man som kvinna inte tjänar lika mycket som en man på samma arbete som jobbar mer övertid!
Fördjävligt att inte lika många kvinnor sitter på chefspositioner som män då kvinnor inte i samma utsträckning strävar efter att hamna på dessa positioner!
Fördjävligt att kvinnor som står för 45% av riksdagen inte ens står för 50% av rösterna!
Fördjävligt att som kvinna kunna häva ur sig vilket skit som helst till män, och både slå och sparka utan att denne kan göra något tillbaka därför att det inte är socialt accepterat att freda sig mot en kvinna. Arg kvinna på krogen någon?
Men mest av allt är det fördjävligt att man som kvinna inte ens kan kräva 100% av inkomsten av idioten man skaffade barn med mot dennes vilja!
Det är ju trots allt mer mannens ansvar att kvinnan försattes i ett tillstånd som bara hon själv kan välja att försätta sig i.
Nej du har rätt, jag har fan ingen aning om hur svårt det är att leva som kvinna.
Feminist i västvärlden idag- Jag vill ha rätten att göra dåliga val men trots detta bli lika belönad som en person (MAN!) som gör bra val.
Man i västvärlden idag: Jag gör dåliga val... Socialbidrag, ingen kvinna, dö ensam.