Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2015-04-18, 04:52
  #49
Medlem
FubarOnes avatar
Fick förhinder när jag skulle till överläkaren och har fått vänta nu i över TVÅ månader för det simpla återbesöket innan man ens påbörjar utredning om personligshetsstörningar etc

Ska det va så illa att man ska få vänta så länge?
psykiatrin är så dysfunctionel att man blir tvångsvårdad när de inte ens har LPT grund för det, men samma personer kan låta uppenbart instabila och flöddrade gå igenom utan ens antydan om att sätta den på LPT? Absurt.
Frågan är om det ens är värt att gå igenom denna process för att få något man redan vet bekräftat? Erfarenhet säger att lita inte på några statliga myndigheter, de gör mer skada än nytta.

jag är mer rädd för psykatrin än för mig själv, de är sluga jävlar.
Citera
2015-05-02, 07:15
  #50
Medlem
Hur kommer det sig att det mest är kvinnor som klagar? När jag besöker en psykiater så är jag jävligt tydlig utan att vara konfrontativ. Visar inga känslor. Är artig och trevlig. Säger dom att jag verkar må bra så säger jag bara att "ja, just nu gör jag det". Jag har aldrig haft några problem med psykiatrin. (Jag är man). Det enda jag kan klaga på är väntetider.

Jag har en teori att kvinnor antingen är undfallna och passiva eller så är de tvärtom och visar aversion mot vårdaren, och då blir det svårt att få bra vård. Kvinnor har svårt att vara balanserade och opersonliga. Men det är bara spekulation.

Det gäller att se personalen som robotar som är där för att göra sitt jobb. Jag struntar fullständigt i huruvida jag gillar personen som människa, jag är där för att bli hjälpt och jag gör det bästa för att bli det. Att dom egentligen skiter i en är självklart, dom träffar ju nya människor med problem hela tiden.

Det finns säkert sopor till läkare som aldrig gör nåt rätt också, det tvivlar jag inte på.
__________________
Senast redigerad av Konservburk 2015-05-02 kl. 07:37.
Citera
2015-05-11, 22:37
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missjozo
[b]Att hitta nån seriös psykiatrisk mottagning öppenvård... är att leta en nål i ett höstack!
Jag har gått på liljeholmen & blev diagnoserad som jag inte ens visste att jag hade.. M.W. sa nått helt annat till mig som inte ens kopplar till det ämnet jag fick som diagnos.

Ang om Mörby... INGEN lyssnar på nån som mår dåligt idag med med känsla att tänka rätt..den tjänsten jobbar inte Psykologer , psykoterapueter, Psykiatriker med flera sa min Psykiatriker.
Man sätter en diagnos sen är det bra för det finns ingen medkänsla när det handlar om psykisksjukdom för då är man fel som människa , man hamnar i en diagnos fack.

[/i]Handlar det om fysiska skador så får man direkt medkänsla av vård personal , vänner ect.
Om alla Vårdcentraler gjorde som alla inkompetenta psykiatriker skulle inte ha nån alls empati för yttre skador eller kronisk led sjukdom ,cancerpantienter ect..så skulle inte våra husläkare ha något arbete alls!

Men i detta samhälle idag så är det fel att må dåligt i psyket..det är smutsigt att inte vara helt normal i huvudet..alla människor som inte är helt normala söker inte hjälp..men dem som inte söker hjälp lider dock inte av en psykisk sjukdom på papper.

Vem är normal igentligen eller helt frisk i huvudet?
Skulle hela jorden befolkning söka hjälp så skulle man hitta fel på alla människor!

Men om man har nått man lider av som man inte kan leva en hel normal vardag-- så FÅR man inte hjälp i dagens samhälle för psykiatri är föråldrad!! skam när folk bara mår sämre & sämre!

Att hitta en bra psykolog/ psykoterapuet finns bara om du har pengar att punga ut ca 500/1000kr i per samtal hos en som bryr sig att lyssna på dina problem utan en massa olika diagnoser & mediciner som man blir bara sjukare av så skulle inte man inte må så jävla dåligt somjag gör nu för jag har fått lida av alla felbahandlingar som jag har fått utstå på LILJEHOLMEN PSYKMOTAGNING!

Har du blivit illa behandlad på Liljeholmen så SKRIV gärna komentarer..!!


