2012-01-31, 15:35
Medlem
FreddeFreshs avatar
Jag och mina två kollegor har varit i kontakt med en säljare på DELL och fått en offert på 3 st Alienware M17x R3.

De ligger på 18000 ex moms st och då har vi fått 1100 i rabatt per dator.

Vi har alltså fått ca 5,8% i rabatt och jag undrar om någon annan har beställt från DELL och fått rabatt och hur mycket?

Ska tillägga att vi beställer dem genom vårt bolag, alltså moms-fritt.
Citera
2012-01-31, 15:45
Medlem
ICanHass avatar
5,8% låter rätt okej, det är trots allt inga enorma pengar ni snackar om. Däremot så bör du kunna snacka till dig lite gratis tillbehör, typ trådlösa möss eller något utöver den rabatten, ring och hör med de och tjata lite Du har knappast något att förlora.
Citera
2012-01-31, 16:52
Medlem
Den vanliga studentrabatten ligger ju på 15%, sen så tror jag att det fortfarande pågår en kampanj på Alienwareprodukter där de drar av 25 % (Båda via mecenat).
Citera
2012-01-31, 16:52
Medlem
Jadu, du kan onekligen få både bättre och billigare datorer än Alienware. Skulle vara bra om du posta specs så man får se om du blir lurad eller inte. Kan dock inte svara på din fråga om rabatter :/
Citera
2012-01-31, 19:21
Medlem
FreddeFreshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ICanHas
5,8% låter rätt okej, det är trots allt inga enorma pengar ni snackar om. Däremot så bör du kunna snacka till dig lite gratis tillbehör, typ trådlösa möss eller något utöver den rabatten, ring och hör med de och tjata lite Du har knappast något att förlora.

Okej, tack för det. Ska försöka få med ett par möss

Citat:
Ursprungligen postat av blandband1
Den vanliga studentrabatten ligger ju på 15%, sen så tror jag att det fortfarande pågår en kampanj på Alienwareprodukter där de drar av 25 % (Båda via mecenat).

Okej, detta måste ju endast gälla privatpersoner? Eftersom vi köper datorerna via vårt bolag så betalar vi inte moms (25%).

Citat:
Ursprungligen postat av Deusfan
Jadu, du kan onekligen få både bättre och billigare datorer än Alienware. Skulle vara bra om du posta specs så man får se om du blir lurad eller inte. Kan dock inte svara på din fråga om rabatter :/

Ja det är vi medvetna om.

Här kommer specs:

Antivirus skall inte vara inkluderat (730kr/dator).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in