2005-05-19, 16:42
Medlem
Man fick ju se att klas började tjaffsa med C-F i det som ska visas ikväll. Någon som vet mer om det?

Man fick ju se lite klipp på Klas när han höll på med kameran och slog i dörren o sen började tjaffsa o agera lite hotfullt mot C-F.

Han verkar ju fan vara helt ur balans..Iaf efter det lilla man fick se på reklamen..

haha undrar fortfarande vad C-F menade med att Klas var satans lr djävulens son..Skämta han lr menade han allvar? Förstår isf inte varför..Han som verkade komma och tycka så bra om Klas
Citera
2005-05-19, 17:54
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaoo
Man fick ju se att klas började tjaffsa med C-F i det som ska visas ikväll. Någon som vet mer om det?

Man fick ju se lite klipp på Klas när han höll på med kameran och slog i dörren o sen började tjaffsa o agera lite hotfullt mot C-F.

Han verkar ju fan vara helt ur balans..Iaf efter det lilla man fick se på reklamen..

haha undrar fortfarande vad C-F menade med att Klas var satans lr djävulens son..Skämta han lr menade han allvar? Förstår isf inte varför..Han som verkade komma och tycka så bra om Klas

Jag nämnde det i spoiler på förra sidan, längst upp. Det var Klas´ andra stora psykbryt i huset. BB valde att censurera bort det förra helt (ca 2 veckor sedan). Denna gång visas det tydligen, så kolla ikväll ( med reservation för klippning/vinkling - då återkommer jag här). Killen är ordentligt rubbad alltså.
Citera
2005-05-19, 20:28
Bannlyst
En kul grejj bara, jag träffa Linda Rosing idag
Citera
2005-05-19, 20:28
Bannlyst
Citera
2005-05-19, 20:30
Medlem
Var det någon mer än mig som skämdes över Klas beteende i huset???
Citera
2005-05-19, 21:57
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powah

så kul att man postar det två gånger?

nej vars, för att vara lite OT:
var hon så ful som hon verkar i tidningarna?
Citera
2005-05-19, 22:24
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:

Ändå var det nedklippt och verkade mycket mindre än det var. Vi fick inte se Klas tända bomb så det började brinna på köksgolvet, hota BB-produktionen etc.

Det var sista BB-sändningen ikväll. Nu återstår bara finalen 20:00-22:00 på söndag. Plus ett special-BB efter det, med höjdpunkter.
Citera
2005-05-20, 04:05
Medlem
BonJonBowies avatar
Tina vinner Big Brother 2005

Ursprungligen postat av Watchlar på BB forumet

OK, låt mig berätta vad jag hört av en bekant som är storspelare och håller på med betting. Jag kan inte garantera uppgifterna, men han brukar ha koll och hur som helst låter det han säger högst troligt.

Årets Big Brother final anses bland storspelarna som rena guldgruvan av två skäl:
1. Finalisten Tina är undervärderad och har höga odds (2,5 - 3). Kolla t.ex. http://www.betsson.com/sv/betting/i...p;categoryID=42
2. Utgången av finalen kan påverkas helt lagligt genom telefonomröstningen.

Att Tina är undervärderad är ingen slump, spelare har medvetet spammat t.ex. Aftonbladets pollar för att få Britt att framstå som en solklar vinnare. Detta har skett genom autoröstning, kolla TMM's länk om hur det går till:
http://groups.google.com/groups?q=k....net&rnum=2
Expressens märkliga artikel i veckan har ytterligare spätt på idén om att bara Britt kan vinna, kolla:
http://www.expressen.se/index.jsp?d=112&a=285287

Pga av detta har MYCKET stora pengar satsat på Tina som vinnare. Han kände till ett samarbete mellan storspelare, där upplägget var enligt följande:
1. Spelaren betalar en summa pengar till en pålitlig "mäklare".
2. "Mäklaren" satsar hälften av spelarens pengar på olika betting-sajter.
3. Den andra hälften av spelarens pengar används av "mäklaren" till att ringa på Tina som vinnare.
4. Om/när Tina vinner så får spelaren tillbaka satsade pengar + en rejäl vinst ("mäklaren" tar en mindre avgift för sitt jobb).

Låt oss ta ett exempel: En spelare satsar 100 000 kr, 50 000 av dessa satsas och 50 000 kr används för att ringa på Tina. Om Tina vinner till oddset 3 så får spelaren tillbaka 150 000 kr (minus "mäklar"-avgift), en nätt förtjänst på ca. 50 000 kr!

Att Klas eller CF, som har ännu högre odds, ej satsas på beror på att risken är större samt på att om någon av dom skulle vinna vore det en mindre "skandal". "Skandalen" kunde i sin tur innebära att det blev problem med utbetalningarna från betting-firmorna. :smart:
-------
Får bara tillägga att detta är kopierad från alltomtv.com.
Det är nu inte lov att använda ord som är betting-relaterade på bigbrother-forumet.
Citera
2005-05-20, 08:38
Medlem
thebandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonJonBowie

OK, låt mig berätta vad jag hört av en bekant som är storspelare och håller på med betting. Jag kan inte garantera uppgifterna, men han brukar ha koll och hur som helst låter det han säger högst troligt.

