2012-01-31, 09:40
Medlem
Hej!

Jag vet inte om tråden tillhör denna kategorin, men den 1:a december 2011 blev mina kinder opererade av Jan Jernbeck från Akademikliniken. I dagsläget är jag minst sagt inte alls blivit nöjd med resultatet. Skillnaden är otroligt minimal med tanke på att hela 30.000 kr slängdes ut. Jag hade hellre spenderat en natt under fullmåne och bränt upp pengarna över en öppen låga. Men mitt största bekymmer är smärtan jag upplever likt en stickande nål under ögat som varit precis lika smärtsam sedan några dagar efter operationen (den kan uppstå en eller flera gånger under dagens lopp likt ett migränanfall). Dessutom trycker implantat till sig vid höger sida av ögat, vilket gör att jag upplever obehag.

Idag pratade jag med honom (i morse) och efter en massa tvister sedan innan så har jag lyckats få möjlighet för en borttagning när han kommer ner till Skåne nu i mitten av februari (med detta fixade jag på egen hand och utan hans nonchalanta beteende). Problemet är att han säger att det ligger en kostnad bakom detta och enligt honom måste jag själv stå för denna. Han pratar om medicinska böcker och talar väldigt formellt om att min smärta är beroende av vad som står skrivet i medicinska journaler, d.v.s. smärtan jag upplever kan vara temporär och han påstår att jag måste leva längre med detta innan han kan göra sin 'professionella' bedömning. Kort och gott innebär detta att smärtan som med stor sannolikhet inte kommer dämpas med tiden, vill han att jag ska leva med 365 dagar till.

Är detta verkligt rätt av honom att säga så...? Måste jag som person stå ut med olidlig smärta upp till ett år till innan han är villig att ta bort detta kostnadsfritt? Jag står personligen inte ut med smärtan eller tanken på verkningslösa kindimplantat och har därför bara suttit isolerad hemma, borta från allt som rör träning, jobb, vänner och dagar som jul- och nyårsafton spenderades i ensamhet (vilket aldrig hänt förut). Jag har inte alls råd att slänga ut X summa pengar på detta (ironiskt nog verkar han inte alls ha koll på vad det kan tänkas kosta). Men jag ska träffa honom snart igen och jag misstänker att han med sina flera års erfarenheter kan snacka sig ur allt som rör min smärta och få resultaten att anses vara perfektion enligt hans mening (han påstår även att min vänner inte kan avgöra om mitt resultat ser oförändrat ut, eftersom de inte vet hur jag såg ut innan...WTF? Är du allvarlig?)

Jag vet inte alls vad jag ska göra. Kan lugnt säga att jag inte hade räknat med att denna personen skulle vara så kaxig, nonchalant och rent av idiotisk (en väldigt kall personlighet). Min besvikelse över resultatet och smärtan jag upplever betyder 0 för honom, så länge hans utbildning inom medicin backar upp honom med vetenskap. Och jag mår väldigt dåligt över detta.

Vad hade ni gjort i min position? Hade ni accepterat allt detta och gått vidare, fastän ni vet att ni inte har någon chans att betala, men måste ta ut implantaten för att få leva ett normalt liv igen? Jag känner mig ordagrant körd och vet inte alls vad jag ska ta med till. Att låna pengar är inget alternativ med tanke på att pengarna jag lånade för operationen först och främst måste betalas tillbaka.

Jag blir frustrerad inombords när jag tänker på det han sagt för han hyser inte alls någon sympati och drar bara upp sin medicinska bakgrund gång på gång för att framhäva sina argument som starka. Folk har börjat ifrågasätta vad som hänt med mig och undrar varför jag valt att isolera mig helt. Hans kaxiga ord körs på repeat i min hjärna och min djupa irritation för honom växer sig inom mig likt en elakartad tumör.

Alla svar uppskattas...vare sig de är snälla eller elaka!
Senast redigerad av Mixke 2012-01-31 kl. 09:52.
Citera
2012-01-31, 09:53
Medlem
Det där lät ju inte så roligt. Jag vet att han har haft ett par misslyckade operationer förut och att han är en väldigt prat glad person, han snackar sig ur det mesta. Vet faktiskt inte hur du ska göra, men som sagt är du inte heller den första som tycker att operationen blev misslyckad.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10468426.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in