2013-06-12, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missjozo
Då måste du verkligen haft tur!!!!!!

Vad jag hört om man läser ifrån socialstyrlsen att flera patienter på st göran har fått tvingad el chocker mot sin vilja!!
Nej tack för min del ingen inlagd i en sluten vårdburk för mig inte!!

Det var något av det första de föreslog för mig men jag avfärdade det förslaget väldigt fort. Kändes inte helt okey kan jag lova.
Citera
2013-06-12, 01:17
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krax-87
Det var något av det första de föreslog för mig men jag avfärdade det förslaget väldigt fort. Kändes inte helt okey kan jag lova.

Skulle fan sätta en penna i ögat på den person som skulle försöka göra det på mig.

Ont:

S:T Göran.

Själva BAS sög, lyckligtvis fick jag bara vara där 1 timmer eller 2..

Avd 7: Var visserligen inte vaken så mycket men ett runt bord och fastbultade stolar och inget mer gjorde att man var glad att man var väck.

Avd54: Som ett pensionat förutom att medicineringen fungerar ibland värdelöst, man får inte det man är berättigad och minskningen i doseringen sker fort. Mycket subfolk som gnällde. Avdelningen innehöll till mestadels fyllegubbar så stämningen var mesta dels lättsam.

BTW NoA teamet är ett skämt.
Citera
2013-06-12, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenSvamp
Skulle fan sätta en penna i ögat på den person som skulle försöka göra det på mig.

Ont:

S:T Göran.

Själva BAS sög, lyckligtvis fick jag bara vara där 1 timmer eller 2..

Avd 7: Var visserligen inte vaken så mycket men ett runt bord och fastbultade stolar och inget mer gjorde att man var glad att man var väck.

Avd54: Som ett pensionat förutom att medicineringen fungerar ibland värdelöst, man får inte det man är berättigad och minskningen i doseringen sker fort. Mycket subfolk som gnällde. Avdelningen innehöll till mestadels fyllegubbar så stämningen var mesta dels lättsam.

BTW NoA teamet är ett skämt.

I know that, kan bara hålla med dig!!!!!!
NoA är ju som st göran akuten fick jag erfara.
Jag själv lider av traumatisk stress ptsd & fick akut ögonrörlser för ett tag sedan, när jag blundar ser jag olika färger som skiftar i hög hastighet det betyder att hjärnan inte kan kontrollera flashback minnen, man behöver medicin & EMDR behandling för detta, har det än men inte lika mycket nu efter hypnosbehandling på Fobikliniken i sthlm.
på NoA svarade en skötare som sa att kag skulle gå till vårdcentralen för att få ögon droppar för ögonen!!!!!??!!
eeeh ???
Jag är inte alls förvånad att människor blir långtidsjukskrivina eller tar livet av sig för psykiatrin idag är verkligen föråldrad, dem som utbildade sig går bara efter maunaler & inte efter medkänsla & hand beröring som en människa behöver som man får när man åker in på vanliga allmäna akuten!

Kan säga att det finns dem som har skrivit på papper att inte få ect behandling på st bland annat men har fått det ändå!!!!! VARNING säger jag bara!
Den tjejen som fick ECT fick sitt liv förstörd pg av att hon var ju bara depremerad & då skam an inte göra ECT behandling & läkaren sa på st Göran att INGEN KOMMER TRO PÅ EN PSYK PATIENT!!

Jag har verkligen varit djup depremard & mått kaos ...tyvärr mår jag det än...MEN att folk ens lägger in sig frivilligt fattar jag bara inte!!!!!!
Citera
2013-06-13, 11:27
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
I know that, kan bara hålla med dig!!!!!!
NoA är ju som st göran akuten fick jag erfara.
Jag själv lider av traumatisk stress ptsd & fick akut ögonrörlser för ett tag sedan, när jag blundar ser jag olika färger som skiftar i hög hastighet det betyder att hjärnan inte kan kontrollera flashback minnen, man behöver medicin & EMDR behandling för detta, har det än men inte lika mycket nu efter hypnosbehandling på Fobikliniken i sthlm.
på NoA svarade en skötare som sa att kag skulle gå till vårdcentralen för att få ögon droppar för ögonen!!!!!??!!
eeeh ???

