Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-01-30, 11:59
  #1
Medlem
Har precis börjat träna och skulle vilja veta ifall det finns några bra lagliga substitut till anabola eller eventuellt olagliga preparat men som inte är så "hårda".
Tänker alltså på grejer som t.ex. DMAA. Vad finns det mer?
Behöver öka i muskler/vikt markant.

Alla tips är välkomna som kan hjälpa mig att uppnå mitt mål.
Citera
2012-01-30, 12:03
  #2
Medlem
.zemuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Har precis börjat träna och skulle vilja veta ifall det finns några bra lagliga substitut till anabola eller eventuellt olagliga preparat men som inte är så "hårda".
Tänker alltså på grejer som t.ex. DMAA. Vad finns det mer?
Behöver öka i muskler/vikt markant.

Alla tips är välkomna som kan hjälpa mig att uppnå mitt mål.

Jag har hört att mat är riktigt anabolt, och att överskott av kcal bygger bästa massan. Lagligt är det också, och billigt som fan. testa vetja!

mvh
Citera
2012-01-30, 12:06
  #3
Avstängd
ormdoktorns avatar
DMAA kommer inte direkt göra att du ökar i muskelmassa över en natt...

Ostarine skulle väl kunna tänkas vara "anabola-light".

Jag antar att ditt mål är grova överarmar och rutor på magen? Lär dig träna, äta och sova korrekt innan du funderar på steroider eller substitut. Det kommer du längre på och kommer må bättre av än att mosa i dig massa försöksmediciner.


/Ormdoktorn.
Citera
2012-01-30, 12:07
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .zemun
Jag har hört att mat är riktigt anabolt, och att överskott av kcal bygger bästa massan. Lagligt är det också, och billigt som fan. testa vetja!

mvh
Billigt.... Nja kanske inte
Citera
2012-01-30, 12:10
  #5
Medlem
.zemuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LyingInADitch
Billigt.... Nja kanske inte

Komigen, killen väger nog inte mer än 75, tränar helt fel, och en jävla massa skitmat kommer bygga massa ändå med tanke på att han är nybörjare och då spelar fan ingen roll vafan du gör, för då bygger du lätt, sen om det är kvalitetsmassa eller massa är en annan fråga.

Och det är billigt; pasta kyckling lite nötkött, nötter, lite amino, there you go. Ska du däremot optinoja så kommer det dock börja skena iväg med kostnaderna.

mvh
Citera
2012-01-30, 12:10
  #6
Medlem
Bromaans avatar
Precis börjat träna och vill redan hoppa på en kur om jag förstår dig rätt?

Precis som ormdoktorn och .zemun säger, börja med att träna, sova och äta ordentligt innan du avancerar dig till nästa nivå.
Citera
2012-01-30, 12:12
  #7
Medlem
.zemuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bromaan
Precis börjat träna och vill redan hoppa på en kur om jag förstår dig rätt?

Precis som ormdoktorn och .zemun säger, börja med att träna, sova och äta ordentligt innan du avancerar dig till nästa nivå.

Nästa nivå? :/ Träning, kost, vila, > Bättre träning, bättre kost, lite mer optimerad vila > Ännu bättre av allt det förra, gör om 10-15 gånger, börja läs NU om AAS, optimera allt om och om igen, läs mer, sen kan jag tänka mig att man ska börja tänka på köra sin första kur.

mvh
Citera
2012-01-30, 12:18
  #8
Medlem
Bromaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .zemun
Nästa nivå? :/ Träning, kost, vila, > Bättre träning, bättre kost, lite mer optimerad vila > Ännu bättre av allt det förra, gör om 10-15 gånger, börja läs NU om AAS, optimera allt om och om igen, läs mer, sen kan jag tänka mig att man ska börja tänka på köra sin första kur.

mvh
Nästa nivå var kanske fel ordval, menar mer att hoppa på en kur är för avancerat för någon som inte ens vet hur man ska träna/äta för att bygga muskler.
Citera
2012-01-30, 12:23
  #9
Medlem
Det finns inget anabola light eftersom att alla såna ämnen med ens en liten anabol effekt är automatiskt olagliga. DMAA har ingen som helst anabol effekt.


Citat:
Ursprungligen postat av ormdoktorn
'

Därför det skres inom citationstecken. Mindre effekter, mindre bieffekter, om jag är korrekt informerad om osta.

Sen hurvida ett dopingprov ger utslag för ostarine vet jag inte, men jag inbillar mig att man pissar rent trots att man knaprar ostarine.


/Ormdoktorn.
jag citerade fel, det där var till ts
__________________
Senast redigerad av Mr.Dee 2012-01-30 kl. 13:07.
Citera
2012-01-30, 12:29
  #10
Medlem
Tackar för era svar.
Nej jag hade inte tänkt köra en "kur" eftersom jag inte nått mitt genetiska max ännu och precis börjat träna. Dock så har jag ändå svårt att bygga och tar gärna all hjälp jag kan få, med så lite biverkningar och så naturligt som möjligt.
Naturmedel o.s.v., vad tror ni om Maca t.ex.? Ska ge ökad sexlust men kanske kan fungera till träning också?

Idag dricker jag Gainers, Proteinpulver, Kreatin och käkar en jävla massa mat. Allt som händer är att jag har fått en enormt stor ölmage, men är tunn som få överallt annars. Gått upp över 5kg på cirka 2 veckor, men allt har lagt sig på magen som sagt.
Citera
2012-01-30, 12:34
  #11
Avstängd
ormdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Det finns inget anabola light eftersom att alla såna ämnen med ens en liten anabol effekt är automatiskt olagliga. DMAA har ingen som helst anabol effekt.
'

Därför det skres inom citationstecken. Mindre effekter, mindre bieffekter, om jag är korrekt informerad om osta.

Sen hurvida ett dopingprov ger utslag för ostarine vet jag inte, men jag inbillar mig att man pissar rent trots att man knaprar ostarine.


/Ormdoktorn.
Citera
2012-01-30, 12:39
  #12
Medlem
Spinnakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Tackar för era svar.
Nej jag hade inte tänkt köra en "kur" eftersom jag inte nått mitt genetiska max ännu och precis börjat träna. Dock så har jag ändå svårt att bygga och tar gärna all hjälp jag kan få, med så lite biverkningar och så naturligt som möjligt.
Naturmedel o.s.v., vad tror ni om Maca t.ex.? Ska ge ökad sexlust men kanske kan fungera till träning också?

Idag dricker jag Gainers, Proteinpulver, Kreatin och käkar en jävla massa mat. Allt som händer är att jag har fått en enormt stor ölmage, men är tunn som få överallt annars. Gått upp över 5kg på cirka 2 veckor, men allt har lagt sig på magen som sagt.

Håll koll på kosten och ligg på ett litet överskott. På 2 veckor får man inga muskler, kom tillbaks om 2 år.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback