• 1
  • 2
2012-01-31, 14:41
Medlem
JonasJRs avatar
Tjenare alla flashbackare!
Sedan jag tog studenten har jag planerat att åka iväg på en längre resa, antingen själv eller med någon polare, men att komma här ifrån har varit mitt största mål. Så jag har jobbat och slitit för att tjäna pengar till min resa som jag planerat skulle vara i ungefär 6 månader till 1 år. Jag kommer antingen att åka iväg nu i mars eller till sommaren beroende på om jag får förlägning på mitt jobb eller inte.

Just typiskt så har jag precis träffat en tjej (i början av januari) som jag faktiskt tycker om, mycket mer än alla andra förhållanden jag har haft. Det verkar på henne som att hon faktiskt bryr sig om mig på riktigt. Jag var snabb med att berätta om mina planer att resa, och hon var väldigt förstående, så hon vet om att jag kanske sticker redan i mars. Hon har sagt att hon hoppas att jag får förlängning så att jag stannar ett tag till, men som det ser ut på jobbet nu så är jag osäker (vilket jag inte berättat).

Tack vare att jag tycker om henne så här mycket, trots att det endast är början av vår relation, såbörjar jag tveka på om jag ska resa så länge. Och dessutom vet jag inte om det blir någonting stort mellan oss.

Den här tjejen jag har träffat är dessutom 3 år yngre vilket känns underligt för min del. Hon går i första ring och jag kommer själv ihåg när jag gjorde det och störde mig fett på alla tjejer som hade så mycket äldre killar... och nu är jag en av dem :/ På grund av vår åldersskillnad så vet jag heller inte om det kan bli någonting stort mellan oss.

Jag kommer dessutom ihåg hur det var för mig under mina år på gymnasiet och jag är ganska glad att jag inte var bunden till någon relation under den tiden då jag kunde göra vad jag ville och flörta hej vildt. Därför vet jag heller inte om jag vill hindra henne från att uppskatta gymnasiet så som jag gjorde under mina år.

Vad hade ni gjort i min situation?
Hade ni rest långt och länge eftersom det här troligen är enda chansen jag får att göra det, eller hade ni rest endast någon vecka för att sedan komma tillbaka till flickan?
Hur tycker ni att det är med en 3 år yngre tjej, fungerar det tror ni?
Citera
2012-01-31, 14:51
Medlem
2looses avatar
Till att börja med så är 3 år ingenting!
Sluta häng upp dig på det.

En resa under så lång tid kan göra mycket med ett förhållande.
De kan verka för det bättre, för om man är utan varandra så länge så bygger man upp nåt sorts förtroende för varandra.
Men o andra sidan så kan det gå käpprätt åt helvete också.

Du får prioritera helt enkelt. Vad betyder mest för dig?
Du kan inte skjuta lite på resan då? Bara några månader. Skaffa nåt annat jobb så länge.
Om några månader kanske erat förhållande inte mår bra ändå och då är det ju bara till att sticka.
Samma sak åt andra hålllet. Om förhållandet är bra efter några månader och nyföräöskelsen har avtagit, då kanske det bara är stärkande att vara ifrån varandra ett tag.
Citera
2012-01-31, 14:53
Medlem
Jag hade stuckit. Det kommer fler tjejer. Försök och upplev världen så mycket du bara kan.

Ha't gött!
Citera
2012-01-31, 15:10
Medlem
JonasJRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2loose
Till att börja med så är 3 år ingenting!
Sluta häng upp dig på det.

En resa under så lång tid kan göra mycket med ett förhållande.
De kan verka för det bättre, för om man är utan varandra så länge så bygger man upp nåt sorts förtroende för varandra.
Men o andra sidan så kan det gå käpprätt åt helvete också.

Du får prioritera helt enkelt. Vad betyder mest för dig?
Du kan inte skjuta lite på resan då? Bara några månader. Skaffa nåt annat jobb så länge.
Om några månader kanske erat förhållande inte mår bra ändå och då är det ju bara till att sticka.
Samma sak åt andra hålllet. Om förhållandet är bra efter några månader och nyföräöskelsen har avtagit, då kanske det bara är stärkande att vara ifrån varandra ett tag.

Jag vill inte skjuta på resan särskilt mycket på grund av åtskilliga saker som hänt på senare tid. Det är även så att jag gärna sticker iväg utan att komma tillbaka eller att komma tillbaka men inte till samma stad. Jag har med andra ord fått nog av stället jag bor på nu och behöver komma här ifrån.

Mitt problem är därför att det enda jag tycker om här just nu är tjejen, och henne tycker jag väldigt mycket om...
Framgick kanske inte så väl i första posten, men jag trivs inte alls i staden som jag bor i just nu.
Citera
2012-01-31, 15:25
Medlem
sasos avatar
1. stannar du kommer du tänka, fan att jag stannade,ångest, hade haft så kul utomlands
2.sticker du utomlands kommer du tänka, fan att jag åkte, hon var ju mitt livs kärlek,ångest, kommer aldrig hitta någon som henne.

du får helt enkelt låta slumpen avgöra, du kastar en tärning 1-6, kommer det upp en siffra mellan 1-3 väljer du alt.1, 4-6 väljer alt.2.