(detta är från en tråd jag har där jag kritiserar NoA bland annat)

Medan jag väntade på att NoA-teamet skulle ringa upp igår så ringde jag en vän som kom förbi. Jag var ganska snurrig/virrig/skev när hon dök upp och hade egentligen ingen större koll på omgivningen utan fått vissa saker nu förklarat i efterhand som skedde. Vissa saker lär jag även missat/glömt bort. Min väninna hade med sig någon sorts förbandslåda och plåstrade om mig. Kollade sedan min telefon och såg att det hade gått över 2 timmar sedan jag ringt till NoA och ringde upp och frågade vad som tog sådan tid. Det visade sig att hon som jag hade pratat med hade glömt bort att ringa upp och slutat för dagen!! Fick då en ny "handläggare". Lite senare ringer de upp och säger att NoA teamet inte hade någon läkare för dagen som var inne och hänvisade mig till BAS på St:Göran. Min väninna ringer en taxi och vi åker dit. När vi kommer dit "kvicknar" jag till och fattar vad som är på väg att hända. Har legat inne där förut pga liknande saker så jag vägrar "checka in" och vänder och går därifrån. Min väninnan försöker givetvis övertala mig men jag vägrar.

Vid det här laget så hade jag slutat vara ledsen utan var mest lack(det hade gått ca 3 timmar sedan jag ringde första gången). Vi beställer en ny taxi och åker till henne. I taxin ringer jag en gamla bekant och berättar vad som hänt och säger att jag behöver lite hjälp att må bättre. Han kommer till min väninnas adress och lämnar det jag bett om. Efter bara 2 timmar känns allt bra igen och jag skrattar och det som skett tidigare känns som ett minne blott. Vi sitter och pratar gamla minnen och skvaller ett bra tag. Somnade ganska tidigt och vaknade vid 10 tiden i min väninnas säng. Pratade med både min psykolog och sjuksyster på morgonen och berättade vad som hänt sedan sist och hur jag mår. Tog en taxi hem och nu känns allt som vanligt förutom att jag fortfarande känner mig lite dizzy men jag är glad i alla fall och det är det viktigaste.

Att detta är en "lägga på locket" metod som inte ses som någon vidare lösning är jag medveten om men men. [/quote]

Citat:
Jag är inte alls förvånad att människor blir långtidsjukskrivina eller tar livet av sig för psykiatrin idag är verkligen föråldrad, dem som utbildade sig går bara efter maunaler & inte efter medkänsla & hand beröring som en människa behöver som man får när man åker in på vanliga allmäna akuten!

Ja värre paragrafryttare får man leta efter. Medkänsla är en lyx och tilldelas därför ett fåtal.

Citat:
Kan säga att det finns dem som har skrivit på papper att inte få ect behandling på st bland annat men har fått det ändå!!!!!

Har hört samma saker från olika personer. Och nej! sällan så de "utsattas" röst hörs

Citat:
Jag har verkligen varit djup depremard & mått kaos ...tyvärr mår jag det än...MEN att folk ens lägger in sig frivilligt fattar jag bara inte!!!!!!

