• 1
  • 2
2012-01-30, 04:24
Medlem
solelys avatar
Min kusin gick i 35 tusen skuld (förmodligen mer) så jag undrar hur vanligt detta är? Så hur vanligt är det att man går i höga skulder, kan tillägga att min kusin inte har jobb men letar nu förgäves.

Anledningen till att han gick upp i sådana skulder var att han kritade för att sälja, men istället rökte han upp allting och kunde då inte betala tillbaka. Jag kunnat se på honom sedan länge att han har riktiga problem men man bli så jävla arg när det sånt händer.

Har ni varit med om liknande och hur fixade ni det?
Citera
2012-01-30, 04:26
Medlem
Aviarts avatar
Har man inte pengar så ger man fan i att knarka. Rätt vad det är så kriitar du av fel kran och sen sitter du där med en sekatör mot nötpåsen skrikandes om förlåtelse.
Citera
2012-01-30, 04:33
Medlem
Denoms avatar
Genom att inte skuldsätta sig över vad man kan hantera från första början. Antingen så hjälper du din kusin eller så lär han sig förhoppningsvis en läxa när han möter konsekvenserna.
Citera
2012-01-30, 04:43
Medlem
solelys avatar
Vad gör man?
Citera
2012-01-30, 04:46
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solely
Vad gör man?
Vill du hjälpa honom?
Citera
2012-01-30, 04:50
Medlem
solelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Vill du hjälpa honom?
Ja det är ju trots allt familjen först.
Citera
2012-01-30, 04:52
Medlem
Vanligt är det ju, finns många dumma människor som inte kan hantera pengar.. det har ju egentligen inte så mycket med själva rökat att göra, det handlar om människor som har problem och överskattar sin förmåga att hantera pengar.
Citera
2012-01-30, 04:53
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solely
Ja det är ju trots allt familjen först.
Försök i alla fall att se till att han inte hamnar i samma sits igen.
Citera
2012-01-30, 04:54
Medlem
Gambias avatar
Han kanske bör söka hjälp? I mina öron låter det i alla fall som att hans bruk gått över i ett missbruk.
Citera
2012-01-30, 04:58
Medlem
solelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ashraf88
Vanligt är det ju, finns många dumma människor som inte kan hantera pengar.. det har ju egentligen inte så mycket med själva rökat att göra, det handlar om människor som har problem och överskattar sin förmåga att hantera pengar.

Exakt så är det, men han vill alltid verka bra i andras ögon. Därför bjuder han dem på knark, mat och lånar ut till dem. Han har många personer som även är skyldiga honom vad tycker ni är bästa sätt att veva in dem? Hota?
Citera
2012-01-30, 05:03
Medlem
kaffas avatar
Han har vad han förtjänar! Är du en sådan pundare att du inte kan krita utan att röka upp allt när du skall försälja får man skylla sig själv.

Man kritar aldrig. Typ regel nummer ett! Bara hört om ett fåtal affärer där det gått bra att krita, en av dessa pågår fortfarande. Personen i fråga hämtar varor för X kronor, och samtidigt som han hämtar lämnar han från förra partiet..

Edit: Såg att han var en generös person, men tidigare står kvar. Man får tänka innan man handlar.

Det enda du kan göra är att låta honom lära sig av sitt misstag, och möjligen fixa fram pengar.
Citera
2012-01-30, 05:07
Medlem
solelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffa
Han har vad han förtjänar! Är du en sådan pundare att du inte kan krita utan att röka upp allt när du skall försälja får man skylla sig själv.

Man kritar aldrig. Typ regel nummer ett! Bara hört om ett fåtal affärer där det gått bra att krita, en av dessa pågår fortfarande. Personen i fråga hämtar varor för X kronor, och samtidigt som han hämtar lämnar han från förra partiet..

Var inte efterbliven, kritar man inte blir man bara lurad. Suug.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in