OBS! Du får bara kasta en gång!
Citera
2012-01-31, 15:31
Medlem
JonasJRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
1. stannar du kommer du tänka, fan att jag stannade,ångest, hade haft så kul utomlands
2.sticker du utomlands kommer du tänka, fan att jag åkte, hon var ju mitt livs kärlek,ångest, kommer aldrig hitta någon som henne.

du får helt enkelt låta slumpen avgöra, du kastar en tärning 1-6, kommer det upp en siffra mellan 1-3 väljer du alt.1, 4-6 väljer alt.2.

OBS! Du får bara kasta en gång!

Ooh fy nej! Det kommer jag inte göra :P
Det verkar inte som en bra idé
Citera
2012-01-31, 15:33
Bannlyst
Äsch alldeles för färskt med tjejen och hon är alldeles för ung för att du ska "offra" drömresan!
Stick iväg finns hon kvar när/om du kommer tillbaka så fine, annars finns det mer lammkött i sjön
Citera
2012-01-31, 15:38
Medlem
Den här tjejen jag har träffat är dessutom 3 år yngre vilket känns underligt för min del. Hon går i första ring och jag kommer själv ihåg när jag gjorde det och störde mig fett på alla tjejer som hade så mycket äldre killar... och nu är jag en av dem :/ På grund av vår åldersskillnad så vet jag heller inte om det kan bli någonting stort mellan oss.

Åldern är en siffra, ingenting mer. tänk på det...
Citera
2012-01-31, 15:38
Medlem
SWsGentlemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonasJR
Tjenare alla flashbackare!
Sedan jag tog studenten har jag planerat att åka iväg på en längre resa, antingen själv eller med någon polare, men att komma här ifrån har varit mitt största mål. Så jag har jobbat och slitit för att tjäna pengar till min resa som jag planerat skulle vara i ungefär 6 månader till 1 år. Jag kommer antingen att åka iväg nu i mars eller till sommaren beroende på om jag får förlägning på mitt jobb eller inte.

Just typiskt så har jag precis träffat en tjej (i början av januari) som jag faktiskt tycker om, mycket mer än alla andra förhållanden jag har haft. Det verkar på henne som att hon faktiskt bryr sig om mig på riktigt. Jag var snabb med att berätta om mina planer att resa, och hon var väldigt förstående, så hon vet om att jag kanske sticker redan i mars. Hon har sagt att hon hoppas att jag får förlängning så att jag stannar ett tag till, men som det ser ut på jobbet nu så är jag osäker (vilket jag inte berättat).

Tack vare att jag tycker om henne så här mycket, trots att det endast är början av vår relation, såbörjar jag tveka på om jag ska resa så länge. Och dessutom vet jag inte om det blir någonting stort mellan oss.

Jag kommer dessutom ihåg hur det var för mig under mina år på gymnasiet och jag är ganska glad att jag inte var bunden till någon relation under den tiden då jag kunde göra vad jag ville och flörta hej vildt. Därför vet jag heller inte om jag vill hindra henne från att uppskatta gymnasiet så som jag gjorde under mina år.

Vad hade ni gjort i min situation?
Hade ni rest långt och länge eftersom det här troligen är enda chansen jag får att göra det, eller hade ni rest endast någon vecka för att sedan komma tillbaka till flickan?
Hur tycker ni att det är med en 3 år yngre tjej, fungerar det tror ni?

Ursäkta mitt lite cyniska och egotrippade svar.
Full respekt och total förståelse ifall du vill och måste ta en "walkabout" medan du är ung och har möjligheten.
Senare i livet så har du andra ansvar som kommer att hindra det.
Ge järnet och upptäck allt det "sjuka" så du inte blir en bittergubbe som drar ett 6-pack folköl och tittar på TV med en fet kärring och ångrar utav helvete att du inte tog möjligheten när du hade den.
Go for it!
Med vänlig hälsning,
Roger(Moore)
Citera
2012-01-31, 15:41
Medlem
Och ÅK! Hon finns väl kvar när du kommer hem, ni kan ta upp kontakten då.

Intensiv kontakt på distans avråder Jag dig ifrån dock, av egna erfarenheter.
Citera
2012-01-31, 16:17
Medlem
JonasJRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I.Against.I

Åldern är en siffra, ingenting mer. tänk på det...

Det här med åldern är inget problem, den här tjejen är mycket mogen av sig och dessutom är jag nog ganska barnslig, så vad gällande åldern så känns det nästan som att hon är äldre än mig ibland. :P
Citera
2012-01-31, 22:36
Medlem
JonasJRs avatar
För övrigt så har jag bestämt mig för att ta det som det kommer och njuta i nuet.
Just nu tycker jag om henne väldigt mycket och jag känner att hon tycker om mig med. Sedan får jag helt enkelt se vad jag gör när den dagen kommer då jag åker iväg, men vi får ju se när det blir...
Tack för alla svar för övrigt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in