När jag var yngre så fattade jag inte varför folk rymde från sådana ställen. Nu vet jag bättre, finns inte en chans att jag skulle låta mig LPTas utan att försöka dra om jag hade möjligheten vid något tillfälle.
Citera
2013-06-19, 02:31
Medlem
Citat:
(detta är från en tråd jag har där jag kritiserar NoA bland annat)

Medan jag väntade på att NoA-teamet skulle ringa upp igår så ringde jag en vän som kom förbi. Jag var ganska snurrig/virrig/skev när hon dök upp och hade egentligen ingen större koll på omgivningen utan fått vissa saker nu förklarat i efterhand som skedde. Vissa saker lär jag även missat/glömt bort. Min väninna hade med sig någon sorts förbandslåda och plåstrade om mig. Kollade sedan min telefon och såg att det hade gått över 2 timmar sedan jag ringt till NoA och ringde upp och frågade vad som tog sådan tid. Det visade sig att hon som jag hade pratat med hade glömt bort att ringa upp och slutat för dagen!! Fick då en ny "handläggare". Lite senare ringer de upp och säger att NoA teamet inte hade någon läkare för dagen som var inne och hänvisade mig till BAS på St:Göran. Min väninna ringer en taxi och vi åker dit. När vi kommer dit "kvicknar" jag till och fattar vad som är på väg att hända. Har legat inne där förut pga liknande saker så jag vägrar "checka in" och vänder och går därifrån. Min väninnan försöker givetvis övertala mig men jag vägrar.

Vid det här laget så hade jag slutat vara ledsen utan var mest lack(det hade gått ca 3 timmar sedan jag ringde första gången). Vi beställer en ny taxi och åker till henne. I taxin ringer jag en gamla bekant och berättar vad som hänt och säger att jag behöver lite hjälp att må bättre. Han kommer till min väninnas adress och lämnar det jag bett om. Efter bara 2 timmar känns allt bra igen och jag skrattar och det som skett tidigare känns som ett minne blott. Vi sitter och pratar gamla minnen och skvaller ett bra tag. Somnade ganska tidigt och vaknade vid 10 tiden i min väninnas säng. Pratade med både min psykolog och sjuksyster på morgonen och berättade vad som hänt sedan sist och hur jag mår. Tog en taxi hem och nu känns allt som vanligt förutom att jag fortfarande känner mig lite dizzy men jag är glad i alla fall och det är det viktigaste.

Att detta är en "lägga på locket" metod som inte ses som någon vidare lösning är jag medveten om men men.

Ja värre paragrafryttare får man leta efter. Medkänsla är en lyx och tilldelas därför ett fåtal.

Har hört samma saker från olika personer. Och nej! sällan så de "utsattas" röst hörs

När jag var yngre så fattade jag inte varför folk rymde från sådana ställen. Nu vet jag bättre, finns inte en chans att jag skulle låta mig LPTas utan att försöka dra om jag hade möjligheten vid något tillfälle.[/quote]

Precis.. då förstår du vad jag menar med varför jag inte fattar varför folk lägger in sig frivilligt...!?
Citera
2013-06-19, 11:06
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Precis.. då förstår du vad jag menar med varför jag inte fattar varför folk lägger in sig frivilligt...!?

Det sista som lämnar kroppen är hoppet är ju det man säger och ibland känner man osäkerhet för sig själv då man både vill dö samtidigt som man inte vill det. Med andra ord, man känner att man inte är herre över sitt eget öde och i ett desperat försök att stoppa den "onda/dåliga" sidan så sätter man sig själv i förvar. Bättre än att dö även om det är en kortsiktigt lösning då problematiken kvarstår och kommer komma tillbaks med samma sannolikhet som att brevbäraren dyker upp idag.

Hur kan vi i ett land som Sverige år 2013 ha en så bedrövlig psykiatri Jag vet iofs att karolinska just nu gör någon sorts research tillsammans med ex patienter som kan tala för sig om hur den kan förbättras. Har för mig att projektet heter FOU. Hoppas innerligt att det leder till förbättringar men å andra sidan kan det väl inte bli sämre?
Citera
2013-06-19, 19:19
Medlem
Citat:
Det sista som lämnar kroppen är hoppet är ju det man säger och ibland känner man osäkerhet för sig själv då man både vill dö samtidigt som man inte vill det. Med andra ord, man känner att man inte är herre över sitt eget öde och i ett desperat försök att stoppa den "onda/dåliga" sidan så sätter man sig själv i förvar. Bättre än att dö även om det är en kortsiktigt lösning då problematiken kvarstår och kommer komma tillbaks med samma sannolikhet som att brevbäraren dyker upp idag.