Årets Big Brother final anses bland storspelarna som rena guldgruvan av två skäl:
1. Finalisten Tina är undervärderad och har höga odds (2,5 - 3). Kolla t.ex. http://www.betsson.com/sv/betting/i...p;categoryID=42

Att Tina är undervärderad är ingen slump, spelare har medvetet spammat t.ex. Aftonbladets pollar för att få Britt att framstå som en solklar vinnare. Detta har skett genom autoröstning, kolla TMM's länk om hur det går till:
Expressens märkliga artikel i veckan har ytterligare spätt på idén om att bara Britt kan vinna, kolla:

Pga av detta har MYCKET stora pengar satsat på Tina som vinnare. Han kände till ett samarbete mellan storspelare, där upplägget var enligt följande:
3. Den andra hälften av spelarens pengar används av "mäklaren" till att ringa på Tina som vinnare.
4. Om/när Tina vinner så får spelaren tillbaka satsade pengar + en rejäl vinst ("mäklaren" tar en mindre avgift för sitt jobb).

Låt oss ta ett exempel: En spelare satsar 100 000 kr, 50 000 av dessa satsas och 50 000 kr används för att ringa på Tina. Om Tina vinner till oddset 3 så får spelaren tillbaka 150 000 kr (minus "mäklar"-avgift), en nätt förtjänst på ca. 50 000 kr!

Att Klas eller CF, som har ännu högre odds, ej satsas på beror på att risken är större samt på att om någon av dom skulle vinna vore det en mindre "skandal". "Skandalen" kunde i sin tur innebära att det blev problem med utbetalningarna från betting-firmorna. :smart:
-------
Det är nu inte lov att använda ord som är betting-relaterade på bigbrother-forumet.

Öhh satsa 100.000 för att tjäna mindre än 50.000 på något som i bästa fall få sägas vara en fifty-fifty chans... Verkar smart.
Citera
2005-05-20, 08:44
Medlem
Citat:

Nä jag har skämts över den mannen rätt länge nu. Tyckte han var helt ok i början av Big Brother men de sista veckorna har han verkligen lyckats med att slänga bort miljonen "öm en säger" Han har ju förstås ett jättestöd hos alla småtjejer men som han betett sig sista veckorna bör han inte ha en chans.

De skulle ha kastat ut honom. Han har ju gnällt så djävla mycket om hur gärna han vill ut så de kunde hjälpt fjanten på traven

När det gäller vem som vinner så har nog TYVÄRR Tina en jättechans. Det är inte klokt egentligen att en sån störd tjej som gör sig osams med allt o alla får massor av fanatiska fans i Sverige och Norge

Ni kan ju läsa hur Tina-fansen skriver på Allt om TV forumet och då blir man alldeles mörkrädd

men det är klart alla får ju tycka som de vill men för mig får helst Carl-Fredrik eller Britt vinna.......
Citera
2005-05-20, 08:48
Medlem
Lorelais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kramer71
Nä jag har skämts över den mannen rätt länge nu. Tyckte han var helt ok i början av Big Brother men de sista veckorna har han verkligen lyckats med att slänga bort miljonen "öm en säger" Han har ju förstås ett jättestöd hos alla småtjejer men som han betett sig sista veckorna bör han inte ha en chans.

De skulle ha kastat ut honom. Han har ju gnällt så djävla mycket om hur gärna han vill ut så de kunde hjälpt fjanten på traven

När det gäller vem som vinner så har nog TYVÄRR Tina en jättechans. Det är inte klokt egentligen att en sån störd tjej som gör sig osams med allt o alla får massor av fanatiska fans i Sverige och Norge

Ni kan ju läsa hur Tina-fansen skriver på Allt om TV forumet och då blir man alldeles mörkrädd

men det är klart alla får ju tycka som de vill men för mig får helst Carl-Fredrik eller Britt vinna.......

Jag tvivlar på att Tina verkligen har någon chans - Britt är populär både i Sverige och i Norge och i valet mellan en svensk och en norsk kan man vara helt säker på att norrmännen röstar norskt. Och tur är väl det, jag kommer aldrig mer att se en dokusåpa om Tina Kling vinner. Urk.
Citera
2005-05-20, 09:20
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonJonBowie

-------

Tycker hela upplägget verkar korkat. Visst kan man mixtra med omröstningar och liknande men att lägga så enorma summor pengar till det faktiska oddset 1.50. (Satsa 100.000 -----> Vinna 150.000) på Tina Kling känns sådär.

Britt är värd att vinna. Klas har dom senaste veckorna sabbat alla sina chanser till att bli miljonär och Carl-Fredrik verkar inte ha tillräckligt stöd.

Tycker spelbolagen har satt rimliga odds. Som jag ser det ska Tina ha runt 3 ggr pengarna i odds. Finns betydligt bättre spelombjekt att lägga hundra lakan på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in