2012-01-30, 10:42
Medlem
sara.nillsons avatar
Ni som studerat distans p NTI skolan. Kan ni bertta om era erfarenheter? Kurs, skolans personal, stress niv, svrighet, arbetsuppgifter m.m

Funderar p att Studera kemi B via NTI men har inte haft bra erfarenhet sist jag pluggade Biologi A.

SNLLA KON MED RD OCH TIPS! Mste anska senast 1 feb.

/sara
Citera
2012-01-30, 14:31
Medlem
Hej,

Jag har lst kemi B p NTI innan. De r s otrolig svra med att ge ut MVG, tycker jag d, men sen finns det vissa som fr det.

Man fr ett antal prov, 2 insndingsuppgifter och en frdjupning och jobba med under kursens gng. Detta var vad jag fick allafall, d lste jag kursen p 5 veckor.

Hoppas det var lite till hjlp.

Lycka till
Citera
2012-01-30, 15:23
Medlem
sara.nillsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilli900
Hej,

Jag har lst kemi B p NTI innan. De r s otrolig svra med att ge ut MVG, tycker jag d, men sen finns det vissa som fr det.

Man fr ett antal prov, 2 insndingsuppgifter och en frdjupning och jobba med under kursens gng. Detta var vad jag fick allafall, d lste jag kursen p 5 veckor.

Hoppas det var lite till hjlp.

Lycka till

Ja det stmmer det du sger. Svrt att f mvg. P distans har jag inte lyckats med mvg, medan jag alltid legat p mvg. Hur svr tyckte du kursen var d? och hur mycket fick du plugga?

Var det labb ocks? Var sjlva samtalet eftert vldigt svrt? allts frgade lraren om allt i detalj? jag har lite telefon skrck och det skrmmer mig att sitta och frklara 5 veckor sdr p ngra minuter!
Citera
2012-01-30, 20:46
Medlem
El-Knoxs avatar
Nu var det vldigt lnge sedan men jag lste 3 stycken kurser genom NTI;
Jag lste upp mina betyg i Matte A och B samt lste till Samhllskunskap B.

Sjlv hade jag inga som helst problem att lsa hemifrn d jag anser mig ha hg disciplin.

Lrarna tyckte jag var riktigt bra ocks. De tog kontakt bde via e-mail och telefon.
Jag skickade utrkningar, prov, extrauppgifter osv via mail eller snigelpost.
Dessa gick vi sedan genom muntligt via telefon.

Nu tnker skert vissa, "Jo tjena d r det ju skitltt att fuska p matteproven. Bara att lta en polare gra proven och sen r det klart".
Nej det funkar inte riktigt s. Alla utrkningar mm skickas in till lraren. Drefter gr man muntligt genom provet och fr frklara steg fr steg hur man tnkt och gjort.
Begriper man inget av sina egna utrkningar s mrker lraren det direkt.

I samhllskunskapen gjorde jag ntt arbete p typ 15+ sidor om oljans pverkan p vrldspolitiken och ekonomin (eller ngot t det hllet).

Jag vill minnas att jag landade ett MVG p samtliga kurser. Men d var jag ocks vldigt engagerad och gjorde allt som jag ombads gra.
Senast redigerad av El-Knox 2012-01-30 kl. 20:50.
Citera
2012-01-30, 20:52
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Knox
Nu var det vldigt lnge sedan men jag lste 3 stycken kurser genom NTI;
Jag lste upp mina betyg i Matte A och B samt lste till Samhllskunskap B.

Sjlv hade jag inga som helst problem att lsa hemifrn d jag anser mig ha hg disciplin.

Lrarna tyckte jag var riktigt bra ocks. De tog kontakt bde via e-mail och telefon.
Jag skickade utrkningar, prov, extrauppgifter osv via mail eller snigelpost.
Dessa gick vi sedan genom muntligt via telefon.

Nu tnker skert vissa, "Jo tjena d r det ju skitltt att fuska p matteproven. Bara att lta en polare gra proven och sen r det klart".
Nej det funkar inte riktigt s. Alla utrkningar mm skickas in till lraren. Drefter gr man muntligt genom provet och fr frklara steg fr steg hur man tnkt och gjort.
Begriper man inget av sina egna utrkningar s mrker lraren det direkt.

I samhllskunskapen gjorde jag ntt arbete p typ 15+ sidor om oljans pverkan p vrldspolitiken och ekonmin (eller ngot t det hllet).

Jag vill minnas att jag landade ett MVG p samtliga kurser. Men d var jag ocks vldigt engagerad och gjorde allt som jag ombads gra.

Det r ju dock bara att lta polaren ven skta telefonsamtalet
Citera
2012-01-30, 21:19
Medlem
El-Knoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Det r ju dock bara att lta polaren ven skta telefonsamtalet

Hehe.
Det har du nog helt rtt i.
Citera
2012-02-26, 18:40
Medlem
Jag har lst 2 r p NTI och tycker det fungerar bra.

Man skall gra insndningsuppgifter som skall skickas in varje vecka vid heltidsstudier eller var fjrde vecka vid kvarttidsstudier. Man gr ocks delprov emellant och i slutet av kursen gr man ett prov, modell knepigt. Se till att du minns i princip nstan allt du har lst under kursen Sitter allt som en smck s r det inga problem. Nr slutprovet r klart s har man ett betygssamtal dr kursen gs igenom. Frgor p detta?

Se till att arbeta med uppgifterna och skjut dem inte framfr dig s r det inte speciellt stressigt.
Senast redigerad av Wario-Man 2012-02-26 kl. 18:44.
Citera
2012-03-24, 20:53
Medlem
bettybarettas avatar
Jag lser p nti till underskterska,
Datakunskap fr tillfllet. Vet nn hur mycket som krvs fr att iallafall bli godknd??
Jag tycker det r skitsvrt att lsa sig till words excel
Citera
2015-02-02, 12:24
Medlem
Hej! Lser just nu religionskunskap 1 hos NTI. Och ska om ngon vecka gra ett slutprov. S min frga r fljande; Har ngon nyligen gjort slutprovet? I s fall ungefr vad r det som frgas? Tacksam fr svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in