Hur kan vi i ett land som Sverige år 2013 ha en så bedrövlig psykiatri Jag vet iofs att karolinska just nu gör någon sorts research tillsammans med ex patienter som kan tala för sig om hur den kan förbättras. Har för mig att projektet heter FOU. Hoppas innerligt att det leder till förbättringar men å andra sidan kan det väl inte bli sämre?

Du har så RÄTT!!!
Det du just skrev om att man tappar hoppet det sista människa kan göra för att överleva.. så känner jag just nu ..
För psykiatrin tror sig att dem kan hjälpa mig att vägleda mig att få mig att bli helt frisk..
Det kan dem inte ..det har gått 9år nu som jag har bytt olika öppnevård & ingen har givit mig rät diagnos..ÄN!
För det du skriver att man kan inte tro att det är år 2013 & psykiatrin är så bedrövlig att behandla människor idag.. !!!!
Det är för alla som har gått utbildning som är psykologer, kuratorer, psykiatriker, psykoterpueter med mera som gick sin utbildning på 80 -90 talet,
det är alltså för minst 20 år sedan som det har avstannat med sin behandlings metod & utbildning att behandla människor på rätt sätt idag..!!
ALLA som jag har bemött som jobbar med privata verksamhetersom kostar pengar tyvärr men det hjälper iallafall...är teraputer som inte arbetar med öppen vårdpsykiatrin alls ..
Säger att HELA psykiatrin arbetar som man gjorde på 50 -talet då man gav medicin & el chocker till patienter & gav dem en diagnos sen var det klart.
Människor som utbildar sig & som jobbar inom öppenvården är personer som antingen har nån personlighetstörning själv från början eller pluggar dem till sig ett yrke som är lätt att få jobb sen som mental skötare som tror att vi människor ska behandlas efter en handlingplan/ bok som är gjord för 40 år sedan..!!

Dem flesta som jobbar inom psykvården är oftast dem som sitter på lokal puben & dricker..
För det är bara såna människor jag har fått höra som jobbar på st göran akuten som mental skötare.. för när man söker hjälp som ja skrev förut...är det ingen som får samtal terapi & blir bara säng liggande i bältesäng & är ner drogade patienter.
tar man hadn om människor så? Som jag mår dåligt åke rdit sen lägger dem i en säng .. sen är det lungt efter par timmar .. sen hem igen ..det är ju ingen terapi!! ??
DET KOMMER TA MINST 30 år innan det händer nån skillnad tyvärr....för med den takten med så hög sjukskrivna personer idag så måste det hända nått drastigt & det finns inte pengar till sån resurs idag ...
Det finns olika projekt som du skrev om.. & om forskning om olika sjukdomar som kris & trauma center jobbar med men det kostar pengar att gå på dem för dem som jobbar med psykiatri..
Får själva betala kursen på 26 tusen kr för ett antal veckor & vilka har såna summor på kontot att punga ut & lata psykologer som inte behöver göra så mycket för sin lön betalar inte såna summor för att gå på kurs!!!!

Jag håller me dig ...man kan ej tro att det är år 2013 ..
Vart sjuk år 2004 första gången då jag fick trauma chock för en händels jag har varit med om & den diagnosen är inte helt fast ställt än idag inom öppenvården för dem vet ej hur jag ska behandlas så det viftar bort min rätta diagnos, utan fel behandlar mig istället, dem gör lätt för sig bara.

DET Forskar kris trauma center om bland annat, att folk blir felbehandlade & får kroniska sjukdomar istället!

MAN TAPPAR HOPPET TILL SLUT SOM MÄNNISKA!!

