2012-01-31, 17:22
Medlem
Tjena

Mor och far införskaffade sig en iMac för någon vecka sen...
Så installerade jag Word och nu när jag startar datorn så startar även Word och Excel
Ibland startar även finder,

Någon som har ett tips på hur man får bort detta?

MVH
Citera
2012-01-31, 19:50
Medlem
tripzs avatar
Det du gör är att du kolla i systeminställningar -> konton, där skall det finnas en tab som det står "startobjekter". Lycka till
Citera
2012-01-31, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tripz
Det du gör är att du kolla i systeminställningar -> konton, där skall det finnas en tab som det står "startobjekter". Lycka till

Tackar, jag kollade där och varken work eller excel fanns med i listan konstigt nog.
kolla runt i menyn på word men hittade inget som man kunde bocka av för att förhindra detta

nått annat tips?
Citera
2012-01-31, 20:24
Medlem
ei96byods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mathza
Tackar, jag kollade där och varken work eller excel fanns med i listan konstigt nog.
kolla runt i menyn på word men hittade inget som man kunde bocka av för att förhindra detta

nått annat tips?

En nyhet i senaste operativsystemet (Lion) är att program som var igång när man stängde av datorn startas upp automatiskt. Du skall kunna gå in i systeminställningar och ändra det. Har inte Lion ännu så jag kan inte säga exakt var, men det ligger någonstans under "utseende" har jag för mig.
Citera
2012-01-31, 20:30
Medlem
Snöjs avatar
Systeminställningar -> Allmänt -> Återställ fönster när program avslutas och öppnas igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in