Håller med det här. Har erfarenhet av PRIMA I mörby och kan meddela att de behandlar sina patienter dåligt och när man väl befinner sig där inne så är det en kamp om vem som är sjukast - vinner mest uppmärksamhet. Alla patienter klagar på fysisk smärta som deras icke fungerande mediciner framkallar. Som ett resultat av mediciners biverkningar ges patienter mer "läkemedel" så som alvedon, så att de inte ska märka av biverkningarna. Läkemedel för läkemedel till ett ytterligare läkemedel för biverkningarna. Jag tror de flesta blir sjukare av att vara där, än friskare. Maten är ohälsosam - vem fan ger socker till ADHD patienter t ex? Eller bipolära, när man vet att det är psykosfrakallande? Vårdarna och personalen behandlar sina patienter som spädbarn. Och allting man säger blir ifrågasatt då man som patient förlorar sina rättigheter och inget man säger blir taget på allvar. Istället för att hjälpa patienter blir de istället mer nerdrogade med respektive preparat till de är tillräckligt lugna och snurriga I huvudet/förvirrade för att läkarna ska kunna "hjälpa" sina paienter.
Citera
2016-02-10, 18:24
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Hur kommer det sig att det mest är kvinnor som klagar? När jag besöker en psykiater så är jag jävligt tydlig utan att vara konfrontativ. Visar inga känslor. Är artig och trevlig. Säger dom att jag verkar må bra så säger jag bara att "ja, just nu gör jag det". Jag har aldrig haft några problem med psykiatrin. (Jag är man). Det enda jag kan klaga på är väntetider.


Jag har en teori att kvinnor antingen är undfallna och passiva eller så är de tvärtom och visar aversion mot vårdaren, och då blir det svårt att få bra vård. Kvinnor har svårt att vara balanserade och opersonliga. Men det är bara spekulation.

Det gäller att se personalen som robotar som är där för att göra sitt jobb. Jag struntar fullständigt i huruvida jag gillar personen som människa, jag är där för att bli hjälpt och jag gör det bästa för att bli det. Att dom egentligen skiter i en är självklart, dom träffar ju nya människor med problem hela tiden.

Det finns säkert sopor till läkare som aldrig gör nåt rätt också, det tvivlar jag inte på.

Att vår värld inte är jämställd och att vi måste höja rösten för att höras är ju ingen nyhet och att i ett forum påpeka de brister man har stött på inom vården i hopp om att få förståelse och hjälp är knappast att klaga obefogat. Att bli sedd och hörd och respekterad tycker jag att man ska bli utan att spela rollspel och vara taktisk. Det måste väl ändå vara mer än nog att vara ärlig och sig själv?
Att vara saklig och inte visa några känslor på en psykiatrisk mottagning för att få hjälp är ju som att be en enbent att springa för att få en protes. När man kräks och blöder näsblod av panik, googlar hur man knyter snaror, inte äter för man inte vågar gå till affären eller kanske jazzar loss i en mani där man efter fyra dygns vakenhet målar fönstrena svarta för det e så jävla ljust i lägenheten. Om man där mitt i sitt kaos lyckas få en uns till hopp om att det finns ett bättre liv och lyckas ta sig hela vägen till psykiatrin för att få hjälp. Är det då rimligt att kräva av patienten/oss att vara artig, trevlig och inte visa känslor för att få vård? Och jag tror INTE att det har att göra med att jag är kvinna som min behandlare somnade under mitt senaste besök. Eller att psykiatrikern jag sist träffade sa att tiden tagit slut och sa att det tyvärr inte fanns något att göra för mig..
Citera
2018-11-16, 13:36
  #53
Medlem
Size420s avatar
Prima Liljeholmen... Ett ord bara, wow... Och då menar jag inte på ett positivt sätt utan det där e nog det sjukaste stället jag vart på. Folk springer in och ut som djur. Piss otrevlig tjej i kassan och en sjuksköterska som ville få mötet så kort som möjligt..

Jag undrar om personalen går på provision gällande besöks antal.

Tillfällen som nu man hade velat va journalist på en stor tidning, folket förtjänar få veta hur psykiatrin behandlar folk och framförallt hur PRIMA jobbar.

Äsch nu tar jag helg. Men om det är någon som överväger prima så dont fucking do it.. Tack för mig
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback