• 1
  • 2
2012-01-31, 13:25
Medlem
Jag är 19år och lever på 1050kr varje månad från csn, blev avskriven från försörjningstöd 2011 juni pgr av ett arv som nu mera är slut och dom anser mig var självförsörjande.
Sedan vräkt i okt 2011 på grund av att jag inte kunde betela hyran.
Har sedan dess levt hos vänner men jag är trött på att gå och plocka mat av dom som knappt har råd att leva själva.
Har ingen mamma eller pappa, fick tidigare någon pension varje månad från min far men det försvann när min mor gick bort.

Hjälp, behöver verkligen åtminstone en tusenlapp extra i månaden. Finns det något bidrag man kan söka i min sits?
Citera
2012-01-31, 13:31
Medlem
Dumheters avatar
Har soc sagt när du kan söka igen? Till vilken månad skulle dina pengar egentligen ha räckt, kanske kan du snart söka bidrag?
Citera
2012-01-31, 13:33
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majkens
Hjälp, behöver verkligen åtminstone en tusenlapp extra i månaden. Finns det något bidrag man kan söka i min sits?

Självklart finns det hjälp att få. Nu tycker jag att du ska gå till soc och med dig tar du kontoutdrag sen 3 månader tillbaka i tiden. Du förklarar din situation för dem och du förklarar att du inte äger något eller att du inte har några pengar, mat måste du ju för helskotta ha.
Citera
2012-01-31, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumheter
Har soc sagt när du kan söka igen? Till vilken månad skulle dina pengar egentligen ha räckt, kanske kan du snart söka bidrag?

Ja i oktober 2011 så frågade jag min gamla handläggare om hon kunde hjälpa mig men det gick inte vägen. Hon sa till mig att jag skulle höra av mig igen i början på 2012, vilket jag gjort och fick avslag igen. Ja vet inte riktigt.. Det var en summa på ca 50.000 men med mina skulder hos fogden så hade jag kvar ca 20.000. Vilket jag spenderade ganska bra under sommaren på att leva gott efter min depression av förlusten av min mor. Vilket jag ångrar djupt nu.

Citat:
Ursprungligen postat av FatPPLrHrdrTkidnap
Självklart finns det hjälp att få. Nu tycker jag att du ska gå till soc och med dig tar du kontoutdrag sen 3 månader tillbaka i tiden. Du förklarar din situation för dem och du förklarar att du inte äger något eller att du inte har några pengar, mat måste du ju för helskotta ha.

Det är precis vad jag gjort. Dom säger att jag är självförsörjande.
Senast redigerad av majkens 2012-01-31 kl. 13:45.
Citera
2012-01-31, 13:54
Medlem
charles1s avatar
Går du i skolan? Försöka ta ett jobb vid sidan av skolan? Men det är klart att du ska få bidrag, den där sockärringen verkar inte riktigt klok! Fortsätt ligga på, och lycka till!

EDIT: Du kanske ska lägga ner med drogerna också!
Citera
2012-01-31, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charles1
Går du i skolan? Försöka ta ett jobb vid sidan av skolan? Men det är klart att du ska få bidrag, den där sockärringen verkar inte riktigt klok! Fortsätt ligga på, och lycka till!

EDIT: Du kanske ska lägga ner med drogerna också!

Jag går sista året. Jag har funderat på det men har inte mått så bra i mig själv att jag känner att jag skulle kunna sköta ett jobb när jag i stort sätt kommit in i min skolrutin igen.
Drogerna har jag lämnat bakom mig för att kunna ta tag i skolan.
Citera
2012-01-31, 14:06
Medlem
Juneauxs avatar
Som sagt varför är du ute efter bidrag?

Skaffa dig ett jobb ffs. Så slipper du allt tjat från soc osv.
Citera
2012-01-31, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juneaux
Som sagt varför är du ute efter bidrag?

Skaffa dig ett jobb ffs. Så slipper du allt tjat från soc osv.

Har intalat mig själv att direkt jag när jag tar studenten så ska jag söka jobb, vart som helst. Har ingen familj här i den staden jag bor och inte så många kallade riktiga vänner heller så har inga problem med att flytta härirån. Men tills dess så behöver jag överleva.
Citera
2012-01-31, 14:29
Medlem
Juneauxs avatar
Låter normalt. Skaffa jobb efter man gått ut skolan.

Men det låter ju som att du har det lite svårare. Det känns som att enda lösningen är ett kneg. Om du nu inte kan få dom att ändra sig på soc. Fortsätt bo hos polare men stick till dom en slant då och då.

Jag menar jobbar du bara 1-2 dagar i veckan så har du ju så du klarar dig.

Kika upp om de finns någon flyttfirma eller nåt du kan knega på. Snabba pengar och på timmar bara. Låter som om det skulle passa dig med skolan och allt.
Citera
2012-01-31, 15:00
Bannlyst
Du är två år för gammal - annars kunde du ha blivit ensamkommande flyktingbarn i england.

Men det är inte för sent än - åk dit under annan identitet och påstå att du är 16 år
Citera
2012-01-31, 15:04
Medlem
DoobaTroopas avatar
Det låter som att du har det rätt tufft.

Om det är sant det du skriver och någon låter dig bo hemma hos dem och låter dig äta deras mat så skulle jag säga att dom är verkligen generösa.

Det är jobb som gäller för dig nu. Man kan inte lita på staten i dagens Sverige.
Man måste se det som att bidragstagare är en utgift för staten som inte generar något, alltså vill staten motarbeta dig.

Endast vid insikt kan vi gå framåt.

Du kommer bli tvungen att svälja din stolthet och börja på typ McDonalds eller liknande.
Då du står där i kassan tänk typ "bara 3 veckor till löning... fy fan det här klarar jag!"
Varje dag då du slutar jobba så tänk efter hur mycket du tjänat den dagen och invänta sedan löningen med glädje och motivationen kommer finnas där då det låter kaaaatjing på ditt konto !

Bara 10 000 efter skatt jämfört med 1000, det är en bra skillnad skulle jag säga.

Kom igen nu för helvete, det här fixar du !
Jag bjuder på bärs då den här skiten är över
Citera
2012-01-31, 15:08
Medlem
Du som är student så finns det mängder med jobb att tillgå!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in