2012-01-30, 12:34
Medlem
Tappade för ett bra tag sedan min iPhone 4 i backen så att baksidan sprack. Jag orkade inte lägga ut pengar på att fixa det då eftersom att det inte var något som helst fel på själva telefonen bortsett baksidan. Nu har dock telefonen börjat leva sitt egna lilla liv. Homeknappen funkar sällan vilket är surt då det i princip den enda knappen man behöver. Sen är ljudet under samtal dåligt jämfört med mina kompisars iPhones samt att SMS går ibland inte fram och till vissa går de aldrig fram.
3 säger att jag inte kan byta in min telefon pga att baksidan har spruckit och jag har redan en ganska stram studentbudget och har inte pengar till att betala hela summan för reparationen.
Nu till frågan. Om jag byter min baksida och sätter dit ett nytt orginalskal och sedan lämnar in den för de fel som är på den, kan de se att jag bytt baksidan då? För då täcker som sagt inte garantierna felen.
Någon som vet?
Citera
2012-01-30, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thatobbe
Tappade för ett bra tag sedan min iPhone 4 i backen så att baksidan sprack. Jag orkade inte lägga ut pengar på att fixa det då eftersom att det inte var något som helst fel på själva telefonen bortsett baksidan. Nu har dock telefonen börjat leva sitt egna lilla liv. Homeknappen funkar sällan vilket är surt då det i princip den enda knappen man behöver. Sen är ljudet under samtal dåligt jämfört med mina kompisars iPhones samt att SMS går ibland inte fram och till vissa går de aldrig fram.
3 säger att jag inte kan byta in min telefon pga att baksidan har spruckit och jag har redan en ganska stram studentbudget och har inte pengar till att betala hela summan för reparationen.
Nu till frågan. Om jag byter min baksida och sätter dit ett nytt orginalskal och sedan lämnar in den för de fel som är på den, kan de se att jag bytt baksidan då? För då täcker som sagt inte garantierna felen.
Någon som vet?

Man tycker ju att det borde gå att i samråd diskutera fram en lösning som blir bra och rättvis för båda parter.

Om det inte kan styrkas att de andra problemen har direkt koppling till den spruckna baksidan så borde de felen kunna åtgärdas på garantin på nåt sätt helt eller delvis, och ett byte av det spruckna bakstycket bekostas av dig.

Dr Tinnitus
Citera
2012-01-30, 12:56
Medlem
Om frågan inte framgick så var den:
Kommer 3/Apple se att jag bytt baksida ifall jag sätter dit en ny originalbaksida innan jag lämnar in den för att få mina problem åtgärdade?
Citera
2012-01-30, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thatobbe
Om frågan inte framgick så var den:
Kommer 3/Apple se att jag bytt baksida ifall jag sätter dit en ny originalbaksida innan jag lämnar in den för att få mina problem åtgärdade?
Byter du baksida så kommer dom märka det, även fast du byter till original baksidan, så fort du skruvar upp skruvarna i botten så försvinner garantin. Anovo, dit dom skickar iphones for reparationer kommer antagligen att märka det. Hur exakt vet jag inte.
Citera
2012-01-30, 13:43
Medlem
MikeWazowskis avatar
Min dotters Iphone 4 sprack efter ett par dar. Jag såg att sprickan satt mitt för simkortshållaren. Tog en rövare och gick till butiken o sa att den spruckit när jag satte in simkortet. De köpte resonemanget och lät mej byta.
Deras kriterier var bl a att det bara var EN spricka utan krackeleringar.
Citera
2012-01-30, 14:11
Bannlyst
Man kan i stort sett glömma garanti när det kommer till skador på telefonen. Skulle endast byta glaset på min HTC sensation via 3. Trodde de skämtade när de sade att det skulle kosta 2800, fuck that säger jag och bytte den själv. Glaset köpte jag på nätet för ca 250kr, med rätt verktyg och lite tålamod så gick det hem.

Om man mot all förmodan ska få småskador fixade så är den enda chansen att ljuga.
Citera
2012-01-30, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CrackThis
Man kan i stort sett glömma garanti när det kommer till skador på telefonen. Skulle endast byta glaset på min HTC sensation via 3. Trodde de skämtade när de sade att det skulle kosta 2800, fuck that säger jag och bytte den själv. Glaset köpte jag på nätet för ca 250kr, med rätt verktyg och lite tålamod så gick det hem.

Om man mot all förmodan ska få småskador fixade så är den enda chansen att ljuga.

Tänk då att ha en telefon med glashölje If rekommenderar ju att man ska extra försäkring specifikt till iPhone pga det usla materialet och kvalitén.
Citera
2012-01-30, 18:50
Medlem
Men säg att de nu ringer och säger till mig att jag jag har bytt baksida. Kan jag inte då säga att jag haft något i stil med: http://www.iphonedelar.se/iphone-4-b...-stal-gra.html .
Kan jag inte bara säga att jag bytte tillbaka till original när jag skickade in den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in