Har du gått på nån privat terapi nångång?
Citera
2013-06-19, 19:55
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
text...

Har du gått på nån privat terapi nångång?

Kortfattat: Psykiatrin är ett skämt som är föråldrad, precis som med mycket annat så kommer väl inte vår regering inse det för ens det springer en massa psyksjuka galningar på stan så att det blir lagligt att bära vapen

Jag har testat allt utom 12steg och Hassela mentalitet känns det som när det gäller statliga typer av behandlingshem. Men jag har bara varit på ett psykhem men en "hel del" vanliga behandlingshem med KBT behandling. Tyckte det var intresseant, synd bara att det var ett spel för galleriet för vissa.

Däremot har jag inte testat privata kliniker och jag har inte ens kollat upp det. Måste kosta ganska mycket. Har en kompis som är på ett privat rehab pga drogerna och han betalar 4 tusen om dagen. Med tanke på det så lär det väl kosta ännu mer på en privat psykklinik.

Vad är det för diagnos du vill "ha"? Vilka har du nu?

Edit: Fan läste fel och fort

Ja jag har testat privat också hos en terapeut för ett par år sedan. Kostade 500/tim eller liknande om jag inte minns fel. Kärringen var värdelös men snäll.
Senast redigerad av EnLitenSvamp 2013-06-19 kl. 20:02.
Citera
2013-06-19, 21:08
Medlem
Citat:
Kortfattat: Psykiatrin är ett skämt som är föråldrad, precis som med mycket annat så kommer väl inte vår regering inse det för ens det springer en massa psyksjuka galningar på stan så att det blir lagligt att bära vapen

Jag har testat allt utom 12steg och Hassela mentalitet känns det som när det gäller statliga typer av behandlingshem. Men jag har bara varit på ett psykhem men en "hel del" vanliga behandlingshem med KBT behandling. Tyckte det var intresseant, synd bara att det var ett spel för galleriet för vissa.

Däremot har jag inte testat privata kliniker och jag har inte ens kollat upp det. Måste kosta ganska mycket. Har en kompis som är på ett privat rehab pga drogerna och han betalar 4 tusen om dagen. Med tanke på det så lär det väl kosta ännu mer på en privat psykklinik.

Vad är det för diagnos du vill "ha"? Vilka har du nu?

Edit: Fan läste fel och fort

Ja jag har testat privat också hos en terapeut för ett par år sedan. Kostade 500/tim eller liknande om jag inte minns fel. Kärringen var värdelös men snäll.

Har oxå haft en jätte snäll privat terapuet.. som kostade mig några tusen innan man förstod att hon inte kunde alls hjälpa mig...

Har gått på jag coach..jostade 1000 kr h
Dem var bra men dem ställer inga diagnoser på en mer ptsd /trauma....dem vägleder en om man har haft saker som behöver redas ut som man har upplevt...
Men enligt dem så har jag varit med för mycket medans öppenvården säger nått helt annat att jag inte kan ha trauma för det har bara folk i krig, natur katastoff, färje katastroff.....
När jag vet att jag har ptsd & det säger alla privta mottgningar inte så klart öppenvården/ privata vårdöppenvård.

Jag har depression, inre stress, flashback, sömn svårigheter.. klaustro fobi, har kväningskänsla ständigt för jag aldrig kan få ro från flashback minnen. Inget annat..
Men öppenvården fattar inte hur det & varför fast man berättar eller dem lyssnar bara till hälften på en.
Dem har inte kunskap eller resuser att behandla traumateserade patienter överhuvudtaget..
Har flera vänner som säger likadant..
Dem fått felbehandlingar, om inte annat få ptsd diagnos men blivit proppad med medicin så dem tappade all sitt hår istället!!

Vad har du sökt hjälp för diagnos?
Citera
2013-06-19, 21:33
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Har oxå haft en jätte snäll privat terapuet.. som kostade mig några tusen innan man förstod att hon inte kunde alls hjälpa mig...

