2012-01-30, 09:56
Medlem
Piatras avatar
Jag vet inte riktigt hur länge jag haft det så här, men åtminstone i 7 år. Varje gång jag blir förkyld och halsen blir lite torr och irriterad får jag förr eller senare en obehaglig 'kittlande' känsla. Detta händer alltid på samma exakta punkt endera i vänster eller höger sida av halsen, precis i höjd med adamsäpplet, aldrig någon annanstans. Oftare i vänster sida än i höger faktiskt.. Men i alla fall. Kittlandet är hemskt på det sättet att det framkallar hostattacker utan dess like! Det går inte att sluta hosta, utan det är bara att hålla på tills attacken går över. Och nu är det inga små harklingar jag snackar om. Folk vänder sig om och tittar och detta händer ute bland folk... Jag kan känna det några sekunder innan 'kittlandet' börjar, och brukar hämta ett glas vatten och halspastiller om jag kan, men det hjälper inget vidare, vattnet brukar jag näst intill hosta upp igen innan allt är över. Samtidigt som jag hostar rinner det maaassor av tårar från endast ett öga, alltid ögat som är på samma sida som 'kittlandet' i halsen. Så kittlar det i höger sida av halsen är det höger öga det rinner från. Dessutom rinner det snor också, p.g.a tårarna. Attackerna brukar hålla på mellan 30 sekunder och 1½ minut, och det är extremt jobbigt att ha tårar och snor rinnande ner för ansiktet om man råkar befinna sig i en provsal eller liknande... När attacken väl är över nyser jag lätt också, har jag märkt. Behöver bara titta mot en lampa eller något ljust. Detta låter nästan lite galet när man skriver det så här men.. Haha.

Jag har aldrig stött på nån som vet vad jag menar när jag beskriver mitt problem, och nu undrar jag om någon här har upplevt samma sak? I så fall, hur brukar ni lindra era attacker? Går dom kanske till och med att undvika? Säg inte att jag är ensam om detta!
Citera
2012-01-30, 09:58
Medlem
Piatras avatar
Just det ja, glömde ju skriva hur ofta det brukar hända. 1-3 gånger per dag, i princip under hela förkylningen.
Citera
2013-02-26, 21:45
Medlem
Känner igen det du beskriver, fast jag har det bara på höger sida sedan slutet av förra sommaren ungefär, det kommer och går i perioder. Extremt irriterande. Försökt googla mig till någon förklaring, men ditt inlägg är det första jag sett som liknar det jag själv har
Citera
2013-07-13, 00:14
Medlem
coexs avatar
Jag lider också av detta, hostar så jag kräks när jag dår denna grej dessutom. Har nu efter bråvalla fått ett jävla virus som har hållt i sig i två veckor, halsont, hosta, ögon samt öroninflammation och feber. Men något av det värsta är ju det här som du beskriver, är det ingen annan som har upplevt detta o har lite info?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in