• 1
  • 2
2012-01-31, 01:52
Medlem
Hejhej! Nu r de s att jag ska tatuera in " dirt off your shoulders" i nacken. Det betyder att man ska ta allt negativt som kommer mot en, och borsta av sig de frn axlarna. Att man ska sluta bry sig om vad alla andra sger, att man ska resa sig upp... innan skiten begraver en. Att man ska ta bort allt som trycker ner en och fr en att m dligt. men liten och snabb frklaring!

De jag skulle vilja ha lite tips med, r om man ska brja med stor eller liten bokstav ? Vilket blir snyggt ? Hur brukar man gra med de, eller kan man gra hur man vill? Jag r lite sugen p liten bokstav!

Jag r ocks sugen p att gra svalor p handleden, 4 st. En fr mormor, morfar, mamma och pappa. D undrar jag vad svalor betyder? Jag har alltid trott dem str fr frihet, men sen sa en igr till mig att de betydde dden?
Senast redigerad av safina 2012-01-31 kl. 01:54.
Citera
2012-01-31, 01:54
Medlem
later lite fjortis?
Citera
2012-01-31, 01:56
Bannlyst
Jag hade krt endast smbokstver ven frsta bokstaven
svalor frknippar jag med dden
Citera
2012-01-31, 01:58
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av safina
Jag r ocks sugen p att gra svalor p handleden, 4 st. En fr mormor, morfar, mamma och pappa. D undrar jag vad svalor betyder? Jag har alltid trott dem str fr frihet, men sen sa en igr till mig att de betydde dden?

Du gr en fr din mormor....en fr din morfar.......en fr mamma.....och en fr pappa... Ska vi anta att dom betyder ngot personligt fr dig som relaterar till dessa mnniskor? Du skapar sjlv meningen med din tatuering.
Citera
2012-01-31, 02:01
Medlem
Kashis avatar
Det viktigaste r vad dom betyder fr dig, sjlv tycker jag tornsvalor r lskiga men hftiga i sina manvrar. Ladusvalor dremot r vldigt vackra. Hur du knner br vara det som avgr, att det symboliserar dd r ju phitt hursomhelst.

Hurvida du ska ha stor bokstav eller inte beror mest p typsnittet, det finns snygga D men kan vara cleant med dirt.
Citera
2012-01-31, 02:21
Medlem
leibovitzs avatar
"dirt off your shoulders".. Kommer se skitcoolt ut nr du str dr som 40ring. Hrig med lmage och krlekshandtag i duschen efter en frlorad innebandy-match i korpen - mot Team samhall.. Som ni frvrigt frlorade mot med 13-0..

Skippa svalorna och ghettoskriften. Och hitta inte p en egen mening fr vad det str fr.
Citera
2012-01-31, 02:55
Medlem
Svalor brukar representera stridspiloter och hur skickliga de r, s om din familj r flygarss allihop s kr p!

Nej men som sagt, det r ju vad du anser att det str fr som r viktigt, det r ju drfr man tatuerar sig. Du hade vl inte tnkt g runt och visa din tatuering och bara "de hr svalorna representerar att min familj aldrig suttit i fngelse...eller vad sger du?"
Citera
2012-01-31, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ixias
Svalor brukar representera stridspiloter och hur skickliga de r, s om din familj r flygarss allihop s kr p!

Nej men som sagt, det r ju vad du anser att det str fr som r viktigt, det r ju drfr man tatuerar sig. Du hade vl inte tnkt g runt och visa din tatuering och bara "de hr svalorna representerar att min familj aldrig suttit i fngelse...eller vad sger du?"

Skitsnack. Svalor har alltid ansetts representera frihet - oavsett vad du har hrt. r en gammal sjmannsgadd frn brjan.

OnT: "dirt off your shoulders" i text lter trkigt, men om du lyckas omvandla det till ngot faktiskt motiv s kan det nog bli hftigt.
Citera
2012-01-31, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leibovitz
"dirt off your shoulders".. Kommer se skitcoolt ut nr du str dr som 40ring. Hrig med lmage och krlekshandtag i duschen efter en frlorad innebandy-match i korpen - mot Team samhall.. Som ni frvrigt frlorade mot med 13-0..

Skippa svalorna och ghettoskriften. Och hitta inte p en egen mening fr vad det str fr.

Vilket fr vrigt de allra flesta tatueringar ocks kommer att vara..

.
Citera
2012-01-31, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkvarts
Skitsnack. Svalor har alltid ansetts representera frihet - oavsett vad du har hrt. r en gammal sjmannsgadd frn brjan.

OnT: "dirt off your shoulders" i text lter trkigt, men om du lyckas omvandla det till ngot faktiskt motiv s kan det nog bli hftigt.
Det var faktiskt ett frsk till ett skmt (med tanke p Kashis kommentar) men nu i efterhand inser jag att jag kanske skulle ha frtydligat det p nt vis.
Citera
2012-01-31, 12:27
Medlem
En mening brjar med stor bokstav och slutar med punkt det borde vl de flesta begripa?

Ang svalor kan de vl ha lite olika betydelse men den vanligaste jag hr r antingen frihet, eller att hitta hem.
Citera
2012-01-31, 12:31
Medlem
Kipps avatar
Just drfr har det varit en traditionell sjmanstatuering. Nr man seglat lngt och tervnt hem. rt nn variant att det var efter ett visst antal r eller sjmil s lade man till en svala
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in