Precis och jag ville fan inte vara taskig och börja ifrågasätta hennes kompetens då jag var i "dåligt skick" när jag kontaktade henne.

Citat:
Har gått på jag coach..kostade 1000 kr h
Dem var bra men dem ställer inga diagnoser på en mer ptsd /trauma....dem vägleder en om man har haft saker som behöver redas ut som man har upplevt...

Har aldrig fått behandling för mina trauman då ingen vetat om det för ens jag dragit därifrån.

Citat:
Men enligt dem så har jag varit med för mycket medans öppenvården säger nått helt annat att jag inte kan ha trauma för det har bara folk i krig, natur katastoff, färje katastroff.....
När jag vet att jag har ptsd & det säger alla privta mottgningar inte så klart öppenvården/ privata vårdöppenvård.

Att fria sig från ansvar och bolla vidare är dem duktiga på. Känns ibland som vissa är misslyckade advokater som jobbar inom psykiatrin

Citat:
Jag har depression, inre stress, flashback, sömn svårigheter.. klaustro fobi, har kväningskänsla ständigt för jag aldrig kan få ro från flashback minnen. Inget annat..

Så du har inte borderline eller liknande? Jag själv har ADHD med AS symtom. Remiss till läkare är skickad.

Citat:
Men öppenvården fattar inte hur det & varför fast man berättar eller dem lyssnar bara till hälften på en.
Dem har inte kunskap eller resuser att behandla traumateserade patienter överhuvudtaget..
Har flera vänner som säger likadant..
Dem fått felbehandlingar, om inte annat få ptsd diagnos men blivit proppad med medicin så dem tappade all sitt hår istället!!

Varför är jag inte förvånad?

Citat:
Vad har du sökt hjälp för diagnos?

Jag vill bara veta vad det är för fel på mig och måste få någon att hjälpa mig att bearbeta min impulsivitet (som är riktigt hög) samt varför jag tänker i vissa banor. Har även temporära utbrott som jag måste lära mig att styra + att jag har extrema mardrömmar som ofta är våldsrelaterade och som slutar med att jag dödas.

Haft den typen av mardrömmar i över 2 år och läkaren (har haft 4a olika tror jag den senaste tiden) har inte kunna ge mig ett skit även fast jag ifrågasätter det och säger att jag definitivt inte kan gå tillbaks till mitt jobb om jag drömmer mardrömmar och är helt slut när jag kommer till jobbet
Citera
2013-06-19, 22:02
Medlem
Citat:
Precis och jag ville fan inte vara taskig och börja ifrågasätta hennes kompetens då jag var i "dåligt skick" när jag kontaktade henne.

Har aldrig fått behandling för mina trauman då ingen vetat om det för ens jag dragit därifrån.

Att fria sig från ansvar och bolla vidare är dem duktiga på. Känns ibland som vissa är misslyckade advokater som jobbar inom psykiatrin

Att fria sig från ansvar och bolla vidare är dem duktiga på. Känns ibland som vissa är misslyckade advokater som jobbar inom psykiatrin!!!
BÄsta inlägget jag har läst... DET STÄMMER JU!!!
PSYKIATRIN ÄR DEM VÄRSTA J*VLA PARAGRAF RYTTARE SOM JAG NÅGONSIN HAR STÖTT PÅ!!!

Har man fååt en diagnos som jag har fått som står i mina papper/ journaler ifrån Liljeholmen så kan man ju nästan tro om man skulle gämföra ett protokoll från ett förhör att jag har suttit i nån sorts rättegång där jag har blivit dömd för nått jag inte har gjort.. Så sinnes sjukt!
Står i journalen att jag inte har nått bevis på att jag har har varit med nån trauma händelse innan jag kom till Liljeholmen psyk. SNACKA om att dömma en människas upplevelser!!

