• 2
  • 3
2012-01-30, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slev
Ok.
Visst tar jag och gör antaganden i detta, men menar du att du ANTAR att detta är första gången denna stolle flår någon i sitt liv, och då väljer han att försöka flå en kran?

Låt mig tvivla, tvivla stort.

tack för dialogen.
*Utgår*
Nu förstår jag inte alls vad du pratar om. Vem har sagt att denna stolle ska flå sin kran?
Citera
2012-01-30, 09:23
Medlem
TorstenFlincks avatar
Har hamnat i skulder själv när jag var yngre, dock inga 35 tusen utan några lax hit och dit. Jag brydde mig inte så mycket om konsekvenser på den tiden. Dock så kom konsekvenserna efter ett tag med 10 pers på hembesök som bankar på ens dörr osv. Nuförtiden så sätter jag mig aldrig i skuld på ens en femma om jag inte vet att jag kan betala tillbaka. Drogförsäljare kan vara farliga på riktigt och folk har fått sätta livet till för mycket mycket mindre summor än 35 lax.

Försök hjälpa din kusin, FÖR DEN HÄR GÅNGEN, med cash. Sätter han sig själv i skuld igen hos några skumma typer så har han uppenbarligen inte lärt sig något av sina misstag.
Citera
2012-01-30, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solely
Min kusin gick i 35 tusen skuld (förmodligen mer) så jag undrar hur vanligt detta är? Så hur vanligt är det att man går i höga skulder, kan tillägga att min kusin inte har jobb men letar nu förgäves.

Anledningen till att han gick upp i sådana skulder var att han kritade för att sälja, men istället rökte han upp allting och kunde då inte betala tillbaka. Jag kunnat se på honom sedan länge att han har riktiga problem men man bli så jävla arg när det sånt händer.

Har ni varit med om liknande och hur fixade ni det?

Varför lägger du det i det här forumet, be mod att flytta till övriga droger eller något...
Citera
2012-01-30, 09:39
Moderator
kvm3s avatar
Eftersom ämnet ligger närmare privatekonomi än cannabis flyttas tråden till det förstnämnda forumet.

Cannabis > Privatekonomi

/Mod
Citera
2012-01-30, 11:34
Medlem
fskers avatar
Jag råkade tabba mig lite och gjorde misstaget att försöka sälja i Oskarshamn. Det dummaste valet någonsin! Sälj aldrig i Oskarshamn, förvirrade horungar är vad dom är

11 000 back.
Citera
2012-01-30, 12:18
Bannlyst
"att min kusin inte har jobb men letar nu förgäves.

................

Anledningen till att han gick upp i sådana skulder var att han kritade för att sälja, men istället rökte han upp allting"

Klart han inte får något jobb - den här jävla haschindianen är ju inte anställningsbar-
vilken företagare/företag skulle vilja anställa honom?

Han är ju dessutom ekonomiskt opålitlig.

Hans enda möjligheter de närmaste åren - är som andra som inte får jobb - starta eget företag.

Det har så klart sina risker - men det finns ett säkert kort - leasingbranschen och Rent-My-Ass
ingen kapitalinsats och garanterade inkomster - hur stora beror på en själv och geografin.
Citera
2012-01-30, 13:46
Medlem
LuminorBases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solely
Min kusin gick i 35 tusen skuld (förmodligen mer) så jag undrar hur vanligt detta är? Så hur vanligt är det att man går i höga skulder, kan tillägga att min kusin inte har jobb men letar nu förgäves.

Anledningen till att han gick upp i sådana skulder var att han kritade för att sälja, men istället rökte han upp allting och kunde då inte betala tillbaka. Jag kunnat se på honom sedan länge att han har riktiga problem men man bli så jävla arg när det sånt händer.

Har ni varit med om liknande och hur fixade ni det?

OM (!) du ska hjälpa honom så sätter du dig ned med honom och pratar. Om han visar tecken på att aldrig mer röka och lägga in sig på behandling så täck skulden åt honom.

Du ringer killen han är skyldig och betalar av skiten , antingen direkt eller på avbet.
De flesta som jobbar med detta är bara intresserade av pengarna och skiter i ursäkter och bortförklaringar.

Berätta hur mycket du kan betala och när.

Men sätt ihop det med ett krav på den beroende!
Citera
2012-01-31, 00:13
Medlem
solelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Var inte efterbliven, blir man bara lurad är man korkad. När du klarar dig utan stödhjulen på cykeln är du förhoppningsvis gammal nog att ha lärt dig att man inte ska lita på andra människor utan tänka själv. Din kusin verkar vara lika omogen som dig, förvånande att han är den enda som sitter i skiten.

Man ska krita för att ha överhanden foch därmed minska risken att bli lurad.

Att vara omogen är bättre än att vara en patetisk unge som spelar 20 år äldre än han är.

Fetstilta: Du vet inte vad du snackar om, jag är flera steg framför dig.
Senast redigerad av solely 2012-01-31 kl. 00:19.
Citera
2012-01-31, 00:19
Medlem
solelys avatar
Tack för de seriösa svaren, ska snacka med honom och se vad det leder. Hoppas det fixar sig
Citera
2012-01-31, 00:43
Medlem
tryffs avatar
mitt bästa tips vore att lämna stan, lägga av och bli en svensson. den karaktären har han naturligtvis inte....
Citera
2012-02-01, 06:19
Bannlyst
Om man inte har pengar och puffar sig i skuld - då är man mogen för LyxFällan.

Anmäl din kusin till lyxfällan!!!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in