Så du har inte borderline eller liknande? Jag själv har ADHD med AS symtom. Remiss till läkare är skickad.

Varför är jag inte förvånad?

Jag vill bara veta vad det är för fel på mig och måste få någon att hjälpa mig att bearbeta min impulsivitet (som är riktigt hög) samt varför jag tänker i vissa banor. Har även temporära utbrott som jag måste lära mig att styra + att jag har extrema mardrömmar som ofta är våldsrelaterade och som slutar med att jag dödas.

Haft den typen av mardrömmar i över 2 år och läkaren (har haft 4a olika tror jag den senaste tiden) har inte kunna ge mig ett skit även fast jag ifrågasätter det och säger att jag definitivt inte kan gå tillbaks till mitt jobb om jag drömmer mardrömmar och är helt slut när jag kommer till jobbet

Nej inga diagnoser.. det är ju därför jag inte får hjälp för dem har inte kunskapen hur en traumateserade människor är idag... för det är ju därför folk blir fel diagnoserade..
GAD tex är lik PTSD det trodde dem att jag har ..men det stämmer inte helt på mig så nej .

hm....mardrömmar..undra om inte du har nått trauma som du släpper fram när du sover..
Då kroppen slappnar av ... så drömmer man drömmar som är bortföträngda..
Om jag var dig ...gå på hypnos på fobi Kliniken i sthlm & testa om dem kan hjälpa dig me något.
För att ha adhd drömmer man inte såna mardrömmar för ingeting..
Annars så ha ett block vid sängen som du skriver vad du drömmer om eller ta en gammal telekatalog & bara skriv av dig .. det skulle jag har gjort om jag var dig .. tips bara..
As symtom vad är det ?
Citera
2013-06-19, 22:39
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Nej inga diagnoser.. det är ju därför jag inte får hjälp för dem har inte kunskapen hur en traumateserade människor är idag... för det är ju därför folk blir fel diagnoserade..
GAD tex är lik PTSD det trodde dem att jag har ..men det stämmer inte helt på mig så nej .

Beror väl lite vad det beror på för trauma (Förstår om du inte har lust att ta den biten här på FB) men det finns väl "utbildade" personer inom det med? Sedan om kvalitén är dålig är ju en annan sak.

Har du sett denna flicka:

http://www.youtube.com/watch?v=g2-Re_Fl_L4&list=PL-Eqcp2_zLjXv2RVlFKbvU3pv1FAktl2C

Citat:
hm....mardrömmar..undra om inte du har nått trauma som du släpper fram när du sover..
Då kroppen slappnar av ... så drömmer man drömmar som är bortföträngda..

Ja så lär det vara men jag får i alla fall ingen hjälp då jag har "missbruksförflutet" som är känt. När jag skrivs över till öppenpsyk kan jag förmodligen med lite bambiögon få Imovane utskrivet. Men det lär ta tid innan det sker

Citat:
Om jag var dig ...gå på hypnos på fobi Kliniken i sthlm & testa om dem kan hjälpa dig me något.
För att ha adhd drömmer man inte såna mardrömmar för ingeting..

Hypnos?? Funkar verkligen det????? Mycket skeptisk till sådan där "låtsas magi".

Citat:
Annars så ha ett block vid sängen som du skriver vad du drömmer om eller ta en gammal telekatalog & bara skriv av dig .. det skulle jag har gjort om jag var dig .. tips bara..

Tusen tack för tipset!men när det gäller att skriva i ett block så jag gör redan det Ganska intressant att läsa ibland. Vissa saker kommer jag ihåg i flera veckor. Oftast är det bisarra mord jag utför eller som jag utsätts för. I 1 av10 drömmar så är jag GM och inte BO. Irri som fan att det inte är åt andra hållet. Hade varit mycket bättre.

Citat:
As symtom vad är det ?

Asperger.
Senast redigerad av EnLitenSvamp 2013-06-19 kl. 22:43. Anledning: Rättade till lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in